Stort antall nye Leaf observert på Drammen havn

Startet av Rearden86, mandag 29. januar 2018, klokken 09:05

« forrige - neste »

jegergryte

Ja, det er vanlig antenne, type pisk. Bilene på havna kan se ut som de har haifinne, men det er nok bare pisken som ikke er skrudd på. Etterbestilte haifinne til min LE i går.

knilsen1

Takk, var det jeg trodde. veldig i tvil. Bilen ser jo helt klart bedre ut med finne, men synes det var dyrt. Er kanskje bare det den koster.

Trond.m

Sitat fra: jegergryte på torsdag 01. februar 2018, klokken 09:06
Ja, det er vanlig antenne, type pisk. Bilene på havna kan se ut som de har haifinne, men det er nok bare pisken som ikke er skrudd på. Etterbestilte haifinne til min LE i går.
Litt OT...men er det noen fordel eller er det bare kosmetisk ? Hva koster den, og bestilles den ferdig lakkert ?

Zuexi

Sitat fra: TM på torsdag 01. februar 2018, klokken 09:22
Litt OT...men er det noen fordel eller er det bare kosmetisk ? Hva koster den, og bestilles den ferdig lakkert ?

Vil anta det bare er kosmetisk - 2.770,- ferdig lakkert og montert i følge prislisten til Nissan - dog er den ikke avbildet eller opplyst at den finnes i Spring Cloud.

Joltus

Kosmetisk, og som regel dårligere dekning på radio.

Tror eg går for pisken, da DAB er dårlig nok.

Trond.m

Ha,ha...slutter aldri å bli overrasket over asiatiske dele og utstyrspriser.
BMW prisene er jo latterlig lave i forhold  :)
OT.. så slutter her..

Zuexi

Begynner å minke med biler på bryggekanten. Ble nok kjørt ut endel biler igår.

Så bl.a. en forhandler på sørlandet hadde plassert Leaf'en i utstilling alt.

hemi

Jeg var inne på havna i drammen i dag, stod MANGE der nå også, og utenfor havna på lagringsplass.

Sorry til de som bestilte metallic sølv grønn, men den fargen var helt kriminell.

Skulle gjerne hatt hvit, den ser bra ut, men det var jo ikke mulig... (men står mange der)

Sort ser også ok ut, selv om den skjulte linjene litt.

Trond.m

Smaken er som baken. Vi får nå se hvordan den blir når den står på veien.
Lyse metallic-farger kan være litt vanskelig å vurdere og kan endre seg litt avhengig av lysforholdene.

hemi

Hvor mange hadde valgt den fargen... om de hadde sett den på forhånd, og hatt fler alternativer? ... få.

Zuexi

med det været som er nå blir lakken langt mer grønnaktig. Hvitt ser jo grått ut omtrent, så ganske håpløse værforhold. Den blir nok litt mer anonym i klarvær. Tror det blir en sånn lakk som "enten liker man den eller så liker man den ikke". Så kan man sikkert diskutere opp og ned i mente om man liker den eller ikke.

Selv får jeg sort bil og er enig at linjene på bilen blir ganske anonyme. Bilen ser rett og slett litt kjedelig ut.
Synes de sorte detaljene som Nissan har lagt til på frontfanger og bakluke, gjør seg mot en annen farge.
Personlig synes jeg at hvit/sort kanskje er det som kler bilen best. Gul/sort hadde også vært en morsom farge, men den får man jo ikke her i landet.

DannyRS

Vår 2014 leaf er svart, akkurat samme fargekode som svart LE. Litt greit med en forandring, samt svart c-stolpe gjør at det blir litt kontrast til grønnsølvfargen. Har tenkt litt på å foliere taket svart ala 2-tone fargevalg.

Får muligens bilen utlevert neste uke, et par uker før tiden.
'18 Nissan Leaf 40 kWh
'18 Tesla Model S 100D

downlow

Sitat fra: Zuexi på torsdag 01. februar 2018, klokken 09:27
Sitat fra: TM på torsdag 01. februar 2018, klokken 09:22

Vil anta det bare er kosmetisk - 2.770,- ferdig lakkert og montert i følge prislisten til Nissan - dog er den ikke avbildet eller opplyst at den finnes i Spring Cloud.

Det er absolutt en fordel med haifinne, hvis man vasker bilen i maskinvask 1 gang pr uke som jeg gjør. Masete å drive å skru av/på pisken hver gang.
2017 Leaf Tekna 30 kWh

Myrvang

Sitat fra: hemi på torsdag 01. februar 2018, klokken 14:11

Sorry til de som bestilte metallic sølv grønn, men den fargen var helt kriminell.

Jeg var også veldig skeptisk til sølvgrønn, men da jeg så den i mørket på fredag ble jeg positivt overrasket. Elsket den ikke, men var ikke så ille som jeg fikk inntrykk av på bildene.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Joltus

Høres jo knall ut da eg synes bildene ser meget lovende ut.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA