Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: StaRaSoSA, verdens første sykkelritt med elektriske sykler

Startet av Carl Anton Stenling, søndag 07. august 2011, klokken 12:43

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

Jeg vurderer å installere et relé som har mulighet for trinnløst variabelt vindusviskerintervall. Er det noen som vet hvordan man demonterer for å gi tilgang til vindusviskerreléet samt hvilken type relé som er benyttet?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

mohpet

Sitat fra: Carl Anton Stenling på fredag 24. juni 2011, klokken 20:04
Jeg vurderer å installere et relé som har mulighet for trinnløst variabelt vindusviskerintervall. Er det noen som vet hvordan man demonterer for å gi tilgang til vindusviskerreléet samt hvilken type relé som er benyttet?

Carl Anton
Men intervall stillingen har jo 6 posisjoner?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Carl Anton Stenling

#2
Sitat fra: mohpet på lørdag 25. juni 2011, klokken 19:29
Men intervall stillingen har jo 6 posisjoner?

Kanskje det bare er jeg som ikke har funnet bryteren for intervallposisjonene? Kan du gi meg en liten bruksanvisning?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Go-carter

Sitter et roterbart hjul med tallene 1-6 på vindusviskerhendelen. Tror det er den beste intervallpusseren jeg har vært borti, alt i fra et sveip hvert 5. minutt, til nesten full hastighet :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Go-carter på lørdag 25. juni 2011, klokken 22:02
Sitter et roterbart hjul med tallene 1-6 på vindusviskerhendelen. Tror det er den beste intervallpusseren jeg har vært borti, alt i fra et sveip hvert 5. minutt, til nesten full hastighet :)

Min bil har dessverre ikke dette rotérbare justeringshjulet på vindusviskerhendelen. Kan det være at du som en av de få i verden har justerbart viskerintervall på Thinken?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Go-carter

Kan sjekke det opp. Vil isåfall gjette på at det er en ford-del, som sikkert ligger klargjort for i kabelnettet.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Sjekk Ford Mondeo.

Kanskje huggeren har rette delen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Carl Anton Stenling

Noen som har inside-informasjon om hvorvidt man kan bygge om intervallbryteren til 6 trinn?

Det springende punktet er vel hvorvidt elektronikken er forberedt for dette ...

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

El rayo

Sitat fra: Carl Anton Stenling på søndag 26. juni 2011, klokken 08:49
Noen som har inside-informasjon om hvorvidt man kan bygge om intervallbryteren til 6 trinn?

Det springende punktet er vel hvorvidt elektronikken er forberedt for dette ...

Carl Anton
Går ut fra at det bare er å bytte bryteren komplett med arm.

Tipper at intervall-elektronikken ligger i selve bryteren. Ledningsnettet er sannsynligvis det samme.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

mohpet

Sitat fra: Carl Anton Stenling på lørdag 25. juni 2011, klokken 22:34
Sitat fra: Go-carter på lørdag 25. juni 2011, klokken 22:02
Sitter et roterbart hjul med tallene 1-6 på vindusviskerhendelen. Tror det er den beste intervallpusseren jeg har vært borti, alt i fra et sveip hvert 5. minutt, til nesten full hastighet :)

Min bil har dessverre ikke dette rotérbare justeringshjulet på vindusviskerhendelen. Kan det være at du som en av de få i verden har justerbart viskerintervall på Thinken?

Carl Anton
Kan det være at det kun er 4-seterne med justerbare frontlys som har denne 6-trinns intervallbryteren?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

POSi411

Sitat fra: elektrolux på søndag 26. juni 2011, klokken 05:57
Sjekk Ford Mondeo.
Tror Transit Connect er et godt tips for kilde til intervall-armen.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

MortenT

Sitat fra: mohpet på søndag 26. juni 2011, klokken 14:09
Sitat fra: Carl Anton Stenling på lørdag 25. juni 2011, klokken 22:34
Sitat fra: Go-carter på lørdag 25. juni 2011, klokken 22:02
Sitter et roterbart hjul med tallene 1-6 på vindusviskerhendelen. Tror det er den beste intervallpusseren jeg har vært borti, alt i fra et sveip hvert 5. minutt, til nesten full hastighet :)

Min bil har dessverre ikke dette rotérbare justeringshjulet på vindusviskerhendelen. Kan det være at du som en av de få i verden har justerbart viskerintervall på Thinken?

Carl Anton
Kan det være at det kun er 4-seterne med justerbare frontlys som har denne 6-trinns intervallbryteren?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Jeg tror jeg kan forklare denne forskjellen... Jeg fikk levert min første Think i midten av mai i fjor.
Men etter mye fram og tilbake til verksted med feil og mangler, valgte Think å levere ny bil til meg i desember i fjor. Den første bilen hadde ikke 6-trinns intervallbryter og heller ikke justering for resirkulering av inneluft, enten av eller på. MEN den nye bilen levert i desember har intervallbryter og skyvehåndtak for valg av inneluft/uteluft. Begge deler er helt topp - spesielt med muligheten for å justere åpningen på inntak av uteluft. Dermed kan jeg resirkulere mesteparten av den allerede oppvarmede inneluften og bare åpne så mye for uteluft som jeg trenger for å unngå dugg og tilførsel av oksygen!
Sitter forresten med en avtale med Think om heving av kjøpet som nå sannsynligvis er null og niks verdt. Den nye bilen ruster minst like mye som den første, Knirk og skrangling i dashboard, slaglyder ettellerannet sted fra i humper osv osv osv. Heldigvis et meget godt forhold til Mathiesen Auto som fikser, beklager og fikser igjen....

Morten

Go-carter

Med ruster - hva tenker du på da? Jeg har også lagt merke til at stikakslene foran, og hjulopphenget bak umiddelbart fikk overflaterust. Vurderer å få det behandlet.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

gbzdoc

What? Har ikke du kun hatt bilen i noen skarve uker sommerstid da? Tenker med gru på hva som skjer til vinteren da... :-/

(Ikke at det egentlig bekymrer meg, siden jeg ikke har Think, men det er mye medfølelse å spore... Hadde et lite helvete selv med en annen norsk konkurent.)

Go-carter

Jauda, holdt i nøyaktig en regnskur  :D tror ikke det er behandlet i det hele tatt, men mulig jeg tar feil.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA