Hovedmeny

Car-Net igjen...

Startet av emmern, onsdag 15. november 2017, klokken 12:53

« forrige - neste »

emmern

Sitat fra: oysts på søndag 19. november 2017, klokken 23:08
VW må ha gjort noe veldig gale med selve appen. Jeg har skrevet min egen plugin til hjemmeautomasjonsystemet jeg kjører som henter info fra VW hvert 20. minutt. Opplever svært skjedelnt feil i API´et....

Når det er sagt har appen også vært ganske stabil for min del, dog veldig treg til tider....

Øystein

https://wsbvw.hughestelematics.com/HTIWebGateway/EnterpriseGatewayServices/SecurityServiceV2_1 virker død for meg. Er det riktig adresse til APIet?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Propell

Car-net virker både på APP og Nett siden men kun gamle data. Tror det er Server feil hos VW eller kommunikasjons enheten i bilen som ikke virker igjen. Takler kun 2 mnd av gangen..
Ingen oppdatert informasjon siden 17.11. kl.16. Sendt klage til VW kundeservice.
Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

Amatøren

Sitat fra: oysts på søndag 19. november 2017, klokken 23:08
VW må ha gjort noe veldig gale med selve appen. Jeg har skrevet min egen plugin til hjemmeautomasjonsystemet jeg kjører som henter info fra VW hvert 20. minutt.

Var det enkelt å få tak i protokoll som brukes mot VW server? Er det noe som du kan dele med oss andre?

Mvh
Amatøren
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

oysts

Sitat fra: Amatøren på mandag 20. november 2017, klokken 11:24
Var det enkelt å få tak i protokoll som brukes mot VW server? Er det noe som du kan dele med oss andre?

Om det er enkelt eller ikke kommer litt an på forutsetningene man har :) Jeg kjørte appen med Fiddler satt som proxy. Da går all trafikk mellom appen og server gjennom Fiddler og man kan se på trafikken. God gammeldags reverse engineering av API.

khh48

Man kunne jo ønske seg at noen flinke folk kunne lage en løsning så man kunne koble seg til bilen enten via hjemmenettverket eller mobil.  Carnet har jo visse mangler

oysts

Sitat fra: emmern på mandag 20. november 2017, klokken 10:13
https://wsbvw.hughestelematics.com/HTIWebGateway/EnterpriseGatewayServices/SecurityServiceV2_1 virker død for meg. Er det riktig adresse til APIet?

Dette var en ukjent adresse for meg. Det begynner å bli en stund siden jeg gjorde jobben med å finne ut av API´et så det er mulig jeg bruker gamle endpoints.

API´et er XML-basert, men innloggingen returnerer Json....

For å logge inn:
https://msg.volkswagen.de/fs-car/core/auth/v1/VW/DE/token

Liste over biler:
https://msg.volkswagen.de/fs-car/usermanagement/users/v1/VW/DE/vehicles

Request body og headers varierer veldig fra kall til kall. Gjengen skulle hatt seg et kurs i REST API.....

Øystein

emmern

Takk, ja fant den i en annen library. Jeg har decompilet hele mobilappen og blar i koden for å finne klassen som kommuniserer. Forhåpentligvis kan jeg enkelt portere dette til et bibliotek i .NET som jeg igjen integrerer med andre ting. Første jeg vil integrere er cortana slik at jeg kan bare fortelle cortana at den skal skru på rutevarmen f.eks.
e-Golf 2018 300 FL

J.Lafton

Da fungerer ikke carnet for meg lenger heller. I appen står det at den har oppdatert, men får ikke verdiene fra bilen.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Propell

Jeg mistet Car-net  forbindelsen 17.11.17 07:50 og kun gamle data vistes. Ingen funksjoner fungerte. Kontaktet kundeservice og fikk kun svar om at dette ble meldt videre og at jeg måtte ta Screen shoot og oppgi km og Reg.nr.
Booket verkstedtime og hadde bilen på verksted uten å få ordnet problemet 29.11.17. De ga beskjed om at Car-net support ville ta saken og kundeservice skulle kontakte meg. Har ikke hørt noe, men krevde gratis service og bedre service. Plutselig i dag virker Car-net og er spendt på når jeg får tilbakemelding fra Kundeservice.
Anbefaler å se på: https://www.volkswagen.no/no/teknikk-og-innovasjoner/car-net/driftsmeldinger.html
Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

eivhelle

For et rot. Først kommer det ny versjon av appen som ikke vil kjøre på min telefon (Android 4.4.2), men som kjører på en litt nyere telefon med Android 5.1.1. Deretter får jeg ikke logget inn via Chrome, men det fungerer med Firefox.

Gjør ikke den gjengen noen som helst testing før de lanserer endringer?
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Amatøren

Aldri hatt problemer med Chrome og Car-Net bortsett fra når det har feilet i App også som følge av at det har vært totalt nede.

Sjekket nå også og feilfri innlogging. Data stemmer overens med App.
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?

J.Lafton

Da har appen kuttet å virke igjen  :-[
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Amatøren

Måtte logge ut og så inn igjen.

Virker da for meg.
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?

eivhelle

Sitat fra: eivhelle på fredag 01. desember 2017, klokken 23:21
For et rot. Først kommer det ny versjon av appen som ikke vil kjøre på min telefon (Android 4.4.2), men som kjører på en litt nyere telefon med Android 5.1.1. Deretter får jeg ikke logget inn via Chrome, men det fungerer med Firefox.

Gjør ikke den gjengen noen som helst testing før de lanserer endringer?
Fungerer på Chrome etter å ha slette nettleserhistorikk. Rart at det bare er car-net som har slike problemer. Alle andre tilsvarende tjenester jeg har brukt har fungert prikkfritt i sammenligning.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

emmern

VW skjønner seg ikke på authentication tokens, tror jeg. På nettleser er dette en cookie, på android / ios er det local storage. Det er dette som har vært kilden til problemet siden oppdateringen av appen de siste par ukene.
e-Golf 2018 300 FL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA