Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Blokker

Startet av hkaspenberg, onsdag 29. juni 2011, klokken 03:36

« forrige - neste »

hkaspenberg

Mansjetten på venstre dirvaksel er i ferd med å gå og det er vel best å få byttet den før drivakselkrysset går heden. Vanskelig operasjon? Er disse limbare mansjettene man får på Biltema noe tess?

http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Kraftoverforing/Gummimansjett/Drivknutemansjett-delbar/

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Ladefabrikken

Sitat fra: hkaspenberg på fredag 27. mai 2011, klokken 23:28
Mansjetten på venstre dirvaksel er i ferd med å gå og det er vel best å få byttet den før drivakselkrysset går heden. Vanskelig operasjon? Er disse limbare mansjettene man får på Biltema noe tess?

http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Kraftoverforing/Gummimansjett/Drivknutemansjett-delbar/

;-D Hans

Hvis de funker er de geniale. Har ikke sett dem før nå, men vil nok tro at de funker hvis man er ekstrem nøye med å ikke få noe fett der du skal lime sammen skjøtene.

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

elektrolux

Har en slik liggende etter at jeg fant en i Polen. Et kjærkomment produkt, som jeg skal handle en til av.

Det blir nok en midlertidig fiks, da den etter tid vil sprekke langs den limte kanten.

Uansett burde den ligge i luken bak hos enhver Think eier, da den gir deg fred og ro til å finne en mer permanent løsning, mens drivknuten fremdeles blir smørt.

Virker som aluminiumsbåndet som er satt på for å holde drivakselmansjetten på Think ryker ca nå. Det vil si etter ca 10 års bruk. Det er mulig å bytte kun dette båndet, men da må selvfølgelig gummien vær OK.

Uansett ikke kjør etter at fettet har begynt å lekke. Leddet tåler ikke å tørrkjøres.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hkaspenberg

Sitat fra: elektrolux på lørdag 28. mai 2011, klokken 06:44
Har en slik liggende etter at jeg fant en i Polen. Et kjærkomment produkt, som jeg skal handle en til av.

Det blir nok en midlertidig fiks, da den etter tid vil sprekke langs den limte kanten.

Uansett burde den ligge i luken bak hos enhver Think eier, da den gir deg fred og ro til å finne en mer permanent løsning, mens drivknuten fremdeles blir smørt.

Virker som aluminiumsbåndet som er satt på for å holde drivakselmansjetten på Think ryker ca nå. Det vil si etter ca 10 års bruk. Det er mulig å bytte kun dette båndet, men da må selvfølgelig gummien vær OK.

Uansett ikke kjør etter at fettet har begynt å lekke. Leddet tåler ikke å tørrkjøres.

Får ta en tur på Biltema etterpå. Har ikke sjekka gummien, så det er mulig jeg bare trenger å bytte båndet som holder mansjetten på plass. Oppdaget feilen når jeg var på EU-kontroll her om dagen. Tupper gikk igjennom men kun en anmerkning, samme som sist, faktisk den samme parklyspæra som var defekt for to år siden også...  ;D

;-)) Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

hkaspenberg

Det var ikke så gale som jeg trodde. Mansjetten var hel den, men nylonstripsen (!) som holder den fast var litt løs i fisken, så jeg skiftet den ut. Jeg var på Biltema og kjøpte et slik sett først og det ser ut som det kan brukes den dagen mansjetten tar kvelden.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA