Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think - Delebil/Batterier

Startet av froland, søndag 07. august 2011, klokken 15:45

« forrige - neste »

elektrolux

Gleder oss til å se bilder og monteringsannvisning på dette. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rezet

Må nesten prøve å dokumentere dette litt etterhvert ja.

Akkurat nå er jeg på utkikk etter noe med passe volum som kan fungere som dieseltank.
2CV, AK400, Impreza Sport, C5 og Think City.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Sitat fra: Rezet på onsdag 12. desember 2012, klokken 16:28
Må nesten prøve å dokumentere dette litt etterhvert ja.

Akkurat nå er jeg på utkikk etter noe med passe volum som kan fungere som dieseltank.

Braketten til ebern passer perfekt i bjelken foran hvis du bøyer de to øverste festene. Varmeren blir da mellom motorfestet og spylertanken. De originale slangene passer nesten rett på!

Tank fant jeg på et snøfreserverksted fra en skrotet snøfres.

Anbefaler eget tidsur/ fjernsyring eller bare bryter. Og i tilleg legg inn styring på vifterele 2 slik at vifta starter automatisk når vannet blir varmt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

cra

Tør jeg foreslå så stor tank som mulig? Slik at du med rette kan si til skeptikerne at "Tja... Jeg fyller fyringsolje kanskje en gang hvert tredje år?" når de påpeker hvor lite miljøvennlig det er.;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Go-carter

Herregud nå fikk jeg lyst på dieselvarmer i tillegg til varmekolba. Er det noen penger igjen i januar, så kommer jeg til å ryke på en sånn! Fjernstyring nå om dagen hadde vært elsk.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

Det var sikringen som hadde gått på min og. Flyttet over til AC, så skulle de sette opp en time etterhvert til å fikse hjernen.

Fikk se den nye varmeren de monterer og, en sexy liten sak fra Calix som varmer vannet direkte, istedet for å ha en akkumultatortank :) Pent!
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Elmo

Sitat fra: Go-carter på fredag 14. desember 2012, klokken 14:04
Fikk se den nye varmeren de monterer og, en sexy liten sak fra Calix som varmer vannet direkte, istedet for å ha en akkumultatortank

Bilder ???   Link til produsent ???   
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Go-carter

Tok ingen bilder, og calix er vel en rimelig velkjent motorvarmewr-produsent. Denne er visst utviklet i samarbeid med R&S.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

Sitat fra: Go-carter på fredag 14. desember 2012, klokken 14:04
Det var sikringen som hadde gått på min og. Flyttet over til AC, så skulle de sette opp en time etterhvert til å fikse hjernen.
Den må tas ut og sendes vekk, tar ihvertfall en uke. Dette skjedde jo med min også :(

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Arnie

SitatKanskje det er en variant av denne PH varmeren?

Jeg har såvidt sett den nye varmeren fra R&S og den du linker til ligner svært.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

Rezet

Sånn, da er vannvarmeren på plass under "huven", og fører slipper å bruke skjerf og votter. :)
Siste rest av montering ble gjort i dag, så i morgen regner vi med bilen er "ute i produksjon" igjen. :D

Foreløpige testresultat viser at tiden det tar før varmluft kommer sivende er i alle fall ikke noe lengre enn med el-kolben. Det er positivt. Lufting av systemet var litt pes uten luftenippel el.l., men det er ingen mystiske luft-lyder lenger når sirkulasjonspumpa går nå.

Løsninger som ble valgt:
- Styrestrøm til vannvarmeren tok vi fra styrestrømmen til el-kolben. Enkelt.
- Siden el-kolben ble fjernet, og er ansett som død, så klippet vi ledningene og fikk "pellet" de ut av pluggen til PCUen. (Trengte pluggen for å slutte sikkerhetskretsen på PCUen, noe som sikkert også kunne vært gjort med en binders....men...).
- En liten sikringsboks ekstra for konstantstrøm og konstant + 12V til varmeren. (Fulgte med i kitet).
- Litt 18 mm kobber-rør med bend og slangeklemmer for å få best mulig passform på slangene.
- Rør-isolasjon for, nettopp, isolering.
- Dieseltank fra et gammelt aggregat, ca 5-6 liter (??)
- Beholdt den originale sirkulasjonspumpa.

Beklager dårlig kvalitet på bildene, de er et produkt av en gammel HTC-telefon...
De tre første er fra montering, og de to siste er etter montering.

Da krysser vi fingrene for at redskapen holder, lenge... :)

EDIT: Ja, og selvfølgelig så fungerer dette på bilens originale knapper og brytere... :D
2CV, AK400, Impreza Sport, C5 og Think City.

Lynet

Hvilken type eksospotte er det, og hvor har du ført eksosrøret?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Rezet

Eksosrøret fulgte også med i vannvarmer-kitet. Den er kappet ned en halvmeter på lengden, og går ned "langs" innerskjermen i front av motorrommet og litt bakover til bak fremakslingen der den er vinklet litt ned foran batterikassa sånn at eksosen går ned i bakken.
Viktig å merke at eksosrøret ikke er bilens laveste punkt... Det tar fremre støtfanger og batterikasse seg av. :)
2CV, AK400, Impreza Sport, C5 og Think City.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA