Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bygger sin egen Nissan Leaf kompatible lader

Startet av jenso, torsdag 07. juli 2011, klokken 15:56

« forrige - neste »

jenso

http://www.arngren.net/biler.html
SitatSport-Cabriole (Hard-Top) 5000 watt (13.500w)
Lithium-Batterier (3000 ladinger). Toppfart : 120 km/t.
Skivebremser foran og bak. Ladetid : 1 - 3 timer.
Rekevidde : 140 - 180 km. ( Samme fargene som over ).
Du må ha Bil-Sertefikat for å kjør den.
Best.nr. 0592
kr. 89.998,-.
Dette hadde jo vært en utmerket pendle bil!?

Er det noen som har erfaringer med denne?

Det sto også i en annen post at man måtte ta den sida/mannen med en klype salt, er det såpass useriøst at det ikke er verdt å sende en mail til han engang?

Er det reelt med 3000 ladinger med lithium batterier?

SitatReserve-tank : Når du skal på langtur,
kan du ta med en 230Vac bensin-Generator.
Den kan lade Bilen mens du kjører.
Rekevidden blir da ca. 1000 km.
( Pris ca. kr. 1500,- ).

Dette hadde jo vært en løsning de få gangene i året jeg trenger lenger kjørelengde enn hva batteriene kan tilby på en lading, men disse små aggregata forurenser vel så mye at det blir svært lite miljøbevist? Totaltsett blir det vel bedre enn den suv-en jeg har i dag med 2,2 td... som går nesten daglig... hva er synspunkter her egentlig? har de ny aggregata blitt reinere?

Og det er ingen ladestasjon midt på haukeli så vidt jeg kan se utfra http://www.ladestasjoner.no/..

Men hovedgrunnen til at jeg kjører over der er jo fordi turen rundt sørlandet byr på en hel haug bommer og en ferge som ikke er billig. Men nå er det vel fritak for bommer og noen andre goder når man kjører elbil? Noen som kan oppdatere meg litt på dette? Kan jeg kjøre rundt sørlandet uten å betale bompenger blir det med ett et alternativ og stoppe noen timer f.eks. i stavanger og kristiansand for litt lading før jeg kommer frem, i stede for et bråkete aggregat i bagasjen, eller langs veien..

cra

Sitat fra: jenso på onsdag 01. juni 2011, klokken 08:01
Det sto også i en annen post at man måtte ta den sida/mannen med en klype salt, er det såpass useriøst at det ikke er verdt å sende en mail til han engang?

Og med en klype salt så menes det nok et trailerlass! Til den prisen hadde jeg heller kjøpt noe brukt som man *vet* funker, evt. lagt til litt mer og kjøpt noe nytt og kjent som f.eks. Buddy eller Reva.

Du kan endelig sende mail og me om mer info, selvsagt, men personlig så plasserer jeg seriøsiteten til dette på samme nivå som en del mailer jeg får fra vennlige prinser i eksotiske land.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Baltor

#2
Sitat fra: jenso på onsdag 01. juni 2011, klokken 08:01
SitatReserve-tank : Når du skal på langtur,
kan du ta med en 230Vac bensin-Generator.
Den kan lade Bilen mens du kjører.
Rekevidden blir da ca. 1000 km.
( Pris ca. kr. 1500,- ).
Dette avslører grad av seriøsitet, du kan IKKE vedlikeholdslade en batteripakke som belastes med 5000W med et aggregat til 1.500,- som i beste fall leverer 1.200W.

Både toppfart og rekkevidde er garantert feil. Denne passer nok best til kjøring på plenen..

Men det du skriver om bompasseringer stemmer, elbiler kjører gratis i bommer :)
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Lars C. Krogenæs

Nettsidene du viser til ble sist oppdatert for 3-4 år siden(selvom det ser ut som om siste oppdatering var i 1995).

Send en mail og spør om å prøvekjøre.

Da får du nok vite at bilene ikke er mulig å få importert og i hvertfall ikke å få skilter på i Norge.

Det snodige er at Arngren har greid å pushe en haug med Post-elbiler på Posten Norge. Disse har han faktisk greid å levere.
http://elbil.no/mennesker/279-postman-pat

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

El rayo

Sitat fra: jenso på onsdag 01. juni 2011, klokken 08:01
Er det reelt med 3000 ladinger med lithium batterier?
Under visse forutsetninger har man klart det i laboratoriet. Man bruker ikke hele kapasiteten, man bruker veldig lav belastning, man holder på til batteriet har 70% av opprinnelig kapasitet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA