Hovedmeny

Når kan man aktivere AP?

Startet av TeslaModelX, fredag 01. desember 2017, klokken 21:33

« forrige - neste »

TeslaModelX

Når kan man aktivere AP? Jeg har kjørt rundt 210 km, men får beskjed om at kameraet fortsatt kalibreres.

Øggen

210???
Kjørte 36km og da va den klar.
Trur du må inn og få sjekka om kameraet  e riktig fokusert.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Hodetelefoner

Sitat fra: Øggen på fredag 01. desember 2017, klokken 21:47
210???
Kjørte 36km og da va den klar.
Trur du må inn og få sjekka om kameraet  e riktig fokusert.
Man må ofte kjøre lengre. Spørs på veier etc. Oppmerking. Det varierer. 

steam

Sitat fra: ModelS på fredag 01. desember 2017, klokken 21:33
Når kan man aktivere AP? Jeg har kjørt rundt 210 km, men får beskjed om at kameraet fortsatt kalibreres.

Jeg kjørte 6 km fra Utleveringssenteret i Drammen og ut på motorveien. Og da virket AP. Kameraene dine er stilt feil eller defekte. Ta kontakt med Tesla. 21 51 40 00
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

daktari

Det høres ut som om du har aktivert alle innstillinger og samtykker også?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tai

Jeg kjørte også 200km+ før den ble aktivert på min X. Bør komme snart da, ellers ville jeg snakket med Tesla.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

TeslaModelX

Takk for alle svar :)
Stikker innom Tesla på mandag :+1:

Cirion

Sist jeg hentet i Drammen var ikke AP aktiv før etter superlading i Tannumshede. Ca. 174km men jeg var litt rundt omkring først så tellern stod vel på 238 eller noe og startet på 24.

Så jeg mener det er en kombinasjon av tid og distanse.

Vil også anbefalle å ta en reset med rattet.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Jonce

Sikker på at du har aktivert den i menyen? min sto også en stund at kameraene kalibrerte seg men sjekket innstillingene og der var den ikke aktivert. aktiverte den og den funket med en gang da

TeslaModelX

Den er aktivert. Fikk beskjed i dag om at jeg bare måtte kjøre mer siden den var avhengig av markerte veier. Med tanke på at det daler ned her oppe i nord får jeg vel testet ut AP rundt Juni/Juli  :)

lunitiks

Kan være fysisk feil tilt på kameraet. Tesla har en fiks som innebærer montering av en liten brakett i tilknytning til kameraet. Påkrevd når autokalibreringen aldri funker
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

daktari

Hva slags melding får dere når kalibrering pågår?
Min AP2 sluttet å fungere her, de har byttet en "side repeater"-kamera, men kan fortsatt ikke få den i gang igjen. Hverken Cruise, Tacc, AP eller auto high beam funker. Feilmeldingen er "Cruise not available", kun når jeg forsøker å starte AP.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA