Hovedmeny

Strøm

Startet av Mirza, søndag 21. januar 2018, klokken 20:05

« forrige - neste »

Mirza

Hei, drittbilen min vil ikke åpne seg. Jeg tok hurtiglader inatt før jeg parkerte den så den har strøm. Ingen av lysene sto på når jeg parkerte inatt. Prøvde nå og åpne døren med fysisk nøkkel men den passer jo ikke. Kjøpte bilen helt ny fra kia ensjø for ca 3mnd siden og den er tom for strøm allerede. Jeg har 3 år veihjelp men hvem ringer jeg?
Kortet er i bilen og jeg kommer meg ikke inn.
Starter på jobb 8 imorgen tidlig så må ha bil.

trykkertor

Du har jo internett.

SitatKontakt Kia Assistanse

For biler registrert etter 1/1-2017 gjelder følgende:
Tlf: 214 96 095

http://www.kia.com/no/service/tjenester/veihjelp/

TB

Det er uheldigvis fleire som har rapportert om at 12V batteri lader seg ut. Mulig det er flere årsaker til at dette skjer, som gjør ikke er en fasit for løsning her.

Om du klarer å åpne bilen, kan du få starthjelp av en annen bil. Dette kan gjøres på samme måte som starthjelp av fossilbil, med startkabler. Men, det forutsetter du har riktig fysisk nøkkel, for å låse den opp, og åpne panser.

Så snart som bilen er startet er det viktig å få ladet 12V batteri, enten med batterilader, eller via hovedbatteri ved at bilen er "startet". 12V lades også når hovedbatteri lades via normal lading. (Usikker med hurtiglading, men den varer uansett for kort tid.)

Det er en fare for at 12V batteriet er skadet, slik at det samme vil skje på nytt når du har stoppet en periode. Du bør oppsøke forhandler og mulig 12V batteri blir byttet på garanti.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

hanche

Sitat fra: Mirza på søndag 21. januar 2018, klokken 20:05
Prøvde nå og åpne døren med fysisk nøkkel men den passer jo ikke.
Du store. Hvordan går det an? Jeg må sjekke min. Jeg har aldri prøvd å åpne bilen med fysisk nøkkel.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA