Feil med app? (som ble til alvorlig feil med hastighetsvisning)

Startet av 1000kwh, mandag 20. november 2017, klokken 14:32

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: Tuxedo på mandag 20. november 2017, klokken 23:51
Sitat fra: emmern på mandag 20. november 2017, klokken 23:20
Sitat fra: Tuxedo på mandag 20. november 2017, klokken 23:18
Her var det vel snakk om 45 på speedometer vs ble blinket i 60-sone? Som indikerer et farten har vært nærmere 70 eller mer?

45 mph = 72.4205 km/t
Ja, og om man ikke merker forskjell på om man kjører i 45 mph eller 45 kmt så er det vel bare å ta kollektivtransport til nærmeste trafikkstasjon og levere inn førerkortet.
Du skjønner jo åpenbart veldig lite her, så da er det provoserende måten du skriver på.

Hun kjørte i «45kmt» fordi det hun visste var en fotoboks (kjørt her mange ganger før).

Jeg kan gjerne ta dere bedreviterne med på biltur for å se om dere kjenner forskjell på 60kmt og 72kmt (45 på speedometeret).

Hun kompenserte for at noe var galt allerede ved å ikke ligge i 60 miles!

Edit: Dette er også ekstra kjipt siden det tok mye av gleden ved den nye bilen vi har ventet på. Jeg skal diskutere saken med Tesla, og oppdatere her.

Får håpe det er et engangstilfelle og at vi blir fornøyd med bilen. Ellers har det vært bra (bortsett fra at den skal in til reparasjon mindre enn 3 uker etter kjøp da)

petersv

Kjedelig sak for alle involverte parter dette. Jeg tror ikke dette er en vanlig feil, heldigvis, for da hadde vi nok hørt mye mer om det. Håper det løser seg greit.

RazAquato

Litt på sidelinjen: ikkefor å gi noen falske forhåpninger, men det er fullt mulig dere aldri mottar noen bot.

Pratet en gang med ei jente som jobbet med bildeanalyse, som kunne fortelle at de måtte forkaste ca 50% av alle bilder da bildet av føreren ikke var godt nok som fellende bevis.  hovedårsak var vel bruk av solskjerm, men mye også grunnet gammelt fotoutstyr.

De pleier sende ut bot innen 2 uker, men det kan ta så lang tid som 6 måneder før den dumper i postkassa. har du ikke hørt noe innen ett halvt år kan du altså være trygg på at den er henlagt.

(videre til lystig informasjon så er det uten tvil BMW som blir knipset mest)

i tillegg er jo denne artikkelen beroligende

EDIT: hadde jeg vært deg, ville jeg rett og slett ringt til ATK-sentralen og hørt, så slipper du sitte på pinebenken.
telefonnummeret deres er: 71 26 68 00

1000kwh

Sitat fra: RazAquato på tirsdag 21. november 2017, klokken 11:29
Litt på sidelinjen: ikkefor å gi noen falske forhåpninger, men det er fullt mulig dere aldri mottar noen bot.

Pratet en gang med ei jente som jobbet med bildeanalyse, som kunne fortelle at de måtte forkaste ca 50% av alle bilder da bildet av føreren ikke var godt nok som fellende bevis.  hovedårsak var vel bruk av solskjerm, men mye også grunnet gammelt fotoutstyr.

De pleier sende ut bot innen 2 uker, men det kan ta så lang tid som 6 måneder før den dumper i postkassa. har du ikke hørt noe innen ett halvt år kan du altså være trygg på at den er henlagt.

(videre til lystig informasjon så er det uten tvil BMW som blir knipset mest)

i tillegg er jo denne artikkelen beroligende

EDIT: hadde jeg vært deg, ville jeg rett og slett ringt til ATK og hørt, så slipper du sitte på pinebenken.
telefonnummeret deres er: 71 26 68 00
Ringte tidligere i dag og de mente man bør ringe min etter 1 døgn. Foreløpig ingen registrering. Ikke umulig at hun kjørte saktere enn 45 miles. Det var det hun trodde stod i displayet akkurat da.

Men tiden leger alle sår, så vi glemmer vel dette etterhvert. :)

Takk for støtten ;)

Espelectric

Dette setter iallefall lepomadebruken til Johaug i perspektiv.....
X75D (85kWh)

E_S

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 21. november 2017, klokken 06:48

Men jeg må si det overrasker at flere her legger det over på sjåføren. Da begynner man å skjønne hvor inderlig enkelte ønsker å unnskylde alt som er galt med Tesla.

Jeg hører vel til dem som er aller mest kritiske til Tesla, så den påstanden kan jeg avkrefte. Jeg henviser kun til gjeldende lovverk som er rimelig klart på at det er førers ansvar å påse at kjøretøyet er forsvarlig å kjøre med. Like lite som man kan saksøke bilprodusenten for at man har rygget på noe og skylde på at ryggesensorene ikke virket (mener noen vurderte det her inne for en stund siden) kan man skylde på bilprodusent for at speedometeret plutselig viste feil. Det blir rett og slett umulig å bevise.
:)

1000kwh

Sitat fra: E_S på tirsdag 21. november 2017, klokken 23:01
Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 21. november 2017, klokken 06:48

Men jeg må si det overrasker at flere her legger det over på sjåføren. Da begynner man å skjønne hvor inderlig enkelte ønsker å unnskylde alt som er galt med Tesla.

Jeg hører vel til dem som er aller mest kritiske til Tesla, så den påstanden kan jeg avkrefte. Jeg henviser kun til gjeldende lovverk som er rimelig klart på at det er førers ansvar å påse at kjøretøyet er forsvarlig å kjøre med. Like lite som man kan saksøke bilprodusenten for at man har rygget på noe og skylde på at ryggesensorene ikke virket (mener noen vurderte det her inne for en stund siden) kan man skylde på bilprodusent for at speedometeret plutselig viste feil. Det blir rett og slett umulig å bevise.
Ok, men du føler ikke dette et ganske spesielt tilfelle? Hva om ungen din på 18 hadde kjørt bilen? Fortsatt like åpenbart at de skulle stå ansvarlig for dette?

Uansett, fikk epost fra Tesla om en redegjørelse for feilen. Så selvfølgelig at det var totalt uakseptabelt med slike feil, så får vi se hva som skjer videre.

Må minne på igjen, det juridiske ved at hun endte opp med å kjøre for fort er ikke så nøye siden det tross alt er ca 10 km/h over fartsgrensa. Det viktige her er at Tesla får orden på dette i vår bil og alle andres. Og de skal få stå skolerett.

staleand

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 22. november 2017, klokken 08:00
..."Og de skal få stå skolerett...."

Hvordan kan du gå så hardt ut når du ikke var til stede selv og oppfattet situasjonen med egne sanser? Jeg forstår jo godt at du er sikker på at kona di ikke bevisst lyver om noe slikt - det ville virkelig vært et problem i seg selv - men hvordan kan du være sikker på at hun ikke har missoppfattet noe?

Etter å ha jobbet en del med mennesker så er min personlige erfaring at svært mye teknisk feil skyldes brukeren, men dessverre så er det også svært sjeldent brukeren selv evner å innse at han muligens i) husket feil, ii) oppfattet feil eller iii) gjorde feil.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

1000kwh

Sitat fra: staleand på onsdag 22. november 2017, klokken 11:25
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 22. november 2017, klokken 08:00
..."Og de skal få stå skolerett...."

Hvordan kan du gå så hardt ut når du ikke var til stede selv og oppfattet situasjonen med egne sanser? Jeg forstår jo godt at du er sikker på at kona di ikke bevisst lyver om noe slikt - det ville virkelig vært et problem i seg selv - men hvordan kan du være sikker på at hun ikke har missoppfattet noe?

Etter å ha jobbet en del med mennesker så er min personlige erfaring at svært mye teknisk feil skyldes brukeren, men dessverre så er det også svært sjeldent brukeren selv evner å innse at han muligens i) husket feil, ii) oppfattet feil eller iii) gjorde feil.
Fordi andre her har opplevd det samme og de var to voksne som observerte dette.

Derfor.

Tillegg: men skjønner at dette bare sklir ut i ingenting og en håpløs diskusjon. Videre dialog er med Tesla. ;)

Lager en ny tråd heller med Teslas svar.  :+1:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA