Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser på Car-net pr. år?

Startet av TeslaDice, tirsdag 28. november 2017, klokken 16:32

« forrige - neste »

TeslaDice

Hei, hvor mye koster det å ha "fjernstyring" eller appen til E-golf?

Victor Halvorsen

Sitat fra: TeslaDice på tirsdag 28. november 2017, klokken 16:32

Selger sa det var gratis i 3år til, eller de 3første årene etter kjøp av nybil? Nevnte på 500-600kr i året, hadde ikke helt bestemt pris ennå da vw måtte se ann data memgder

EasyCure

Sitat fra: TeslaDice på tirsdag 28. november 2017, klokken 16:32

Car-net koster 900 kr pr år tror jeg. Og 1600 kr for to år. Dyrt, men jeg ville nok ikke vært foruten likevel.
2022 Tesla mod 3 LR
2018 Hyundai Ioniq
2015 Fiat 500e
2015 E-Golf

ReneM

Det er bare å sende en mail at det ikke funker. Da får du 2 år gratis som kompensasjon ;)
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

EasyCure

Sitat fra: ReneM på onsdag 29. november 2017, klokken 09:14
Det er bare å sende en mail at det ikke funker. Da får du 2 år gratis som kompensasjon ;)

Man fikk vel det for en stund siden, men er ganske stabil nå.
2022 Tesla mod 3 LR
2018 Hyundai Ioniq
2015 Fiat 500e
2015 E-Golf

Moby

Det var en litt stiv pris, jeg fornyet akkurat Volvo on call abonnementet mitt. Det kosta 621,- for 2 år. Har bestilt e-golf ;)
E-golf 2019 mod.

EasyCure

Sitat fra: Moby på onsdag 29. november 2017, klokken 12:41
Det var en litt stiv pris, jeg fornyet akkurat Volvo on call abonnementet mitt. Det kosta 621,- for 2 år. hHr bestilt e-golf ;)

Møller er dyre, ja :)
2022 Tesla mod 3 LR
2018 Hyundai Ioniq
2015 Fiat 500e
2015 E-Golf

hovik

Det var en litt stiv pris, jeg fornyet akkurat Volvo on call abonnementet mitt. Det kosta 621,- for 2 år. Har bestilt e-golf ;)

Store forskjellen du kommer til å merke, er hvor j.... dårlig CarNet fungerer sammenlignet med VOC. Nylig brukte VW 4 uker på feilsøking, med konklusjon at jeg ikke har aktivt CarNet abbonement (selvfølgelig feil). Fortsatt ikke fungerende CarNet her i huset. Ikke fungert noe særlig siden mars 2015.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

Moby

Sitat fra: hovik på onsdag 29. november 2017, klokken 22:06

Store forskjellen du kommer til å merke, er hvor j.... dårlig CarNet fungerer sammenlignet med VOC. Nylig brukte VW 4 uker på feilsøking, med konklusjon at jeg ikke har aktivt CarNet abbonement (selvfølgelig feil). Fortsatt ikke fungerende CarNet her i huset. Ikke fungert noe særlig siden mars 2015.

Det er da mye viktigere at appen virker på en elbil. Styrer man ikke lading via den?
E-golf 2019 mod.

TeslaDice

Snakke med Møller, og de visste ikke helt om prisen. Men trodde det var rundt 80Euro. Euro? he he.

Ihverftall så vurdere kona enten I3 eller Egolf, og på I3 er den inklusiv så vidt jeg forstår. Så da blir deg enkelt.

storeulv

Man får Car-Net de første 3 årene inkludert om man kjøper bilen ny hos forhandler i Norge. Opprinnelig var det vel 2 år, men det ble så vidt jeg vet utvidet til 3 år pga all ustabiliteten.
Audi e-tron 50AS MY 2020

Mobileum

Når du kjøper kjøretøyet, betaler du et engangsbeløp for enten nødnummer-service eller Online Connectivity Unit (OCU), avhengig av om du kjøper en personbil eller et nyttekjøretøy. Du finner det nøyaktige beløpet i Volkswagen-konfiguratoren. Nødnummer-service kan brukes i ti år fra du kjøper denne tjenesten, og utgjør utgangspunktet for tjenestepakkene Security & Service Basic og Security & Service Plus. På nye biler kan disse tjenestepakkene da brukes gratis i den første kontraktsperioden. Hvor lenge gratisperioden varer, varierer avhengig av land, modell og bilens utstyr. Den er på minst 12 måneder, forutsatt at du registrerer deg innen 90 dager etter utlevering av bilen. Gratisperioden starter automatisk etter 90 dager, uavhengig av om det er opprettet brukerkonto og lagt til kjøretøy.
Etter at gratisperioden er over, kan du forlenge tjenestene i Car-Net-portalen mot en kostnad. Prisene varierer avhengig av tjenestepakke og bilmodell.

Guide&Inform

Car-Net Guide & Inform-tjenestene kan brukes gratis på nye kjøretøy i den første perioden. Hvor lenge gratisperioden varer, varierer avhengig av land, modell og bilens utstyr. Den er på minst 12 måneder. Du må registrere deg innen 90 dager etter utlevering av bilen for å utnytte hele gratisperioden. Gratisperioden starter automatisk etter 90 dager, uavhengig av om det er opprettet brukerkonto og lagt til kjøretøy.
Etter at gratisperioden er over, kan du forlenge tjenestene i Car-Net-portalen mot en kostnad. Prisene varierer avhengig av tjenestepakke og bilmodell.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA