Hovedmeny

Fothviler 2017 75D

Startet av ilLegaL, søndag 07. januar 2018, klokken 11:27

« forrige - neste »

ilLegaL

Hentet ut ny 75D i desember og lurer på om det stemmer at jeg ikke har den svarte fothvileren som er på dette bilde:

Jeg har sett at denne er på biler fra 2014-2017 uavhengig om det er P modell eller ikke, har Tesla sluttet med denne eller mangler jeg den?

På forhånd takk for svar :)

Nasatech

Sitat fra: ilLegaL på søndag 07. januar 2018, klokken 11:27
Hentet ut ny 75D i desember og lurer på om det stemmer at jeg ikke har den svarte fothvileren som er på dette bilde:

Jeg har sett at denne er på biler fra 2014-2017 uavhengig om det er P modell eller ikke, har Tesla sluttet med denne eller mangler jeg den?

På forhånd takk for svar :)

Denne har ikke jeg heller [emoji848]

mthoring

Samme her. Det kan forklare hvorfor mattene fra gytis ikke passer bra på førersiden i det området ::)

Er dette noe man kan ettermontere selv?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

ilLegaL

Jeg har sett det finnes mange ettermarkedsversjoner som har lik utformet som pedalsettet, men vil personlig ha den originale svarte, selv om den er i plastikk.

Jeg fant også en tråd på Teslamotorsclub:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/missing-dead-pedal-foot-rest.101656/

Varierende hvilke biler som har fått det, men jeg vet om 2017 biler med den montert...

Under er diverse ettermarked utførelser:
https://www.amazon.com/Tesla-Model-S-Footrest-Pedal/dp/B073R1PLP8

http://cozero.co/product/aluminium-footrest/

HelectriC

Hentet bil 22.12 og har ikke dead pedal. Tror ikke noen biler som er produsert etter sommeren 2017 har det.
ioniq 5

daktari

Så en video fra Dærik på youtube om forskjellen på 3 Ser, siste produserte hadde ikke fothviler.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

cra

Fant ikke noe på thingiverse, men hvis noen har en det går an å ta mål av går det sikkert an å designe og printe ut en. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Gurjs

Jeg bestilte i starten september, og hentet ut bilen 19 desember. Jeg har det i min bil.
Tesla Model S - Bestilt 31.08.2017

Elbil fundamentalist

Bestille S75D lørdag 1 okt utlevert rett før jul, har ikke hvilepedal. Som det blir nevnt over, gir det dårlig passform til gulvmatten og dermed vil snø som smelter fra skoen lettere trekke inn og renne inn i teppet under istedenfor på matten. Alt som holde på vann om vinten øker fukt og dugging på vinduene.

Jeg skal ta meg en tur ned på Skøyen og høre og høre om Tesla kan i der miste burde legge den inn i «Winter package»

Uansett så skal den på plass, om jeg skal betale for det selv, men burde egentlig å få en på goodwill, da den aldri burde vært tatt vekk..
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

ilLegaL

Sitat fra: Elbil fundamentalist på tirsdag 09. januar 2018, klokken 16:58
Bestille S75D lørdag 1 okt utlevert rett før jul, har ikke hvilepedal. Som det blir nevnt over, gir det dårlig passform til gulvmatten og dermed vil snø som smelter fra skoen lettere trekke inn og renne inn i teppet under istedenfor på matten. Alt som holde på vann om vinten øker fukt og dugging på vinduene.

Jeg skal ta meg en tur ned på Skøyen og høre og høre om Tesla kan i der miste burde legge den inn i «Winter package»

Uansett så skal den på plass, om jeg skal betale for det selv, men burde egentlig å få en på goodwill, da den aldri burde vært tatt vekk..
Jeg demonterte en fothviler og den er festet med "klips", så det er 3 store hull i teppet der den sitter.
Teppet i min har naturlig nok ikke hullene i teppet, men jeg er usikker på om underlaget under teppet har festehullene.

Si ifra hva tesla ender opp med å svare.
Jeg har servicetime 27. februar, hvor de skal fikse diverse mangler, kanskje jeg må få lagt til dette på listen!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA