Energiforbruk/rekkevidde nå som kulda setter inn.

Startet av Como, mandag 30. oktober 2017, klokken 10:57

« forrige - neste »

S4e

Sitat fra: Kaiba på onsdag 01. november 2017, klokken 22:09
Er det vanlig at guessometer endrer seg basert på lav/høy temperatur, også hos ande elbilmerker?
Jeg trodde det skulle være konstant verdi uansett hvilke årstidene man befinner seg i. Det er vel energiforbruket som styrer hvor langt man kommer.

Min viser mye lavere forventet rekkevidde nå enn om sommeren. Om det er fordi jeg hadde høyere forbruk på forrige tur eller om den også ser på temperatur aner jeg ikke.

Dette er i hver fall forskjellig fra Tesla tror jeg, der eierne snakker om hvor mange km som vises etter lading som et tegn på om batterikapasitet har endret seg fra bilen var ny.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Jodes

15,1 kWh/100 km den siste uka med ContiVikingContact 6. Kortere turer på ca. 20 km av gangen i 50—70 km/t. 2—9 °C. Lite varmeapparatbruk, heller sete- og rattvarmer.

Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA