Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Demontering av Bosch elsykkelmotor

Startet av trondhla, søndag 31. juli 2011, klokken 20:59

« forrige - neste »

trondhla

Disse batteriene skulle jeg ha ønsket inn i alle el.biler for lenge siden, men nå kommer de nå da:'
http://www.engadget.com/2011/06/16/toshiba-scib-to-be-used-in-mitsubishi-i-miev-recharge-to-80-per/

Batteriene forklart her: http://en.wikipedia.org/wiki/SCiB#Toshiba

Bare les om dem. 25% opplading fra 0 på 300 sekund og 80% på 900 sekund gitt du har rett lader. 2,5 gang så mange ladesykluser i forhold til Litihum batterier og bedre lavtempratur operasjoner.

Steng bensinstasjonene!!!

Lars C. Krogenæs

Ser lovende ut, men som alltid tar jeg alt fra lovende batteriprodusenter med en stor klype salt.

Se også:
http://www.scib.jp/en/product/detail.htm

Nederst på siden er det også en graf som viser kulde-egenskapene til dette og vanlige Li-Ion batterier. Her ser vi klart hvorfor i-miev sliter i kulda. Når man i tillegg fyrer opp el-varmen må det gi vesentlig kortere rekkevidde. Nå vil kanskje disse batteriene gjøre oppvarming av batteripakken mindre aktuell. Dog er tapet likt ned til -10  grader.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu


hma

Hei,

Det ser ut til at kapasiteten på den nye SCiB-pakken er 10kWhr, men at Toshiba også skal produsere en alternativ pakke på 15kWhr (til miev minicab).

Som vanlig tåkelegges utsagn om rekkevidde. Noen av linkene hevder 120km, mens andre oppgir ca 100km.

Vi som har kjørt elbil en stund vet at man skal være god sjåfør for å tilbakelegge 10km på 1kwhr.
At i-Miev sin formgivning og drivverk tillater så lavt energiforbruk tviler jeg sterkt på,  så det blir spennende å se hvilke offisielle talle Mitsubishi kommer med.

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

hens

Og så litt kaldt vann:
900 sekunder er et kvarter.
Hvordan ser ladetilkoblingen ut? Og hva veier ladekabelen?
Sannsynligvis tar det lengre tid å koble til og fra en slik strømkilde enn det tar å lade 8 kw med en standard 16A støpsel. Husk å benytte det medbrakte verneutstyr! :o
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA