Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken I-Pace utgave er mest for pengene? S, SE, HSE eller First Edition?

Startet av Counterpointer, søndag 07. januar 2018, klokken 23:14

« forrige - neste »

lr-80

Sitter her med kona og går gjennom utstyrslistene jeg har fått fra forhandler. Hun lurer på om vi får neglerotmassasje på SE, eller om man må opp på HSE for dette.
Gleder meg til september
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Counterpointer

Sitat fra: lr-80 på tirsdag 30. januar 2018, klokken 23:24
Sitter her med kona og går gjennom utstyrslistene jeg har fått fra forhandler. Hun lurer på om vi får neglerotmassasje på SE, eller om man må opp på HSE for dette.
Gleder meg til september [emoji249]
September ?

lr-80

2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Counterpointer

Tormod_Aas

Ser ID på reservasjon har 5 siffer. Hvilket av disse sier reservasjonsnummer?

bmw2002

Sitat fra: Tormod_Aas på onsdag 31. januar 2018, klokken 12:23
Ser ID på reservasjon har 5 siffer. Hvilket av disse sier reservasjonsnummer?

Du får opplyst nummer av selger, det er basert på tidspunkt når reservasjon ble innbetalt.

Prof. Proton

Fikk akkurat epost av Jaguar som bekrefter lading som følger:

Helt nye Jaguar I-PACE lover både hurtig opplading og høy ytelse når den endelig treffer norske veier. Med muligheten for å lades ved bruk av DC 100kW

Vi anbefaler å installere en dedikert hjemmeladestasjon, da dette har flere fordeler for deg som elbileier. Først og fremst lader den opp din nye I-PACE mye raskere enn via en vanlig stikkontakt. Avhengig av din lokale nettleverandør og din spesifikke stikkontakt kan du få en oppladning på mellom 3,7 og 7,4kW

ludwig_holberg

Om man legger vekt på bruksnytte per krone at man går for basisvarianten, så kan man liksågodt ta en Model S spør du meg. Med kampanjerenten regnet inn får man ny Model S75D for kr. 600k blank. Da har man attpåtil luftfjæring, HW for AP, 16.5KW lader og tilgang til Teslas superladenettverk.

Poenget med å velge I-Pace må være at standarden ligger to hakk over, og da peiser man på med full pakke. Lavt priset premiumutstyr  :+1:

Tellus

Ja og så får du kortere rekkevidde, sedan instedet for SUV/CUV, ikke noe hengerfeste og maken bil til naboene

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på fredag 02. februar 2018, klokken 19:17
Ja og så får du kortere rekkevidde, sedan instedet for SUV/CUV, ikke noe hengerfeste og maken bil til naboene [emoji23]
For ikke snakke om premium ekte skinninteriør med luftkjølte massasjeseter og en bil som har kjøreegenskaper som gjør at den kan drifte [emoji847]

GreenBeHH

Er det noen som forstår prisingen på I-pace.  Jeg har fått pris på HSE til 789000,- og siden den er 10000,- høyere enn jeg har sett tidligere på dette forumet så må dette være med frakt og klargjøring ?
Metalic lakk er priset til 10000,-, men på F-Pace (som har samme fargekoder) så ligger prisene rett i overkant av 9000,- men da med moms.
Head-up display kan bestilles på SE og HSE til en pris på 5000,- , men det koster på E-Pace (antar at det er likt) 11200, med moms.
Det virker som om prisene på i-Pace er satt på julebordet til Jaguar-folkene :) :) :)
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Xander

Sitat fra: GreenBeHH på lørdag 03. februar 2018, klokken 18:54
Er det noen som forstår prisingen på I-pace.  Jeg har fått pris på HSE til 789000,- og siden den er 10000,- høyere enn jeg har sett tidligere på dette forumet så må dette være med frakt og klargjøring ?
Kan det ha noe med hvor du bor i landet og at bilen derfor blir 10.000 dyrere.
Selv har jeg kontrakt på 779.000 for HSE levert Stavanger.

GreenBeHH

Sitat fra: Xander på lørdag 03. februar 2018, klokken 19:19
Sitat fra: GreenBeHH på lørdag 03. februar 2018, klokken 18:54

Nå bor også jeg i Stavanger området! Så da er dette enda mer interessant. Jeg skal ta kontakt med selger til uken og også minne om invitasjon til visning 20.02.
Kan det ha noe med hvor du bor i landet og at bilen derfor blir 10.000 dyrere.
Selv har jeg kontrakt på 779.000 for HSE levert Stavanger.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Tormod_Aas

Jeg påpekte plutselig prisendring til 789 for HSE og fikk prisen justert til opprinnelig pris 779 i oppdatert kontrakt (dette gjelder pris  i Stavanger)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA