Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjørte en Leaf 1250 km på 24 timer

Startet av Lars J, fredag 10. juni 2011, klokken 08:34

« forrige - neste »

Lars J

Hei

Eg har fått eit nytt problem med gearlåsen på Thinken.

Ved operering av gearvelgjar frå R til P (eller motsatt) vil tannhjul på ein liten el.motor gripa i tannkransen på gearlåsarmen og bevega denne mellom høgre (åpen) og venstre (låst) grensebrytar, sjå bildet i vedlegg.
Ved gearlåsarmen er det også ein fjørspent arm, sjå bilde i vedlegg. Eg er veldig usikker på hensikten med denne fjørspente "hjelpearmen".

Problemet er at ved operering av gearvelgjar frå R til P (gearlåsarm skal gå frå høgre mot venstre på bilete), så verkar det som om den fjørspente armen av og til heng seg opp. Dvs den står konstant i ca samme posisjon som den har i open posisjon. Når gearlåsarmen bevegar seg mot venstre, spenner fjøra seg difor ytterligare, og gearlåsarmen klarer ikkje å komma til låst posisjon. Den vesle elektriske motoren stoppar ikkje, det virkar som om tannhjul på motoren og tannkransen på armen glipper. Etter 6 sekund stoppar motoren og det kjem ein akustisk alarm.
Eg kan hjelpa gearlåsarmen over til låst posisjon med fingeren, og merkar at eg då må bruka litt kraft.

Dersom eg så tar gearvelgaren frå P til R igjen, skjer bevegelsen av gearlåsarmen svært hurtig og med ein liten smell. Det betyr vel at den fjørspente armen normalt skal dempa bevegelsen den vegen, men i dette tilfellet blir gearlåsarmen dratt hurtig tilbake. Igjen så glipper kontakt mellom tannhjul på motor og tannkransen på gearlåsarmen.

Når den fjørbelasta armen heng seg opp, klarer eg å bevega den mot høgre (med skrujern), men ikkje mot venstre (den retning den skulle bevega seg i for å følgja gearlåsarmen).

Dersom den fjørspente armen følgjer bevegelsen til gearlåsarm er alt alltid OK.

Er det nokon som har erfaring med dette, eller har tips til meg?

Midlertidig (permanent) utbetring som er gjort er utkopling av el.motor. På dashbord har eg montert ein liten tre-posisjons vippebrytar. Denne har eg kopla til kontakt (socket) for signal frå grensebrytarane. Ved operasjon av gearvelgjar frå Ptil R, må eg like etter operera vippebrytaren for å simulera grensebrytarsignal til kontrollenheten.
Når eg stoppar, er det først velgjar frå R til P, så like etter operasjon av vippebrytar. Fungerer egentleg heilt fint (kona er fornøgd). Gearlås står konstant ulåst.
Må alltid huska på håndbrekket og bør unngå parkering i bratt bakke.
Sandnes, Think Classic og TMS

El rayo

#1
Sitat fra: Lars J på mandag 16. mai 2011, klokken 15:23
Eg er veldig usikker på hensikten med denne fjørspente "hjelpearmen".
Inne i gearkassen er det et tannhjul som kan blokkeres av gearlåstappen. Dersom låsetappen butter mot tennene kan ikke låsetappen gå helt inn. hjelpearmen kan derfor ikke gå helt i ytterstilling. Fjæren på hjelpearmen strammes slik at hovedarmen kan gå helt i ytterstilling.

Hvis bilen begynner å trille vil færen på hjelpearmen presse på låsetappen slik at den går inn i tannhjulet og stopper bilen.

Genial løsning på problemet! Stjeler den til Ginetta prosjektet http://electricaid.ning.com/profiles/blogs/converting-a-fossil-burner med din tillatelse  ;D Jeg har nemlig ikke gearlåsmekansimen til den.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lars J

Hei

Eg trudde det var hovedarmen som styrte låsetappen, men slik eg forstår svaret ditt El rayo, så er det faktisk hjelpearmen som er direkte kopla til låsetappen og styrer denne  :-\.

Skulle nokon ha tips om korleis eg kan fiksa gearlåsen, setter eg pris på det.
Inntil vidare får eg bruka 3-pos.brytaren som eg kjøpte på BilXtra!

Eg har ingen patentrettighet på trepos.brytaren, så fritt fram der. Imponerande prosjekt du har starta med Ginettaen.  :D
Sandnes, Think Classic og TMS

Lars J

Hei igjen

Har tenkt litt meir etter svar frå El rayo. Det høyrest veldig logisk ut. Mitt problem:
Sitat fra: Lars J på mandag 16. mai 2011, klokken 15:23
Problemet er at ved operering av gearvelgjar frå R til P (gearlåsarm skal gå frå høgre mot venstre på bilete), så verkar det som om den fjørspente armen av og til heng seg opp. Dvs den står konstant i ca samme posisjon som den har i open posisjon. Når gearlåsarmen bevegar seg mot venstre, spenner fjøra seg difor ytterligare, og gearlåsarmen klarer ikkje å komma til låst posisjon. Den vesle elektriske motoren stoppar ikkje, det virkar som om tannhjul på motoren og tannkransen på armen glipper.

Altså glipper kontakt mellom tannkrans på gearlåsarmen og tannhjul på el.motoren som driv denne, når fjøra blir stramma opp.
Er løysing på problemet at tannkransen til gearlåsarmen eller posisjon til el.motoren skulle vore justert for betre kontakt? 
Eg ser ikkje korleis slik justering eventuelt kan utførast.

Er det nokon som veit noko om dette?
Sandnes, Think Classic og TMS

El rayo

Har ikke hørt om et slikt problem før.

Motor/gear til Ginetta er uten gearlåsmekanismen. Den korte hjelpearmen kan veldig lett beveges mellom låst og åpen stilling. Det er ingen tegn til at den kan kile seg fast på noen måte.

Jeg ville forsøkt å smøre der akslingen går gjennom gearkassehuset med en kort dusj WD40, CRC 5-56 eller annet fabrikat "mekaniker på boks".
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Håkon

Hei, jeg har også fått et problem med girlåsen og symptomene ligner dine. Etter demontering viser det seg at et av tannhjulene i motoren er "spist opp", antakelig fordi hovedbolten var irret.

Bolten er smurt opp igjen men jeg sliter med å finne en erstatningsmotor. Originaldelen heter MES 57010. Automotive i Oslo kan ikke hjelpe; delen er utgått. En mulighet er selvfølgelig å finne et erstatningstannhjul, men det er ikke lett det heller.  Er det noen som har en løsning?

I mellomtiden skal jeg adoptere løsningen din. Den var smart!

Så kan man lure på hvorfor det er montert en motor der. Hadde det ikke vært mye enklere å ha en trekkabel fra gearvelgeren? Det skal veldig lite kraft til å bevege låseakselen.


Sarpsborg/Rygge: Think som nr 2-bil (fra mai 07). City Bee (i jobb) fra 1995 - 98
Kjører ellers VW Passat TDI, og VW K70 + Audi 80 veteraner

El rayo

Sitat fra: Håkon på onsdag 20. juli 2011, klokken 15:33
Så kan man lure på hvorfor det er montert en motor der. Hadde det ikke vært mye enklere å ha en trekkabel fra gearvelgeren?
Sikkerhet, sikkerhet og sikkerhet.

* Gearlåsen går på når tenninga skrus av, uansett gearvelgerens posisjon.
* Gearlåsen kan ikke gå på mens bilen er i bevegelse (telle-pulser til bl.a. speedometeret er tilstede)
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Prøv en oppegående urmaker.

De kan lage slike tannhjul. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lars J

Hei igjen
Problem som eg hadde med alarmen "Melding ved start av bilen: SYSTEM FAULT, SERVICE REQUIRED"
har ganske sikkert samanheng med gearlåsen, sjå diskusjon i denne link: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3366.0.html
Dette sitatet frå mitt innlegg i denne diskusjonen er ikkje heilt korrekt
SitatNår ein opererer gearvelgjar frå P til R, går denne armen til enden eller til den berører og opererer endebrytaren.
Dvs dersom eg manuelt opererte endebrytaren når armen var halvvegs, så stoppa armen der, og gul blinklampe indikerte revers (sjølv om gearlåsen ikkje var heilt ute).
Andre gongar når eg lot armen gå til den stoppa sjølv, så gjekk den til endes og stoppa, men endebrytaren vart ikkje operert. Armen berørte såvidt brytaren, men ikkje nok til at den gav signal. Altså så stoppar armen også utan å få signal frå denne brytaren, men kontrollenheten er altså avhengig av dette signalet.
Det som eg observerte sist eg såg på dette, var at plast.tannhjul som driv gearlåsearmen fram og tilbake er (litt) laust (min teori). I allefall kunne eg sjå at denne kunne "flytta" seg nokre mm, når den var i drift.
Min teori no når det gjelder denne alarmen, er at når eg førte gearvelgjar frå P til R så stoppa gearmotoren når endebrytaren vart operert (kvar gong), men pga at dette tannhjulet var litt laust, så vil ein liten bevegelse etter at den stoppa av og til føra til at signal frå endebrytaren blir oppheva og eg får alarm "SYSTEM FAULT, SERVICE REQUIRED" 6 sek etter at eg opererte gearvelgjar.

I første innlegg i denne gearlås-diskusjonen nemner eg at kontakt mellom tannhjul på motor og tannkransen på gearlåsarmen glipper. Eg antar at dette skjer fordi tannhjul på gearlås-motor har løsna meire.
Eg veit ikkje korleis eg skal fiksa dette, ser i allefall ut til at det krever mykje skruing.
Er foreløpig fornøgd med 3-pos.velgjaren som eg har montert  (omtalt i tidlegare innlegg).

Dersom nokon har tips til korleis eg (lett) kan festa det lause tannhjulet, tar eg likevel gjerne imot.

Sandnes, Think Classic og TMS

Claes

Hej,
Tröttnade på den automatiska låsningen av lådan idag (parkeringsläget).
Bilen blir nästan omöjlig att flytta när parkeringslåsningen krånglar.

Skruvade isär meknismen och låste armen i olåst läge samt att demontera fjädern som överför kraften mellan armarna.

Claes

Håkon

Også symptomene i ditt siste innlegg ligner på mine. Problemet er løst for min del. Sist uke fikk jeg tak på en brukt gearlåsplate med motor og endbrytere, monterte og vips er det slutt på løse tannhjul og feilmeldinger. Hurra!

Bare ta kontakt om jeg kan hjelpe deg videre. 95113750
Sarpsborg/Rygge: Think som nr 2-bil (fra mai 07). City Bee (i jobb) fra 1995 - 98
Kjører ellers VW Passat TDI, og VW K70 + Audi 80 veteraner

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA