60kwh lansering når?

Startet av svingen, søndag 26. november 2017, klokken 18:49

« forrige - neste »

navyelsen

Sitat fra: Bjoris på lørdag 05. januar 2019, klokken 23:11
Nissan ringte meg i går og spurte om jeg fortsatt var interessert i 60, innbytte antydet han til 280. Det er det samme jeg gav for snart 1 år siden og 16.000 km! Det blir nok mindre, men tapet blir uansett hyggelig. Tenker jeg hadde fått pengene om jeg solgte nå....

Hvordan er dette mulig? Det hørtes nesten for godt ut til å være sant!
Husk at forhandleren også skal ha fortjeneste ved videresalg. Og ingen kunder er vel dumme nok til å kjøpe en bruktbil for mer enn nybilprisen. Når Nissan har biler på lager og kan levere en splitter ny Leaf nesten umiddelbart.
Det betyr at forhandler må videreselge bruktbilen med et betydelig tap.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

jorgenbsk

Tja.
Det betyr kanskje at forhandlerne har fått rimelig sterke signaler om at 40kWh-versjonen ikke skal bli billigere, og at 60kWh-versjonen skal bli forholdsvis dyr.
Hvis man skal spekulere.

Marius Kotsbak

Nja, sikker på at dette er en pris de er villige til å betale utenom innbytte? Ellers kan det være en form for rabatt for å oppgradere, noe kanskje få med 40kWt vil gjøre om man taper mye på det. Da holder det kanskje for dem å gå i null på innbyttet om de får solgt en ny bil.

Ellers stemmer det også at de forventer prisoppgang på 2019-utgave uten større batteri. Og prisene som har kommet for E-plus er ganske stive til å være Nissan.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Joggamann

40 kwh gikk opp 6000,- fra 1 Januar av i følge min selger hos Ålgårds Auto.

At Nissan også tar en Kia/Hyundai og stiver opp prisene for en 60 kwh er ikke urealistisk mtp konkurransen.

Med ca 280 for innbytte er jo det en veldig kurant pris for en tekna, på finn ville du gjerne klart 300 ish selv.

Bjoris

Sist rykte er at det blir åpnet for bestilling onsdag. De kunne iallefall ikke levere ut nye biler onsdag og torsdag pga at de skulle ha tid til å registere nybestillinger på 60 så da så:)

AppleKnocker

Sitat fra: navyelsen på mandag 07. januar 2019, klokken 09:18
Sitat fra: Bjoris på lørdag 05. januar 2019, klokken 23:11
Nissan ringte meg i går og spurte om jeg fortsatt var interessert i 60, innbytte antydet han til 280. Det er det samme jeg gav for snart 1 år siden og 16.000 km! Det blir nok mindre, men tapet blir uansett hyggelig. Tenker jeg hadde fått pengene om jeg solgte nå....

Hvordan er dette mulig? Det hørtes nesten for godt ut til å være sant!
Husk at forhandleren også skal ha fortjeneste ved videresalg. Og ingen kunder er vel dumme nok til å kjøpe en bruktbil for mer enn nybilprisen. Når Nissan har biler på lager og kan levere en splitter ny Leaf nesten umiddelbart.
Det betyr at forhandler må videreselge bruktbilen med et betydelig tap.
Det kan være et sjeldent tilfelle av bilselger som lover mer enn han kan holde?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

batterimannen

Sitat fra: Bjoris på mandag 07. januar 2019, klokken 16:12
Sist rykte er at det blir åpnet for bestilling onsdag. De kunne iallefall ikke levere ut nye biler onsdag og torsdag pga at de skulle ha tid til å registere nybestillinger på 60 så da så:)

Da registrerer man seg direkte hos forhandler? Er en sånn avtale bindende helt fra start, i motsetning til reservasjoner hos de andre merkene?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Pneg

Sitat fra: batterimannen på mandag 07. januar 2019, klokken 17:54
Sitat fra: Bjoris på mandag 07. januar 2019, klokken 16:12

Da registrerer man seg direkte hos forhandler? Er en sånn avtale bindende helt fra start, i motsetning til reservasjoner hos de andre merkene?

Er tråder om dette i forbindelse med lanseringen av LE.
Forutsatt at det er signerte kontrakter det er snakk om så er vel det eneste man risikerer ved og kansellere at man må dekke eventuelle kostnader forhandler har med det og måtte selge bilen på nytt. De bør i tilfelle dokumenteres.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Bjoris

Jeg så en Norsk LE til 269.000 i går så ja enig i at innbytteprisen er helt sprø. Tipper prisen blir en helt annen når alt kommer til alt... Men det var nå det han sa:)

Jeg kommer nok ikke til å gå for noe 60, venter på SR Model 3. Tror jeg må ha Tesla igjen, det er noe helt annet:)

Desti

4.162.320 Yen (e + X)
4.729.320 Yen (e + G)

62 kWh battery

1,670-1,680 kg

458km (WLTC)

https://newsroom.nissan-global.com/releases/release-b80d5f605e170e28db6d451af7141452-190109-00-j?lang=ja-JP

New for the LEAF e+ (on North American and EU models) is a larger, thin-film transistor, full-color 8-inch display, with an updated navigation system that can be linked to a compatible smartphone. The display features smartphone-like operation including swiping, scrolling and tapping. Applications, maps and firmware are updated over the air with the simple touch of a button, instead of having to manually update by USB or at a Nissan dealership

2019/01/09

Following the sales success of the new Nissan LEAF, Nissan announces new LEAF 3.ZERO models
LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition benefits from a higher output (217 PS), larger capacity battery (62 kWh), and longer range of 239 miles* on a single charge
Customers can place orders from today with first deliveries from May 2019 for the LEAF 3.ZERO, and summer for the LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition
The Nissan LEAF was the highest selling electric vehicle (EV) in Europe in 2018

https://uk.nissannews.com/en-GB/releases/release-90b1ce83155c6b12ec5c018c9a001c90-nissan-announces-leaf-3zero-and-leaf-3zero-e-limited-edition-with-higher-output-and-longer-range

Daniel_0007

tipper blir vel rundt 370 her samme som e-niro
Model 3 2019 LR Rwd

Joltus

385?

Latterlig. Her går de på en brenner!

Zuexi

Sitat fra: Joltus på onsdag 09. januar 2019, klokken 06:41
385?

Latterlig. Her går de på en brenner!
382.900,- + lakk og vinterhjul, men ja...
Stiv pris for liten oppgradering kontra 40 kWh og konkurrenter. Synd Kona og e-Niro ikke kan levere flere biler - kanskje det Nissan spekulerer i.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA