Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think blir Tyrkisk ?

Startet av mohpet, søndag 10. juli 2011, klokken 19:59

« forrige - neste »

mohpet

Helt ny 4-seter Think, når jeg kjører 2+2 kommer innerskjermene bak borti dekkene. Har noen opplevd dette? Virker som de er litt feilmontert, da de "buler" litt mellom skruene, slik at jeg kan trykke inn midten litt. Enten skulle de ha vært "dratt" litt eller så skulle det ha vært en skrue til, på midten. Jeg har std dekk og alu felg.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

Hei,

Jeg har sett samme problemet potensiellt komme på min. Trur jeg ville vurdert å enten skru inn en ekstra på midten, eller løsne den ene skruen og stramme til.

Har som sagt ikke blitt et problem for meg enda, pr. dags dato er det noen få millimeter klaring.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

Vet vi at det er noe å skru i bak?

ex 2003 Kewet 5
Asker

Go-carter

Det tryggeste er vel antakeligvis å løsne en av skruene, borre et nytt hull i selve innerksjermen/plasten, og bruke det samme hullet i karosseriet bak.
TMX60D
Leaf S 2015

mohpet

Ja, høres fornuftig ut. Ellers fornøyd så langt?

ex 2003 Kewet 5
Asker

Go-carter

Fikk kjørt de 18 første kilometerne på bilen, så så jeg den ikke lengre  ;D Dama har lagt på snart 200km med den tenker jeg(stakk ned til foreldrene hennes med den), og kommer hjem med den i morgen... Hun har blitt helt forelsket i den, og synes den er fantastisk å kjøre iallefall :) Og det er første gang hu kjører elbil!  ;)
TMX60D
Leaf S 2015

Finn Arne

Jeg har også samme problemet på min bil, innerskjermene kommer borti begge bakhjulene.
Tenkte at forhandler skulle få lov til å fikse dette.
Kjøpte en sort Think City 2001 mod. 28.01.2011.
Kjøpt på 47 000 km. regner med å kjøre ca 12 000 km pr år.
Kjøpte en sort Think City 2011 mod. Lithium, 4 seter, med AC og oppvarmet fronrute,  15.04.2011.
kjøpt på 1 400 km. :-)
Bor på Løvenstad i Rælingen.
Dette er er spenning i hverdagen.

mohpet

Sitat fra: Finn Arne på lørdag 04. juni 2011, klokken 23:59
Tenkte at forhandler skulle få lov til å fikse dette.
Ja, jeg tenker det samme.

ex 2003 Kewet 5
Asker

mohpet

Hei, hat litt problemer med bakskjermene bak igjen, Høyre bakhjulet tar litt inni øverst i humper. Ikke mye, men det kommer merke i skjerm og litt slitt gummi. Jeg satt inn ennå en skrue, da skjermen buler litt. Men jeg synes nesten at camber vinkel virker stor, at øverste del av hjulet går vel mye innover? Det har alltid vært liten klaring mellom hjul og innerskjerm, men nå synes jeg det er synlig vinkel, skal det være det? Eller er det noe med bakaksel?
ex 2003 Kewet 5
Asker

mohpet

Sitat fra: mohpet på lørdag 25. juni 2016, klokken 21:29
Hei, hat litt problemer med bakskjermene bak igjen, Høyre bakhjulet tar litt inni øverst i humper. Ikke mye, men det kommer merke i skjerm og litt slitt gummi. Jeg satt inn ennå en skrue, da skjermen buler litt. Men jeg synes nesten at camber vinkel virker stor, at øverste del av hjulet går vel mye innover? Det har alltid vært liten klaring mellom hjul og innerskjerm, men nå synes jeg det er synlig vinkel, skal det være det? Eller er det noe med bakaksel?
Har sjekket, og fått beskjed om at bakakselen må skiftes. Min er en 2011 modell gått 60.000 km, burde ikke akselen vare lengre? Det er en 4-seter, har kjørt mye med to barn baki så sånn sett belastet relativt mye?
ex 2003 Kewet 5
Asker

Go-carter

Min røyk også et sted mellom 60 og 80kkm. Jeg har kjørte flere titusen km med bakakselen helt nede på gummidemperne som teoretisk sett burde redusere slitasje, men det har ikke hatt noen ting å si. Det er akslinger som har en designfeil i utgangspunktet, og jeg tror ikke det er think sin skyld - heller PSA.
TMX60D
Leaf S 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA