Hovedmeny

Forhåndsbestilling og innbytte

Startet av Morten Christiansen, mandag 18. desember 2017, klokken 07:11

« forrige - neste »

Morten Christiansen

Regner med at de fleste pruter på bil, og vanligvis kan man bruke konkurrenter til å presse prisen. Når man forhåndsbestiller bil i Januar som leveres i November/Desember så har man gitt fra seg den fordelen. Spurte selger hvordan det gjøres, og han sa at tre måneder før levering så kunne de sette en verdi på den gamle bilen.

Hvordan er deres erfaringer? Er det rom for pruting?

telcontar

El-biler er så hot for tiden at en er heldig hvis en får bilen til avtalt tid :-p

Morten Christiansen

Riktig. Litt sånn at man trekker ned buksen og sier "please be gentle"  :laugh:

Bjoris

Hvor forhåndsbestiller dere og betales det noe? Syns også denne er den mest interessante til nå. Når Xen kommer tilbake fra verkstedet skal den rett på finn.no. Tenker å  bytte Leaf30 i Model3 og X i Niro

Stig-Arne

Sitat fra: bjoris på lørdag 13. januar 2018, klokken 16:06
Hvor forhåndsbestiller dere og betales det noe? Syns også denne er den mest interessante til nå. Når Xen kommer tilbake fra verkstedet skal den rett å finn.no. Tenker å  bytte Leaf30 i Model3 og X i Niro

Selgeren hos meg fortalte meg at forhåndsbestilling legges ut for alle på kia.no fra mandag av.
Før det, så har man måttet kontakte selgeren for å få lagt inn forhåndsbestilling. Køen begynner å bli passe lang nå, jeg bestilte igår, og ble nr 687 i køen.

Bjoris

Sitat fra: Stig-Arne på lørdag 13. januar 2018, klokken 18:06
Sitat fra: bjoris på lørdag 13. januar 2018, klokken 16:06
Hvor forhåndsbestiller dere og betales det noe? Syns også denne er den mest interessante til nå. Når Xen kommer tilbake fra verkstedet skal den rett å finn.no. Tenker å  bytte Leaf30 i Model3 og X i Niro

Selgeren hos meg fortalte meg at forhåndsbestilling legges ut for alle på kia.no fra mandag av.
Før det, så har man måttet kontakte selgeren for å få lagt inn forhåndsbestilling. Køen begynner å bli passe lang nå, jeg bestilte igår, og ble nr 687 i køen.

Ok, er jo greit å ikke få de helt første bilene også, antydet selger leverings tid?

martin911

Bjoris

geear

Sitat fra: Bjoris på torsdag 03. mai 2018, klokken 23:04
Hvor mange er det nå i kø?
https://www.tek.no/artikler/kia-slipper-de-forste-bildene-av-nye-niro-electric/436346

"Da Tek.no snakket med Kias kommunikasjonssjef Mette Simonsen Sauge tidligere denne uken, sa hun at de per dags dato hadde cirka 1800 forhåndsreservasjoner på Niro, og hver av disse har lagt ned et depositum på 7777 kroner, selv om den endelige prisen foreløpig ikke er kjent."

arthur

Når det gjelder pruting, eller rabatt, så gir medlemskap i Bondelaget fortsatt rabatt hos KIA (ikke lenger med Hyundai).

Alle modeller 9%
Soul Elektrisk (Exclusive, ikke på versjon Classic) og ladbare hybrider 5%

Men hvordan det blir med Niro sies det ikke noe om for øyeblikket. Betinger medlemskap i minst 12 måneder for å benytte avtalen.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

geear

Har tenkt å prøve å forhandle pris uten medlemsskap, men tiden vil vise om det går. Vurderte å melde meg inn i bondelaget for noen måneder siden, men hadde ikke rukket de tolv månedene..

lirekassa

Kommer fra bondeslekt et par generasjoner tilbake, men tror jeg ville følt det litt spesielt å smelle i bordet med medlemskap i bondelaget/agrol midt i Oslogryta :)

Vanskelig modell å få prutet noe særlig på kanskje, i alle fall om interessen tar seg opp litt utover nå.

arthur

Sitat fra: lirekassa på fredag 04. mai 2018, klokken 09:36
Kommer fra bondeslekt et par generasjoner tilbake, men tror jeg ville følt det litt spesielt å smelle i bordet med medlemskap i bondelaget/agrol midt i Oslogryta :)

Vanskelig modell å få prutet noe særlig på kanskje, i alle fall om interessen tar seg opp litt utover nå.

Bondelaget er ikke særlig nøye på hvem de får som medlemmer bare de får medlemmer!

For en del år siden ble jeg tipset om at Bondelaget satt med en feit konto som var resultat av medlemmers innbetalinger over mange år og de bestemte seg for å gi pengene tilbake til sine medlmmer (nye såvel som gamle) ved å subsidiere forsikringer og tappe kontoen på den måten. Jeg ringte og spurte om det stemte til hvilket de sa at jada, slik er det. Så jeg sa at min eneste grunn til å tegne medlemskap var for å hjelpe til med å tappe denne kontoen. Damen syntes ikke det var noen god grunn hvilket jeg sa meg både enig, og uenig med henne i. Så da sa jeg at Bondelaget kan selv velge om de ønsker mitt medlmeskap, eller ikke, når de vet hva mitt lite edle motoiv er. Jeg ga dem navn og adresse og sa at Bondelaget kan selv bestemme om de vil sende meg innmeldingspapirer, eller ikke på basis av hva jeg fotalte dem. Og hva skjedde? Dagen etter var papirene i postkassen!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

lirekassa

Sant nok, og hvis det er 5% å spare, så er jo det faktisk litt!

Kårepåsporet

Jeg vurderte medlemskap når jeg kjøpte min første elbil, droppa det da. Meldte meg inn i desember og da var kravet 3 mnd....
Kan være lurt å melde seg inn, blir fort litt ventetid, og en skal vel bytte denne bilen igjen?
Sparer en 15000 så er jo det greit å få med seg?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA