Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Våren 2011: Think i økonomisk trøbbel

Startet av morroa, mandag 27. juni 2011, klokken 00:46

« forrige - neste »

morroa

Vi har endelig fått laddestasjon i Ålesund sentrum, men fikk da et problem med at det ikke er vanlig kontakt i denne.  Har forsøkt å søke på nettet, men finner ikke en beskrivelse av hvilke type kontakter som skal være i en standard laddestasjon på en parkeringsplass.  Kontakten som står i denne, ser ut som på vedlegget.

Roald
BMW i3 - aug 14
Think City 2008 model. ca 68´- Solgt aug 14
Sykkylven

Lars C. Krogenæs

#1
Det er en CEE kontakt. Egentlig en bedre løsning enn Schuko som er den vanlige kontakten i Norge.
Likevel er det snodig å montere dette, ettersom det ikke finnes elbiler som kan bruke dem, og man må ha en overgang. Da får man en mye dårligere løsning enn å montere inn en Schuko-kontakt direkte.

http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/CEE-installasjon/Tilkoblingsutstyr-1-fase/


Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

morroa

Takk for hurtig svar :)

Får ta meg en prat med Ålesund Parkering
BMW i3 - aug 14
Think City 2008 model. ca 68´- Solgt aug 14
Sykkylven

Vikingo

Roald, Det fins laddestasjon i kjelleren på BurgerKing på Moa.  Der ser ut til og å vere eit 400V utatak (raud kontakt) i nærleiken og, samt vanleg schoko kontaktaker.
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

OneMore

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 26. mai 2011, klokken 11:21
Det er en CEE kontakt. Egentlig en bedre løsning enn Schuko som er den vanlige kontakten i Norge.
Likevel er det snodig å montere dette, ettersom det ikke finnes elbiler som kan bruke dem, og man må ha en overgang. Da får man en mye dårligere løsning enn å montere inn en Schuko-kontakt direkte.

http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/CEE-installasjon/Tilkoblingsutstyr-1-fase/


Lars


Det blir vel ikke nødvendigvis det ? Det er vel naturlig å utstyre seg med 2 kabler.
Men ser hva du sikter til :-)

-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

OneMore

Sitat fra: morroa på torsdag 26. mai 2011, klokken 11:44
Takk for hurtig svar :)

Får ta meg en prat med Ålesund Parkering


Ta med blomster å si bra jobba !
Dette er kjempebra.

Så kjøper du deg en ekstra ladekabel.  :-)


Jeg har sikkert fikset 5 Schuko i det siste, en smalt rett i fjeset på kona nede på jobben min.
Da dem ofte er plassert i øyehøyde.

-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA