Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

MS.RUUD

Sitat fra: Galleren på fredag 26. januar 2018, klokken 09:57
Sitat fra: Aaalb på fredag 26. januar 2018, klokken 07:32
Samme her. Hva kan man kreve/forvente av kompensasjon eller plaster på såret? Det sto jo desember levering når jeg bestilte.

Er det riktigt å forvente noe form for kompensasjon så lenge leveringtidspunkt er et estimat? Fra et service ståsted så ser jeg absolutt at det kan være greit for Tesla å pynte litt på med noen godiser eller litt avslag, men så lenge det er ikke kontraktsfestet et spesifikt livingstidspunkt, så tror jeg ikke det er noe man kan forvente seg.

Jeg regner det som et lokketilbud når det for 1 uke siden var estimert levering i april om man bestilte da, og jeg som bestilte i oktober nå har levering sent mars-april. Om man bestiller i dag estimerer de i Mai.
Jeg syns man skal forvente kompensasjon.

geear

Sitat fra: Oppned på fredag 26. januar 2018, klokken 11:09
Min status endret seg fra «På båt på vei til Europa» til «Tillburg». Betyr det at den sår i Baltimore og aldri har vært på båt? Eller kan det bety hvasomhelst og kan være den faktisk er på båt?
Er ikke sikkert den er i Baltimore heller. Min gikk på båt ca. tre uker etter den hadde hatt Tillburg-statusen.

Det sikre tegnet på at bilen din er på båt er at du får et 14-dagersestimat for utlevering, men de fleste får da også "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa" eller noe i den duren. Typisk dukker dette opp tre dager etter at bilen har blitt lastet på båt. Du får også status om at den har ankommet Europa når den er fremme.

Hvis det er noen trøst, så er det beste å la MyTesla ligge i fred og bare slå seg til ro med at dne kommer når den kommer. Jeg klarte det ikke, og syns ventetiden var elendig. Heldigvis så godt som glemt samme øyeblikk som jeg fikk bilen. Følte meg egentlig litt dum som hadde vært så utålmodig.

Sidewinder

Etter å ha fått diverse svada svar fra delivery på tlf sendte jeg mail for åmfå skriftelig svar. Sendte samme mail over 3 uker siden de ikke svarte. Årsaken var nok at det var saklig kritikk i den. Sendte så en til mail hvor jeg bestilte vinterdekk og fikk svar samme dagen. Konfronterte de med det og så at mailene hadde blitt lest, men viste ikke hvorfor de ikke var besvart.

Mitt inntrykk er at delivery har 0 !! påvirkningskraft eller myndighet til å gjøre noe som helst. De trykker på data å ser hva som står der. Da kunne man liksågreit hatt tilgang til det samme via tesla-kontoen.

Nå er det 3 uker siden den skulle vært ferdig. (siden det ikke ble desember levering alikevel) og svaret nå er standard den skal være ferdig i slutten av uka.Hver uke..! Jeg vet at bilen ikke kommer noe tidligere, men det er bare vanvittig frustrerende og få informasjon som ikke har rot i virkeligheten istdet for å bare si det som det er!

mrdain

Sitat fra: Sidewinder på fredag 26. januar 2018, klokken 12:10
De trykker på data å ser hva som står der. Da kunne man liksågreit hatt tilgang til det samme via tesla-kontoen.

Jeg sitter med samme inntrykket som deg, men jeg mistenker at de ikke har stort mer info enn vi får opp i tesla-kontoen vår heller, og dermed ikke kan svare mer konkret på spørsmål. De sier jo selv at sporing slås av under transport, og det virker heller ikke som om Delivery sitter på info om når bilen blir lastet på/av skip heller - dermed kan de ikke si stort annet enn at det tar ca to måneder, og vi forventer ditt og datt og forsøker så langt det lar seg gjøre å levere innen da og da.

Så virker det som om de lar det hope seg opp med utålmodige kunder før de sender ut et standardsvar en gang i måneden til alle som har sendt e-post.

Runaraa

Sitat fra: razeac på torsdag 25. januar 2018, klokken 23:42
Hei,

Selgeren sa til meg bilen ikke er lastet en gang. Den venter fortsatt i Baltimore. Tror jeg har fått tilburg statusen rundt 6. Januar.

X75d bekreftet 7. Oktober.

Ikke lag så optimistisk spekulasjoner folkens. Her er tesla på sitt beste logistikk. Totalt blir det nesten 6 måned ventetid for meg

Dessverre har nok du mest rett. Ringte på Delivery og spurte, og de sa at bilen fortsatt var på vei til Baltimore.

De estimerte levering andre halvdel av mars.

razeac

Sitat fra: Runaraa på fredag 26. januar 2018, klokken 14:05
Sitat fra: razeac på torsdag 25. januar 2018, klokken 23:42
Hei,

Selgeren sa til meg bilen ikke er lastet en gang. Den venter fortsatt i Baltimore. Tror jeg har fått tilburg statusen rundt 6. Januar.

X75d bekreftet 7. Oktober.

Ikke lag så optimistisk spekulasjoner folkens. Her er tesla på sitt beste logistikk. Totalt blir det nesten 6 måned ventetid for meg

Dessverre har nok du mest rett. Ringte på Delivery og spurte, og de sa at bilen fortsatt var på vei til Baltimore.

De estimerte levering andre halvdel av mars.

Kanskje vi treffes når bilene kommer. De skal sikkert samle nok biler og fylle opp båten med en gang når den kommer havn.. Bestli opptatt med noe annet egentlig enn denne greia her.

Amundmo

Jeg fikk tlf fra delivery i går. Fikk beskjed om at bilen blir produsert ferdig denne uken og at det ville ta 6-8 uker før den ankommer Norge. Estimert levering: Siste halvdel av mars.
Jeg er fornøyd, får bare håpe at det faktisk blir slik :)

Bestilt  7. desember.
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

lightningii

Fikk opp i dag leveranse sent mars-april og at bilen er lastet på skip på vei til Europa   :o
Bilen ble bekreftet 17 DES. Hvis dette er tilfelle så må jeg si meg veldig fornøyd!

Evinzer

Sitat fra: lightningii på søndag 28. januar 2018, klokken 13:41
Fikk opp i dag leveranse sent mars-april og at bilen er lastet på skip på vei til Europa   :o
Bilen ble bekreftet 17 DES. Hvis dette er tilfelle så må jeg si meg veldig fornøyd!

Heldig! Bekreftet min 7 oktober, fortsatt ikke kommet seg på båt..

Copernicus

Da har jeg fått bekreftet fra Delivery at bilen er på båten, endelig! Estimert levering er sent februar. Håper den er på båten THEBEN som skal være framme i morgen  :angel:
Tesla Model S75D - bestilt 26.09.17
Teller dager.... :)

Bever

Hei.

Jeg bekreftet min X75 17/10. Status gikk fra i produksjon (fra 9/12) til ferdig, på båt og fremme i Tilburg på en dag.
Faktum (ref delivery) er at bilen er i transitt på tog til Baltimore og vil skipes derfra til Zeebrügge antageligvis. Neste WWL-avganger er 4/2, 12/2 og 21/2. Overfarten er 10-11 dager.
Delivery sier levering i mars. Status er sent mars/april.
Vi får bare vente... ::)
X75 bekreftet 17/10-17.
Understellsnummer og "For øyeblikket i produksjon" kom ca 7-8/12.

Maniac

Den 19. januar 2018 fikk jeg status om at bilen var i Nederland, i går ble statusen oppdatert til følgende: "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.". Tipper dette er mer realistisk.

MS.RUUD

Sitat fra: Maniac på onsdag 31. januar 2018, klokken 09:45
Den 19. januar 2018 fikk jeg status om at bilen var i Nederland, i går ble statusen oppdatert til følgende: "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.". Tipper dette er mer realistisk.

Samme her.. håper den går med skip om et par dager..

SuperTor

Nå er «Theben» ferdig losset i Zeebrugge; er det noen som har sett noen endring i MyTesla?

Maniac

Ny status igjen hos meg. Blien er lastet på båt og er på vei mot Europa fra Baltimore havn.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA