Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan går det med leveringen?

Startet av Alpinist, fredag 01. juli 2011, klokken 21:11

« forrige - neste »

Alpinist

Hei,

har en lader til salgs.
Den var kjøpt som en ekstra lader til en Think City 2010 modell.

Tilstand: Som ny.
Kvittering: Ja

Think Mountain 2010 modell

Go-carter

Du tenker på selve kabelen, den med den lille boksen?(for det er ikke lader, men noe annet som jeg ikke klarer å forklare :) )

Har du en prisantydning?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Kan den brukes på I-miev?

Burde selvfølgelig undersøkt selv, men kanskje noen her vet svaret?

I så fall er den kul, da den har innebygget 10/16A ladebryter.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lunde

#3
Det er en releboks som kommuniserer med bilens elektronikk.  Visstnok et krav at bilen ikke er spenningssatt ved kritisk feil.
Lurer litt på om det ikke er en slags kvalitetssikring andre veien også. dvs at om nettspenningen ikke er grei vil du ikke få ladet.

nei den passer neppe til iMiev. Den koster ny ca 5000 og varianten til iMiev koster drøyt 8000 kroner.

iMiev lades kun på 15A (kan by på utfordringer) TH!NK lader som standard med 9,6A alternativt 13,6 om du trykke to raske trykk på powerknappen..

Sistnevnte er svært nyttig da det ikke er gitt at alle har en ren 16A kurs til overs. I praksis er det sjelden man har så dårlig tid at man ikke kan akseptere lading på 10 Å  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

El rayo

#4
Sitat fra: elektrolux på mandag 30. mai 2011, klokken 16:42
Kan den brukes på I-miev?

Burde selvfølgelig undersøkt selv, men kanskje noen her vet svaret?

I så fall er den kul, da den har innebygget 10/16A ladebryter.
Tror nok at 10A funksjonen ligger i selve laderen i bilen, det gjør det ihvertfall på "classic". Boksen på kabelen sender kun et signal til laderen om at den skal gå over til 16A lading.

IMiEV lader nok ikke med 10A selv om man bytter kontakten til en som passer i iMiEV.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lars C. Krogenæs

Tror nok du, for en gangs skyld, tar litt feil El Rayo.

Boksen på kabelen gir beskjed om hvor mye strøm som kan overføres. Dermed kan man kjøpe en ny ladeledning for 10amp til i-Miev hvis man trenger det. Denne koster dessverre det hvite ut av øya, dvs  8 235 kr i følge informert kilde (Granheim).

Tipper vi etterhvert får kabler lik den hos Think der man kan velge strøm-mengde på boksen.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

jamcl3

Hei

I would like to purchase your charger for the Think.  We just received our new Think City EV in North Carolina, USA.  Your 220 volt charger is more convenient than ours.  I understand I will need to change the connectors, that is no problem.

Takk

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Volt

Dersom ladekabelen ikke er solgt er jeg interessert.

arnebra@hotmail.com
Think City 2010-modell med litiumbatteri.

Elisabet

Hei. Regner med at kabelen er solgt nå, men i motsatt tilfelle er jeg interessert. Ta gjerne kontakt på elisabet.adnoy@gmail.com :)

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA