Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Full speed på vifte Kia Soul 2018

Startet av HPSE, fredag 22. desember 2017, klokken 19:30

« forrige - neste »

HPSE

Foreldrene mine fikk ny bil for ca 1 mnd siden. Hver gang de slår på bilen så kommer viften på fullt... Sjøl om de hadde lav/liten vifte hastighet når de slo av bilen. De kjører bare i ECO.

Noen som vet hva som er grunnen til dette og om noe kan gjøres med det? :)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Kristian O

-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

hanche

Jeg har opplevd at den automatisk skrur på full defroster når jeg starter bilen hvis det er skikkelig kaldt (det vil si rundt −15°C eller lavere). Men aldri ellers.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

chriso89

HPSE

De bruker ikke forvarming og temperaturen når dette skjer er alt fra 8+ til 8-.

Varme i frontrute slår seg vel ikke på automatisk? Så tror ikke den er på når de starter opp. Usikker angående defroster. Skal opp til de i morgen og prøve å finne ut av dette.

Det kan ikke være noen innstillinger på ECO som sier at temp i bilen skal være xx grader? og hvis det er under så setter bilen i gang full varming?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Usikker

Sjekk om det er dugg/is på rutene innvendig (vått på gulvet... ved høy luftfuktighet inne i bilen kan det tenkes at sensoren oppe på frontruta velger å kjøre all luft opp for å holde duggen unna.

Merka selv når jeg starta opp med kald bil i -10 at vifta nesten "tok av" men det var etter ca. 1 minutt og så reduserte den sakte hastigheten ned til normalen etterhvert som det ble varmere i bilen (utrolig fort varm)
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA