60kwh lansering når?

Startet av svingen, søndag 26. november 2017, klokken 18:49

« forrige - neste »

Pneg

Synes det er rart at de kommer med en såpass drøy pris uten spec.. her bør det jammen være plenty med oppgraderinger i tillegg til batteri for og rettferdiggjøre denne prisen.. den er drøy..
Har kjørt LE i 8måneder og er som mange litt skuffet over rekkevidden. Satte meg derfor på reservasjonsliste på 60kw hos BNH men over 400k for litt mere rekkevidde er det ikke verdt.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

mizzle

Synes det var en drøy pris, da tror jeg det blir tesla istedenfor :)
Mistenker at Hyundai Kona og Opel Ampera prisene på Finn.no har skyld i dette, er jo bare tull fra Nissan sin side om ikke de vil sitte igjen med 100.000kr mer per bil i fortjeneste istedenfor at privatpersoner tar denne gevinsten. Nå ryktes det vel om at det er samme batteri i denne som i Kona og det batteriet er det vel allerede vanskelig å få tak i for eksisterende produsenter?

Øyvind.h

Litt mer rekkevidde er vel en underdrivelse. Vi snakker 50% større kapasitet. Økning i anvendelig kapasitet øker mer da man ikke beregner å kjøre til 0% på langtur, dermed er reell økning fort 55%.
Om batteriet har væskestyrt temperaturkontroll kan det øke rekkevidde og påvirke ladehastighet betydelig.

Men ja, 400.000,- for en 60kWh Leaf hørtes dyrt ut. Kanskje Nissan hiver seg på Kia/Audi/Opel-toget.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kårepåsporet

De får kjøre på, det finnes fossilbiler!
Hadde det vært fossilbiler/PHEV med like bra varmeapparat som elbiler, hadde jeg vurdert det.....men mulig jeg velger fossil uansett. For 400-500k er det mye som kan være aktuelt!
Verken Leaf eller Niro er noen designperle som får det til å krible i lilletåa mi!
TM3 er interessant, mulig det blir den etterhvert.

tuono

Ja for du har vel vært innom de aller fleste andre merke/modellseksjonene og (til gangs) avskrevet hver og en bil som har blitt lansert. :) Kos deg i Teslaseksjonen. Jeg stikker nok innom og ser til deg. Håper det blir kjøp denne gangen da. :+1:

Kårepåsporet

Sitat fra: tuono på onsdag 21. november 2018, klokken 18:53
Ja for du har vel vært innom de aller fleste andre merke/modellseksjonene og (til gangs) avskrevet hver og en bil som har blitt lansert. :) Kos deg i Teslaseksjonen. Jeg stikker nok innom og ser til deg. Håper det blir kjøp denne gangen da. :+1:

Hva?
Jeg synes bare det tar litt av prismessig for ordinære og (tildels) kjedelige biler. Både Leaf og eNiro er nok ok biler, men prismessig er de for dyre. Er jo bare å se for seg betalingsviljen hvis det legges moms oppå 400k.....
Tesla lager ihvertfall tiltalende biler (for meg). Samt at de leverer, kan feks bestille en X i dag med levering medio februar. Altså februar 2019, ikke 2020 eller 2021.
Vil tro at TM3 også nærmer seg.....

Surrehue

O'hoy dette var langt over det jeg hadde forventet. Det er fruen som skal ha denne og hun sa umiddelbart at da var det ikke aktuelt. Jeg hadde forventet (håpet på) en pris mellom 325k og 350k. Med 400k får vi klare oss med de 5 bilene vi har. Men vi får vente på den offisielle lanseringen og uttalelsene fra importør.
Skal vi heller bytte ut og kjøpe ny Miev? De 3 milene en ny går kontra vår 2011 modell, er akkurat det som skal til for å komme seg T/R Drammen, Lillestrøm og en vei til hytta.
Når man tenker over det er det ikke så ille i forhold til vår Miev, som, for 8 år siden skulle koste rett under 260k dersom vi hadde tatt med vinterhjul.

Løve

400 000NOK?!! Her Nissan, her har dere min midtre finger, på begge hender! 50 000 opp ville vært innafor, dette her er såpass mye at norske myndigheter må sjekke opp om prisen er reell eller om påslaget er latterlig høyt. Dette ligner på melking.

ThomasEL

Ja, det begynner å bli dyrt. Kanskje såpass dyrt at det ikke føles så ille at man valgte å gå for 40-kWt 2018 modellen.

På den andre side:
Hvis dette er snakk om en Tekna med vinterhjul, så er det vel ikke så mye mer enn 50 000kr opp....

Og hvis batteriet (antall kWt, ladehastighet, kjøling) er slik det håpes på, så er det jo definitivt snakk om en oppgradering!
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

hemi

Kanskje 60 modellen også har DC hurtiglading påtur? :D  :o :laugh:

leafnor

Klart de melker. De driver butikk. Er de leveringsdyktige kommer den til å selge som rakkern mens de som syns 400 er for mye kan sitte å se på.
Syne selv 400 er nok, men det er et kvantesprang fir den som vil kjøre langt og lenge i forhold til dagens Leaf.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Løve

Norske myndigheter bør kreve fra alle produsentene at ekstrautstyr ikke koster en krone mer enn hva det gjør i det rimeligste markedet. Hvisbikke kan de like så godt bare legge på alt som finnes av avgifter på elbiler også.

Joltus

Men hva er dette greiene vitro holder på med da?

Det er ikke kommet noe fra Nissan offisielt. Ifølge selger hos Ålgård

Joggamann

Som han over, ingen info fra Ålgårds Auto senest sist uke. Kun interesse liste fra selger.

Desti

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA