Stort antall nye Leaf observert på Drammen havn

Startet av Rearden86, mandag 29. januar 2018, klokken 09:05

« forrige - neste »

hemi

min skulle vært levert når som helst, for da litt over 1 mnd siden i dag, still waiting, etter siste melding for 2? ish uker siden om at det var kaos på klargjøring har jeg hørt 0

litt dritt, litt også ikke dritt, kanskje jeg kan få den på sommerdekk snart? :p

Ebe

Hmm... 208 km på 87% batteri, inkl 1000 høydemeter. I minusgrader.

Syntes ikke det var så hakkende gale?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Bjoris

Sitat fra: Ebe på torsdag 15. mars 2018, klokken 17:41
Hmm... 208 km på 87% batteri, inkl 1000 høydemeter. I minusgrader.

Syntes ikke det var så hakkende gale?

Det er bra, men jeg kjørte ned 600 meter så det må en ta med, men fortsatt pluss 400 høydemeter og jeg kunne kjørt en del mil til om jeg kunne kjørt ned til null igjen:)

Goglex

10oktober er kanskje ikke så tidlig, men fikk et svarskjema 26januar for henting på røyken.  Der stod det at de ville ta kontakt om kort tid for å avtale levering. Ikke hørt noe før jeg nå altså får beskjed om at den ikke er kommet til landet. I samme skjema står det at jeg var en av de første som bestilte le, og følgelig vil være blant de første med leaf på veien. Men som det blir sagt her, kanskje får jeg med sommerdekk, og april er jo en fin mnd for service+skifte av dekk samtidig. Om det blir april da.   

AQN

Sitat fra: Goglex på torsdag 15. mars 2018, klokken 18:48
10oktober er kanskje ikke så tidlig, men fikk et svarskjema 26januar for henting på røyken.  Der stod det at de ville ta kontakt om kort tid for å avtale levering. Ikke hørt noe før jeg nå altså får beskjed om at den ikke er kommet til landet. I samme skjema står det at jeg var en av de første som bestilte le, og følgelig vil være blant de første med leaf på veien. Men som det blir sagt her, kanskje får jeg med sommerdekk, og april er jo en fin mnd for service+skifte av dekk samtidig. Om det blir april da.

Det er nok mye tilfeldigheter her. Jeg bestilte ca 1 uke før deg, men fikk "røyken" e-post etter deg. Foreløpig har forhandler sagt at leveringen følger kontrakten. Han sa at forrige fredag var fristen for "røyken" e-posten og at de på mandag denne uka skulle starte med logistikken utifra hvor vi ønsker å hente bilen. Da kan det jo hende at mange får hentet sin bil på Røyken neste uke. Samtidig ser jeg at det er registrert 1473 Leaf 40kw så langt i år så da bør jo mange få bil ganske snart.

Goglex

Samtidig ser jeg at det er registrert 1473 Leaf 40kw så langt i år så da bør jo mange få bil ganske snart.
[/quote]

Hei

Ser mange referer til antall registrerte biler. Hvor finner man denne informasjonen?

hemi

ehhh tar tilbake det jeg skrev, min er visst klar, jeg har vært litt buzy på jobb :p kunne hente i morra, men rekker ikke før neste uke.

Men da vet dere når dere kan forvente å få.

AQN

Sitat fra: Goglex på torsdag 15. mars 2018, klokken 20:52

Samtidig ser jeg at det er registrert 1473 Leaf 40kw så langt i år så da bør jo mange få bil ganske snart.

Hei

Ser mange referer til antall registrerte biler. Hvor finner man denne informasjonen?
[/quote]

Før fikk jeg opp mye info her om hvor og farge, men antallet kommet i hvert fall opp fortsatt.

http://www.itanywhere.no/E-reg.php?car=Nissan%20Nissan%20Leaf%2040kwh&mnd=%&year=%&sort=8

Bondeknøl

Takk for veldig bra og grundig info Bjoris!
Dette ser jo veldig bra ut!

Bjoris

Sitat fra: Bondeknøl på fredag 16. mars 2018, klokken 04:20
Takk for veldig bra og grundig info Bjoris!
Dette ser jo veldig bra ut!

Takk, ja, bilen er bedre enn mine forventninger og rekkevidden ser også ut til å være ett godt hakk over det jeg forventet etter den negative omtalen om dette. Rekkevidden slik jeg kjører den iallefall er helt i tråd med forventningen vi hadde når vi bestilte den, kanskje til og med ett hakk over.

Synd jeg måtte levere den til fruen etter at jeg kom hjem så nå kjører jeg dieselvarebil igjen:)

Bjoris

Tok meg en tur i dg når bilen kom hjem, på med e-pedal og av med Eco og full pinne for å se hva den klare å bruke på skikkelig uøkonomisk kjøring. Må si at steike så mye kvikkere denne er enn den gml, hjuloppheng sliter litt med å håndtere kreftene, men lite dekktrykk i vinterhjul er jo ikke beste kombo så blir nok vesentlig bedre med sommer hjul, men det drar som rakkeren fra 100 feks. i motsetning til den gml... Helt annen bil, dette går ann å kjøre raskt og effektivt forbi med feks!

Kjørte 22 km med sikkert full pinne 10 ganger og god varme etc, forbruk 200 wh/km... så fortsatt ikke ille...

Desti

Die City of St. Petersburg lädt heute wieder viele Leafs aus!  8)

Mosvan

Vel, salgsstatistikken fra Nasatech (over 1200 solgte til nå i mars, rundt 2000  totalt) viser at mange av disse bilene nå er kommet ut til forhandlere og kunder.
Legger ved et bilde fra Birger N. Haug i Follo fra søndag 18. mars. Da var det 19 biler utenfor (21 stk igår onsdag kveld). To biler på 17 tommer sommerdekk!, også to med takstativ. Men mest bemerkelsesverdig var at 13 av bilene hadde halogen-lykter. En Acenta, men resten jeg kunne lese info om var 2.Zero. Selv to av de lysegrønne hadde halogenlykter. Så tydelig at de har fått inn mange biler som opprinnelig var beregnet på andre markeder.

[attachment id=0 msg=667989]

Jørgen

Var med min mor for å prøvekjøre Leaf på lørdag 24.03.2018. Vi likte begge Leafen svært godt, men for meg var det for liten beinplass som førte til at det fort ble vondt å kjøre bilen. På grunn av problemer med nåværende bil ønsket min mor å bytte ganske fort. Selgeren sa at det var forventet leveringstid i september for bestilling i dag, men han skulle sjekke om det var noen ekstra biler som sto i landet. Han fant en melding om at det var 5 stk sorte 2.Zero som sto i Oslo. Disse kunne leveres direkte, med forbehold om at bilen ble registrert før utgangen av mars (trolig budsjett/regnskap relatert). Så rett over påske er min mor eier av Leaf.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA