Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Reanault skroter mange Kangoer istedet for å frigi de til det norske markede

Startet av cra, lørdag 06. oktober 2007, klokken 18:34

« forrige - neste »

cra

Heisann!

Mener å huske det var noen på forumet her som skulle teste ut å sette et ekstra bateri (celle?) i en think? Noen som vil vedkjenne seg dette, og evt kan fortelle litt om hvordan det gikk? Tror prosjektet var omtalt før det famøse havariet av forumet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Det var Sparks, som nå kaller seg Think som satte inn 21 blokker i en av Thinkene sine. Bilen ruller 100 km på en god dag, men han har enda ikke helt bestemt seg for om følerkretsen skal "se" 19-20 eller 21 blokker, og styre laderen ut fra det.

Selv mener jeg at det fungerte best med følerledningen tilkoblet 20 blokker.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hens

Det var godt å høre Robort, jeg har klippet hull til kabelen i batterikassen og gjort klar for batteriutvidelse, men har ventet på tilbakemelding fra dere.
Nå skal 2 ekstra blokker inn. Da kan det hende at laderen gir riktig overlading direkte uten koblingsur.
Jeg brukte en tid en 20 blokkers bil på Think, og denne brukte noe mindre vann enn 19 blokkersbilene, men det var bare fra 12 og ned til 10 liter pr serviceperiode.   Jeg forventer ca 8 liter vannforbruk ved 21 blokker,noe jeg betrakter som ideelt.

Henning.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Lynet

Flytter dere BMS og kontaktorboks får å få plass til en eller to ekstra blokker? I så fall hvor?

Greier laderen å oppnå maksimal spenning ved initiallading med 21 blokker?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

hens

Kontaktorboks og BMS må sitte der de er. De ekstra blokkene må plasseres et annet sted. For testens skyld vil jeg plassere disse i en boks bak passasjersetet, hvor jeg har laget en tilgang til batterets plusspol og plusskabel.
Dersom dette blir vellykket blir det å plassere 2 blokker i fronten på bilen over motoren, med kabel til og fra batteripakkens minusbatteripol og minuskabel.
Da skjønner ikke elektronikken noe annet enn at batterispenningen er uvanlig høy, og det skal ikke forårsake noen problemer.

Kjølingen kan arrangeres som en ekstra sløyfe på utluftingsledningen, eller luftkjølt med vifte.

Henning



Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Sparks valgte en mer elegant løsning, der all elektronikk ble flyttet fram og inn i snuten på bilen.

Batterikassen tar akkurat 21 blokker, men det er noe kronglet å ta kassen ut og inn etter denne modifikasjonen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA