Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla åpner Oslo-butikk

Startet av tronska, onsdag 10. august 2011, klokken 21:28

« forrige - neste »

tronska

Noen som har vært med på feil hvor styreservopumpe ikke slår seg av?

Slår av motor og tar ut nøkkelen men servopumpen går like godt :)) Noen som har vært med på tilsvarende feil??
Medeier i Grønn bevegelse AS, som bl. a tilbyr konvertering fra NiCd til LiFe batterier.

Elmo

Hvis servopumpa går konstant mens tenningen ER på, så er det indikasjon på at en liten hette-pakning må byttes (ref).
Men at pumpa går konstant også når tenningen er av har jeg ikke vært borti. Jeg ville startet med en stor reset og sett om det stopper pumpa.

Bilen min har et par ganger fått det for seg at kjølevifta skal gå konstant uten fornuftig grunn, og da har stor reset løst problemet.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Helge


Her må man vel holde tungen rett i munnen mht styreservopumpe kontra bremseservopumpe!!!

Men nei, jeg har dessverre ikke noen forslag til hvorfor styreservopumpen ikke slår seg av  ???
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Elmo

#3
Sitat fra: Helge på torsdag 30. juni 2011, klokken 14:51
Her må man vel holde tungen rett i munnen mht styreservopumpe kontra bremseservopumpe!!!

Det kan du si.
Jeg trodde opprinnelig at det var samme pumpe, men innså at det ikke stemte da bremseservoen streiket men styringen fremdeles var med servo.
Hvor ligger forresten styreservopumpa ???


PS: i mitt forrige innlegg snakker jeg altså om bremseservoen. Den man hører veldig tydelig ca under bena på passasjersiden foran når man slår på tenningen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Baltor

Styreservopumpa har et fyllerør med bilde av et ratt på korken. På Partner sitter den langt framme på høyre side.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Elmo

Påfyllinga sitter i bagasjerommet på Saxo/P106 (nr. 9 på bildet) men jeg tror ikke det er noen pumpe der.
Mon tro hvordan de kom på å sette beholderen så langt unna forhjulene ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Sitat fra: tronska på torsdag 30. juni 2011, klokken 13:22
Noen som har vært med på feil hvor styreservopumpe ikke slår seg av?

Tilbake til utgangspunktet. For lite væske i beholderen kan vel få pumpa til å gå konstant kanskje. Men igjen forstår jeg ikke at den går med tenningen av.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

JCBX

lav et stort reset !

eller bedst !

har du Lexia3 så udlæs hvorfor den kører !

den kan nemlig "sættes" via Lexia3 til at køre konstant !

og kan den "sættes" ! så kan den også finde på at gøre det selv !

husk det er en Fransk opbygning ! alt kan ske :-)

men har du intet så få fat i det ved lejlighed

og prøv stort reset !


med Lexia3 kan du se om det er computeren der vil at den skal køre

og hvis ikke den ber om det så er det sikkert et signal den får ved gnavet/klemt ledning

men vigtigt at "vi" får at vide om den bliver bedt om at køre eller den finder på det for at kunne hjælpe dig videre !

Mvh
JCBX

tronska

jeg fulgte kablen fra styreservopumpen, som er plassert på venstre side bak ved bensinpumpen til vebastoen, fremover og fant at releet var løsnet fra festet på fremre batterikasse og lå opp ned. Jeg skiftet releet og fikk festet det på original festet på batterikassen og da er feilen borte :)

Releet til styreservopumpen ser ut som en grå endeplugg på en ledning som sitter fast på utsiden av batterikassen i motorrommet ved siden av vannpåfyllingen til NiCd systemet :)
Medeier i Grønn bevegelse AS, som bl. a tilbyr konvertering fra NiCd til LiFe batterier.

JCBX


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA