Hovedmeny

Nødvendig med lakkbehandling?

Startet av Mst026, onsdag 31. januar 2018, klokken 08:55

« forrige - neste »

Mst026

Hei!

Snart har det gått 1,5 mnd siden jeg bestilte meg en e-golf. Håper resterende ventetid går fort!

Har bestilt med fargen Pure White. I den sammenheng lurer jeg på om det er lurt å foreta en lakkbehandling når bilen er ny? Det er standardlakk og ikke metallic.

Har sett på Keramisk polering (drop off). Er dette å anbefale? koster ca. 6500 kroner.

Propell

Volvo sier at lakken ikke skal behandles for tidligst et år. All lakk må vel gjennom herde. Usikker på om jeg vil ville ha gjort noe. Jeg takket nei til lakkbehandling og valgte anti rust heller pga all saltingen av veiene.
Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

Bosun

@propell
Hva slags type anti-rust gikk du for propell? Pris?

Oddaa

Sitat fra: Propell på onsdag 31. januar 2018, klokken 14:04
Volvo sier at lakken ikke skal behandles for tidligst et år. All lakk må vel gjennom herde. Usikker på om jeg vil ville ha gjort noe. Jeg takket nei til lakkbehandling og valgte anti rust heller pga all saltingen av veiene.
Tja, på forespørsel kjørte Volvo XC90en innom en detailer for nano-keramisk coating før utlevering, så dette er neppe en fast regel...

Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

sybo

Jeg har behandlet den selv med ceramic coating. Både den nye og den gamle. Carpro Cquartz UK er den jeg bruker.

geear

Fornøyd med det?

Carpro har vel bare en garanti på rundt et års tid? Hva gjør du når den er blitt slitt? Er vel en del jobb å rubbe den bort for å legge nytt? Legger du voks på toppen så varer den gjerne lenger?

Oddaa

Det var Carpro Finest jeg fikk lagt på min, antagelig et lignende produkt (?). Har ikke vært behov for etterbehandling her ennå, bortsett fra en ripe som måtte poleres. Det fikset detaileren for en nærmest symbolsk sum. Men regner med å måtte gjøre noe i løpet av det kommende året.

Jeg bruker Carpro reload på toppen med jevne mellomrom.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

J@x

Fikk drop off behandling på min første egolf (hvit) og var kjempefornøyd, så fikk gjort det samme på min s-max og deretter på min FL egolf jeg kjøpte i april i fjor (grå met). Fortsatt kjempefornøyd, hadde ikke villet vært foruten... kjempeenkel å vaske.
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

sybo

Sitat fra: gr på tirsdag 06. februar 2018, klokken 13:21
Fornøyd med det?

Carpro har vel bare en garanti på rundt et års tid? Hva gjør du når den er blitt slitt? Er vel en del jobb å rubbe den bort for å legge nytt? Legger du voks på toppen så varer den gjerne lenger?

De har vel ingen garanti på det, men at den skal vare opp mot 2 år er vel noe de fleste reklamerer med. En av bilene jeg har det på har hatt det i 2.5 år isj. Holder greit enda, men det legges voks på dette i tillegg 2 ganger i året. Samt at jeg vasker bil ofte ;)

Ligger ute en test av en fyr på østlandet som har kjørt 80.000km med dette før han merket noe til at det avtok

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA