Hovedmeny

Endelig felles venteliste hos Kia!

Startet av Cral, onsdag 25. oktober 2017, klokken 13:31

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: Ahm på torsdag 07. juni 2018, klokken 15:46
Ja blir nok fort 100k i forskjell. Det som gjør at jeg heller mest mot Niro er Tesla sine problemer med  kapasitet på deler og verksteder. Kan fort bli enda mer kaos med mange tusen M3 som kommer innover landegrensene.
Ser mer for meg at Niro vil være et tryggere valg på mange måter.

Avbestilte min Model X som følge av eiere som fortalte om kaos - manglende deler - og laaaaaange ventetider med å få fikset feil.Jeg tror KIA og HYUNDAI er sikrere kort mhp. kvalitet. Nå ser jeg ventelistene på Niro og Kona runder 3000 og det skal bli spennende å se om leveringene går etter planen eller om det også her blir et h..kaos med folk som står i kø for å hente bilene sine ut fra forhandler og en nesten like stor kø av kjøpere foran verkstedet for å få fikset feil..........

geear

Hvis man sitter på forumer og facebook og tror man får et virkelig bilde av ståa, så må man tro om igjen. I følge undersøkelse publisert i dag så er det flest Tesla-eiere som er "Svært fornøyd", hele 80%! Hyundai Ioniq har vel omtrent 74% "svært fornøyd" og KIA Soul har 68-69% som er "Svært fornøyd". Både Kia og Hyundai har flere "Svært MISfornøyd" enn Tesla. Så hvis du bruker tallmaterialet her så har du valgt bort den det er størst sjanse for å bli svært fornøyd med, og valgt et alternativ det er større sjanse for å bli svært misfornøyd med.

Kjøp det du har lyst på!

Edit: link til kilde: https://elbil.no/samme-bilmerke-%c2%ad-men-elbilistene-er-mest-fornoyd/

trykkertor

Sitat fra: hELgenen på torsdag 07. juni 2018, klokken 17:50
Nå ser jeg ventelistene på Niro og Kona runder 3000 og det skal bli spennende å se om leveringene går etter planen eller om det også her blir et h..kaos med folk som står i kø for å hente bilene sine ut fra forhandler og en nesten like stor kø av kjøpere foran verkstedet for å få fikset feil..........
Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk tenker at Kona EV og Niro EV "plutselig" skal kunne klare å lever så store kvantum biler til lille norge.
Ioniq EV er det treg og lang levering på.
Da Soul EV var ny, hadde den også lange leveringstider. Og selv den dag i dag tar det tid å få ut en ny Soul EV hvis en ønsker en bil helt etter sine valg (farge, utstyr).
Opel Ampera-e viste heller aldri tegn til at det skulle bli et leveringskaos, men jevnt drypp av biler. Inntil overtakelsen kom og ting gikk i dass.

Jeg tror ikke det blir et renn av Kona EV og Niro EV på utleveringssentrene. Blir helt sikkert leveranser som kan sammenlignes med Ioniq og Soul.

Limodriver

Jeg tror heller ikke det blir en plutselig og ubegrenset tilgang på elbiler til Norge. Jeg har trodd ar det sakte, men sikkert skulle bli kortere ventetid. Det har imidlertid latt vente på seg.

Jeg tror ikke vi kommer til måse noen vesentlig økning intilgangen på elbiler før de viktige markedene etterspør elbiler. Først da vil det være god økonomi i å produsere elbiler i større volum.

AppleKnocker

Sitat fra: trykkertor på torsdag 07. juni 2018, klokken 20:08
Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk tenker at Kona EV og Niro EV "plutselig" skal kunne klare å lever så store kvantum biler til lille norge.
Ioniq EV er det treg og lang levering på.
Håper kanskje, men det er vel ikke så mange som tror på det. Og kanskje det er grunnen til at mange står på så mange ventelister at de knapt husker hvilke... Selv er jeg oppe i fem.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Norse_Hansen

Noen som vet hvor mange som har reservert nå?

Siste jeg så her på forumet var rett i underkant av 3500 den 14/6.

trykkertor

Skutt litt fart etter Hyundai Kona EV fikk litt mer detaljer.
Så Niro EV fikk en del reservasjoner og en kar skrev at han hadde fått kønummer 4034 igår. (Eller lørdag)

Norse_Hansen

Sitat fra: trykkertor på mandag 25. juni 2018, klokken 17:41
Skutt litt fart etter Hyundai Kona EV fikk litt mer detaljer.
Så Niro EV fikk en del reservasjoner og en kar skrev at han hadde fått kønummer 4034 igår. (Eller lørdag)

Såpass ja... Over 31 millioner i reservasjoner og over 1,2 milliarder i bilsalg hvis alle bestiller og en tar en snittpris på 300.000,-

Hrklev

hELgenen

Sitat fra: Hrklev på mandag 25. juni 2018, klokken 20:12
4114 akkurat nå :)

Og over 7000 på Hyundai Kona...det blir over 11.000 elbiler bare det....og alle fra samme konsern......
2019 blir et gigantisk elbil år...........

jkirkebo

Sitat fra: hELgenen på mandag 25. juni 2018, klokken 22:01
Sitat fra: Hrklev på mandag 25. juni 2018, klokken 20:12
4114 akkurat nå :)

Og over 7000 på Hyundai Kona...det blir over 11.000 elbiler bare det....og alle fra samme konsern......

Tja, de klarer vel neppe å levere mer enn maks halvparten av dette før 2019 er omme.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Cral

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 26. juni 2018, klokken 07:45
Sitat fra: hELgenen på mandag 25. juni 2018, klokken 22:01
Tja, de klarer vel neppe å levere mer enn maks halvparten av dette før 2019 er omme.

2019 blir et gigantisk elbil år. Audi kommer inn som ny leverandør, Tesla starter forhåpentligvis med M3 salget her i landet, Kia Niro og ny Soul? Mercedes begynner vel å levere EQC.

Men nå begynner jeg å lure på om Kia burde stenge reserversjonsiden sin. med 4000+ biler, er vel hele 2019 produksjonen reservert bort alt?
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

torlie

Er det noe sted man kan sjekke om man rykker frem i køen, dersom enkelte avbestiller?
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

lirekassa

Det vil vel være noe som kun er av akademisk interesse? Tror det skal mange avbestillinger til før man begynner å merke noe.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA