Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gir i Nøytral

Startet av Go-carter, tirsdag 02. august 2011, klokken 19:36

« forrige - neste »

elektrolux

Flott bildet og bil.

Minner mye om nye boblen.

Må vurdere annen skiltplassering på egen bil. Det har faktisk mye å si på utseende.

Hvor er ditt skilt? Er det photoshoppa vekk, eller kjører du uten framme?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Takktakk :)

De 2500,- i bot for å kjøre uten skilt, er vel verdt det for estetikkens skyld  ;D Ser så inderlig mye bedre ut med ren front. Har skrudd det av, ligger baki bilen. Ikke fått noe problem enda.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

cra

Er det ikke mulig å få mindre skilter da - nettopp av estetiske grunner? Lurer på om je gikke har sett bl.a. noen Alfa Romeo modeller som har det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

En periode kunne man søke om å få lov til å kjøpe lite skilt, men bare bak. Det er det slutt på nå, etter sigende fordi kameraene i bomstasjonene ikke klarer å lese dem.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Go-carter

Noen som har en gul bakfanger til salgs? Presterte å rygge rett inn i en betongsøyle i dag...  >:( Ser jo forsåvidt ikke ille ut, men irriterende at plasten ble litt hvit + masse dype riper.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

Sitat fra: cra på onsdag 09. mai 2012, klokken 15:23
Er det ikke mulig å få mindre skilter da - nettopp av estetiske grunner? Lurer på om je gikke har sett bl.a. noen Alfa Romeo modeller som har det.
De kan være ganske strenge på dette. Da jeg tok inn en FIAT Coupe 20VT fra Italia fikk jeg streng beskjed om at så lenge det er fysisk plass til stort skilt så skal det være stort, de hensyntok ikke at det faktisk sto et lite italiensk skilt foran. Prøvde også å etterbestille lite, men det gikk ikke. Har gjort det tidl for en veteran Spitfire. Når det er sagt så hadde jeg en Alfa 156 for få år siden med lite skilt foran, her hadde selskapet som importerte den overtalt Biltilsynet om at det kun var avsatt plass til lite skilt. Dette er i og for seg riktig, selv om 99,9% av 156 og 159ene kjører med stort skilt foran.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

cra

Sitat fra: Go-carter på fredag 11. mai 2012, klokken 02:02
Noen som har en gul bakfanger til salgs? Presterte å rygge rett inn i en betongsøyle i dag...  >:( Ser jo forsåvidt ikke ille ut, men irriterende at plasten ble litt hvit + masse dype riper.

Det lar seg ikke fikse med varmluftpistol eller evt. en slik liten creme brulee-brenner da? JEg fikset plastdekselet over låsemekanismen poå min think classic, og sveipet kjapt over med slik blå gassflamme der jeg hadde skåret av litt plast (på innsida av dekselet). Kuttflaten var helt hvit, men etter flambering ble den blå igjen. :)  Det var bare helt raske sveip, ikke noe "peking" på noen flekk e.l.

Limte forøvrig det knuste dekselet vha en legokloss smeltet i aceton. Funket bra, men var litt lysere blåfarge. Derfor skar jeg av litt plast fra dekselet for å få litt i samme farge på de største sprekkene.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Sitat fra: mohpet på fredag 11. mai 2012, klokken 08:43
De kan være ganske strenge på dette. Da jeg tok inn en FIAT Coupe 20VT fra Italia fikk jeg streng beskjed om at så lenge det er fysisk plass til stort skilt så skal det være stort,

Akkurat det problemet "fikset" jeg på Marcos'en ved å støpe nye støtfangere framme og bak som ikke tillot plass til store skilt.

Med lite skilt på plass monterte jeg tilbake de originale støtfangerene. ;)

Nokså lett på den bilen da alt var glassfiber. Den midlertidige støtfangeren bak ble laget av et stykke tre filt ned til riktig profil, og malt sort. :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Sitat fra: cra på fredag 11. mai 2012, klokken 09:34
Sitat fra: Go-carter på fredag 11. mai 2012, klokken 02:02
Noen som har en gul bakfanger til salgs? Presterte å rygge rett inn i en betongsøyle i dag...  >:( Ser jo forsåvidt ikke ille ut, men irriterende at plasten ble litt hvit + masse dype riper.

Det lar seg ikke fikse med varmluftpistol eller evt. en slik liten creme brulee-brenner da? JEg fikset plastdekselet over låsemekanismen poå min think classic, og sveipet kjapt over med slik blå gassflamme der jeg hadde skåret av litt plast (på innsida av dekselet). Kuttflaten var helt hvit, men etter flambering ble den blå igjen. :)  Det var bare helt raske sveip, ikke noe "peking" på noen flekk e.l.

Limte forøvrig det knuste dekselet vha en legokloss smeltet i aceton. Funket bra, men var litt lysere blåfarge. Derfor skar jeg av litt plast fra dekselet for å få litt i samme farge på de største sprekkene.

Skal prøve det :) kan jo ikke bli noe vørre, så :p
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hma

#129
Sitat fra: Go-carter på fredag 11. mai 2012, klokken 02:02
irriterende at plasten ble litt hvit + masse dype riper.
Jeg har gjort tilsvarende reparasjon med varmepistol på min ny-Think. Hjørnet på fangeren bak var truffet av "noe" og plasten var rosa enkelte steder, men ingen riper.
Varmebehandling av plasten på ny-Think er litt ulik Think Classic, dels fordi platene er noe tynnere (og av en litt annen beskaffenhet) og dels fordi ny-Thinken har en tendens til å bli skinnende blank etter varmebehandling.

Du vil få bort de hvite merkene, men jeg tipper det vil stå igjen litt mørke fargenyanser. Vær forsikting med bruk av varme og beveg pistolen mye.
For å fjerne dype riper tror jeg du må varme plasten hardere og forsøke å dra eller stryke ut den myke plasten. Til dette kan du bruke en sikling i stål eller plast eller annen skrape. Jobb innenfor et begrenset område. Kanskje kan du maskere områdene uten riper med alufolie(?).
For å få tilbake mikrostrukturen i plasten kan du forsøke å trykke forsiktig med et sandpapir (f.eks grad 80 ) og se om det blir pent. Områder som kun har fått hvit farge kan reppareres med lett varme (evt trykk med sandpapir for å prege struktur).

Jeg har ikke funnet en god måte å matte overfalten (slik at det passer resten av platene), men en idé er å trykke på med Swix fiberlenduk (sterk rengjøringsduk som ikke loer) mens plasten er varm/myk.

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Go-carter

#130
Sitat fra: hma på fredag 11. mai 2012, klokken 12:42
Sitat fra: Go-carter på fredag 11. mai 2012, klokken 02:02
irriterende at plasten ble litt hvit + masse dype riper.
Jeg har gjort tilsvarende reparasjon med varmepistol på min ny-Think. Hjørnet på fangeren bak var truffet av "noe" og plasten var rosa enkelte steder, men ingen riper.
Varmebehandling av plasten på ny-Think er litt ulik Think Classic, dels fordi platene er noe tynnere (og av en litt annen beskaffenhet) og dels fordi ny-Thinken har en tendens til å bli skinnende blank etter varmebehandling.

Du vil få bort de hvite merkene, men jeg tipper det vil stå igjen litt mørke fargenyanser. Vær forsikting med bruk av varme og beveg pistolen mye.
For å fjerne dype riper tror jeg du må varme plasten hardere og forsøke å dra eller stryke ut den myke plasten. Til dette kan du bruke en sikling i stål eller plast eller annen skrape. Jobb innenfor et begrenset område. Kanskje kan du maskere områdene uten riper med alufolie(?).
For å få tilbake mikrostrukturen i plasten kan du forsøke å trykke forsiktig med et sandpapir (f.eks grad 80 ) og se om det blir pent. Områder som kun har fått hvit farge kan reppareres med lett varme (evt trykk med sandpapir for å prege struktur).

Jeg har ikke funnet en god måte å matte overfalten (slik at det passer resten av platene), men en idé er å trykke på med Swix fiberlenduk (sterk rengjøringsduk som ikke loer) mens plasten er varm/myk.

Hilsen
Håkon

Hva med sandblåsing? For å få matthet, altså.

Hvis noen trenger deler, så er det bare å si ifra. Har plukka en god del av delebilen nå, og har en del deler jeg ikke trenger(f.eks. bakaksel, HVAC etc). Har forsåvidt behov for noen andre deler selv(som ikke var med på delebilen): tetningslister til dører, høyre speil, og panser. Hvis noen mot all formodning har noe liggende :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

'"Henger"feste(snarere sykkelfeste) på plass! :D

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jahnarne


Go-carter

Forankret i samme bolter som bakakselen, i tauekroken, samt to bolter i tverrbjelka bak.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

El rayo

Avtagbart også, ser det ut for! Genial konstruksjon!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA