Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Våren 2011: Think i økonomisk trøbbel

Startet av cra, onsdag 22. juni 2011, klokken 18:51

« forrige - neste »

Hans Håvard Kvisle

Synes du har helt rett, jeg. Derfor er Elbilforeningen (med sin fornuftige økonomiske sans) en moderator mellom politikere som ville ha fritt fram for elbiler også på privat eiendom, og næringsinteresser som ikke ønska å gjøre noe i det hele tatt. Sånn tilsynelatende ser det ut til at alle kan leve med et kompromiss. Elbilistene vil få et nytt gode, politikerne har gjort noe og eiendomsbesitternes avkastning går ikke dramatisk ned. P-selskapene tjener stort sett det samme okke som.
St.Hanshaugen

Lunde

Skal love deg at de fleste i den virksomheten ikke er fattige pensjonister. Mange av de drifter på kommunal og statlig grunn og får konsesjon på gitte premisser som for eksempel kan være elbilparkering eller handicap plasser. Mange har tjent hundrevis av millioner på å "effektivisere" komunale tjenester. Tror ikek det er så synd på noen av dem om de må avse noen prosent av plassene sine. En parkeringsplass over fire timer i Oslos P hus  koster langt over 200 kroner. Eller mer enn nok for å dekke inn strømforbruket av minst 10 elbilers daglige forbruk. Joda du kan godt si at hver krone "tapt" på en elbil er som å ta de rett ut av lomma på eierne, men de lider neppe noen nød likevel og bør være med å ta sin del av ansvaret for å få bilparken over på en bærekraftig kurs.
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

hens

Kristian,
det er noen faktorer i regnestykket ditt som er litt uklare.

1:     3 % av 6 % er ikke 3 %. Dessuten er det ingen direkte sammenheng her, fordi:

2:  Når 3 % av plassene blir reservert for elbiler vil det ikke si at antall betalende plasser blir redusert med 3 %, det avhenger av hvor mange plasser som er belagt med betalende biler.   Det er svært sjelden at et parkeringshus er smekk fullt, først da vil eieren tape penger.

Hensikten med dette er at det ikke lenger skal være fritt frem at kommuner omgår regjeringens intensjon om at det skal være fri parkering av elbiler på kommunal/ offentlig eiendom.

Så må heller private parkeringsselskaper endre skiltene sine slik at de ikke til forveksling ligner på offentlige.

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA