60kwh lansering når?

Startet av svingen, søndag 26. november 2017, klokken 18:49

« forrige - neste »

Joltus

Fikser de rekkevidden og ladingen så er eg mer enn fornøyd nok til at eg går for denne til en billig penge!

Beckern

Sitat fra: Joltus på søndag 18. november 2018, klokken 11:57
Tja. Eneste problemet er jo at når man trenger AC fordi det dugger i bilen så har man ikke auto.

Utenom det er det igrunn kun at temperaturen er helt vilt feil, bommer med 4-5 grader ift andre biler, samt det fenomenet med at hvis det er f.eks 17 grader ute, og sola steiker på bilen slik at inni bilen er det 30 grader, så starter av en eller annen grunn ikke leafen min å kjøle, men å varme (!) kupeen. Kommer altså varm luft ut dysene og nada ac er i bruk.

Men siste der skal eg på verksted med, for det kan ikke være riktig. Er også kun ved oppstart, så mulig det "bare er sånn" som de sier på verkstedet.

Det er en ganske slitsom feature det der. Det virker som om den legger mer vekt på utetemp enn innetemp når den skal "regulere".

Joltus

Ja. Men har hørt om flere der det kødder seg under kjøring. Det har ikke eg opplevd. Virker som den bruker tid før den tar i bruk ac for å kjøle.

Under kjøring funker det greit i min bil.

leafnor

Tror det kommer av at temperaturføler sitter veldig lavt, nede ved gassfoten. Der er det jevnt "kaldt" i motsetning til i hodehøyde.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

tuono

Sitat fra: Kårepåsporet på søndag 18. november 2018, klokken 12:55
Har ikke prøvd Leaf, men har Ioniq, og der er klimaanlegget langt fra perfekt.
Ved forvarming når det er noen få plussgrader eller rundt null, så er bilen full av dugg/kondens. Dette skjer aldri hvis en starter uten forvarming. Det er altså ikke fukt i bilen.
Når en setter seg i bilen, og det feks er 7-8 grader ute, så starter klima opp på full guffe slik at det blir nærmest badstu i bilen, løsningen er å skru ned temp til 18-20 grader, for så etterhvert å øke temperatur til 22-23 grader.
Opplevde aldri Soul slik, den stod på 22 grader alltid....

Tror du må få noen til å kikke nærmere på det der. Har ikke erfart det samme og har heller ikke sett at det har vært meldt av andre.

Kårepåsporet

Sitat fra: tuono på mandag 19. november 2018, klokken 07:41
Sitat fra: Kårepåsporet på søndag 18. november 2018, klokken 12:55
Har ikke prøvd Leaf, men har Ioniq, og der er klimaanlegget langt fra perfekt.
Ved forvarming når det er noen få plussgrader eller rundt null, så er bilen full av dugg/kondens. Dette skjer aldri hvis en starter uten forvarming. Det er altså ikke fukt i bilen.
Når en setter seg i bilen, og det feks er 7-8 grader ute, så starter klima opp på full guffe slik at det blir nærmest badstu i bilen, løsningen er å skru ned temp til 18-20 grader, for så etterhvert å øke temperatur til 22-23 grader.
Opplevde aldri Soul slik, den stod på 22 grader alltid....

Tror du må få noen til å kikke nærmere på det der. Har ikke erfart det samme og har heller ikke sett at det har vært meldt av andre.

Det er ganske vanlig med kondens ved forvarming, noen hevder det er bedre å kjøre defroster ved forvarming, jo, mindre dugg på frontruta men ikke bakvinduer....

bagos

Flere som har fått tilbud på 60Kwh utgaven?

Fikk et tilbud fra leverandør i dag, levering mai/jun i 2020, pris ca 402' inkl vinterhjul (dette er en kontraktspris som  kan bli endres hvis prisen blir lavere ved leveranse, dvs de vet ikke nøyaktig prisen enda).

Chr1ster

Mener du våren 2020 eller 2019? I følge facebookgruppen så har noen fått tilbud med levering mai/juni 2019.

bagos

Sitat fra: Chr1ster på tirsdag 20. november 2018, klokken 22:26
Mener du våren 2020 eller 2019? I følge facebookgruppen så har noen fått tilbud med levering mai/juni 2019.

My bad, skulle være våren 2019 ja :-)

Joggamann

Kan du komme med litt mer detaljert info enn 'tilbud fra leverandør'? Høres veldig ut som du hiver ut noen synsing og rykter her og det trenger vi ikke.

Hvem har du fått tilbud av osv? Høres veldig rart ut når bilen ikke er offisiell enda....

batterimannen

Hvis prisen blir 400 kilokroner, så venter jeg på DS3 prisen som kommer i starten av neste år. Får håpe det blir en del lavere. Hvis begge blir dyre, så kanskje jeg dropper hele elbil-prosjektet og kjøper en brukt bensinbil...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Zuexi

Høres ut som en ivrig selger som skriver kontrakter basert på prising av konkurrentene Ae/Kona/e-Niro.
Gjør det vel bare for å binde deg til forhandleren/selgeren.

Siste jeg hørte fra min forhandler i forrige uke var at man måte forhold seg til Nissan når det kom mer info. Holdt derfor ikke å stå på forhandlers interessentliste. Kanskje kommer det et sentralt kø-system fra Nissan uavhengig av forhandler, slik som Hyundai og KIA har gjort?

Marius Kotsbak

Fått tilbud på 402,4 kkr inkl vinterhjul jeg også. Dette er ikke noe rykter, fikk kontrakt klar til signering idag. Så vet ikke om prisene er klare fra fabrikk/Nissan-importør eller om de bare gjetter på prisen?
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Atle85

Hvem forhandler var dette? Var å pratet med Nissan i Tønsberg for en uke siden. Dem hadde ingen priser å komme med.

Marius Kotsbak

Witro i Trondheim. Tilbud kom igår.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA