Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: batterisyklus

Startet av vfsteffe, torsdag 23. juni 2011, klokken 08:52

« forrige - neste »

vfsteffe

Hei!
Er det noen elbilsfantast der ute som har erfaringer med Citroën Ev'ie?
Iht produsent har den en rekkevidde på ca 100-120 km (60-75 mp). Men spørsmålet er hvordan den klarer den norske vintern?

Den selges i Danmark og England og jag vurderer import.
Noen som har erfaring med import av bilen eller elbiler generellt?
Hva er utfodringene?

Mvh vfsteffe

Eier fra 1.7.2011 av en Think 2001. Thinken fikk helt ny batteripakke 2009 og håper på mange mil på veien med min første elbil

elektrolux

#1
C1 EV'ie vant en Engelsk sammenligningstest med bla. annet Imiev, og Reva.

Grunnen til at den vant over I-miev'en var at den var gunstigere priset.

EV'ie er en nydelig bil ( i motsettning til I-miev ) men kan ikke måle seg mot den på det tekniske plan. Den kan best sammenlignes med PSA classic i ytelse. Med andre ord går det ikke spesielt fort. Den er helt atekvat til bykjøring, men blir treg om vinteren på motorveien.

Der er 2 EV'er i Norge. En til salgs hos Moving City i Bodø, og min, som jeg kjøpte derfra. Desverre ble bilen ikke godkjent registert i Norge grunnet manglende dokumentasjon på omtrent samtlige punkter de kan kreve dokumentasjon på. Jeg søkte om enkeltgodkjenning og ble møtt med krav om dokumentasjon på kollisjonstest på denne bilen, da kollisjonstest på tilsvarende bil ikke betydde at min bil ville oppføre seg likt.....

Håper nå på litt mer fornuft på høyeste hold i VD. Får jeg skilt på min, kan bilen i Bodø være en god investering som sommerbil. Vinterstid er bilen litt for treg, og varmeapperatet alt for svakt.  

Fant forresten en test på EV'ien som er lagt ved.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA