Hovedmeny

Endelig felles venteliste hos Kia!

Startet av Cral, onsdag 25. oktober 2017, klokken 13:31

« forrige - neste »

HCO

Noen som har skrevet seg på i det siste? Hva er kønummeret nå?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Joltus

brako79

Sitat fra: navyelsen på tirsdag 27. februar 2018, klokken 09:38
Ventelisten (interesselisten) til Kona er en vits. Hvem som helst kan skrive seg opp så mange ganger de vil.

Sannhet med modifikasjoner.
Flere nummer på samme epostadresse er ikke gyldig, den laveste blir den som brukes, og den høyeste slettes.
Dermed har vedkommende som bak nr 231, hoppet en plass lenger frem i køen.
Men ja, kan registrere seg med flere epostadresser.

Jeg har lavt nummer på Kona, men vil ha Niro. Vurderer å ta ut Kona, selge nåværende e-golf og kjøre rundt i Kona til Niro EV er på plass.

Alternativ to er å hoppe over Kona, og beholde e-golf til Niro er på plass en gang på nyåret neste år.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Superelbilen

Noen som vet mer om status om bilen her? Og hvor mange er på ventelisten nå?

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: brako79 på onsdag 04. april 2018, klokken 13:32
Jeg har lavt nummer på Kona, men vil ha Niro. Vurderer å ta ut Kona, selge nåværende e-golf og kjøre rundt i Kona til Niro EV er på plass.
Jeg er ikke fremmed for tanken. Føler at midspeilen i eGolf tar for mye sikt fremover mot høyre, så jeg må bøye meg for å sjekke om det kommer noen som jeg må vike for.
Prøvde Kona fossil veldig kort tid på parkeringsplassen, men følte at jeg hadde bra utsyn der.
Jeg har mye lavere nummer på Niro, så det er godt mulig at jeg kan få den først.

arthur

Sitat fra: SuperSigurd på fredag 20. april 2018, klokken 08:34
Noen som vet mer om status om bilen her? Og hvor mange er på ventelisten nå?

Skal vises i Paris på messen der 5.oktober. Norge er prioritert. Første batchen ventet til Norge i november/desember og mumling om muligens så mange som 1000 biler i runde 1. Prismessig underkant 400' med stort bateri, fullt utstyrt og med kabler og vinterdekk. Selger av bilen er kilden nå på morgenen.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

geear

Vises første gang på bilmesse 5. oktober, og så skal de levere til kunder i Norge en måned senere? Does not compute...

Det vil også kanskje være for sent for min del, for jeg tar nok Model 3 hvis Niro-bestilling og pris ikke er klart før i oktober.

Cral

Sitat fra: arthur på fredag 20. april 2018, klokken 09:15
Skal vises i Paris på messen der 5.oktober. Norge er prioritert. Første batchen ventet til Norge i november/desember og mumling om muligens så mange som 1000 biler i runde 1. Prismessig underkant 400' med stort bateri, fullt utstyrt og med kabler og vinterdekk. Selger av bilen er kilden nå på morgenen.

Da tror jeg faktisk at gjettometeret i e-golfen er mer presist enn selgeren din og prisen... Og jeg stoler overhode ikke på gjettometeret ;)

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Limodriver

Jeg snakket med en selger for kort tid siden. Han opplyste at de ikke får noen annen informasjon om Niro enn det som vi på venteliste mottar. Bertel O Steen hadde sagt at de ville prøve å komme med en kort info/oppdatering PR måned.

Opplysningene ovenfor kan lett virke som bilselgerprat der de stempler synsing som faktum.

geear

Sitat fra: Limodriver på fredag 20. april 2018, klokken 12:01
Opplysningene ovenfor kan lett virke som bilselgerprat der de stempler synsing som faktum.
arthur og fakta har historie her inne.

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=30555.msg675218#msg675218

telcontar

Hvis pris havnet tett på 400k for topputgaven, vil det være omtrent der Model 3 SR vil ligge inkl. AWD, kanskje litt over 400k også ,men worth it. Enkelt valg for min del, ekte 4WD på M3 eller wannbe SUV med FWD. For det er ganske klart at både Niro EV og Kona vil kun komme med FWD.

Nå kommer sikkert Niro EV før M3, men jeg kan vente. De som ikke kan har jo begrensede valgmuligheter.

lirekassa

Litt av poenget for min del også er at de ligger et stykke under M3 i pris. For høyt så venter jeg heller litt til, så det er en hårfin balansegang.

arthur

Sitat fra: gr på fredag 20. april 2018, klokken 09:52
Vises første gang på bilmesse 5. oktober, og så skal de levere til kunder i Norge en måned senere? Does not compute...

Det vil også kanskje være for sent for min del, for jeg tar nok Model 3 hvis Niro-bestilling og pris ikke er klart før i oktober.

Fra 5.oktober til november/desember kan det jo være nesten tre måneder?

Hva antall på venteliste (innbetalt beløp) så nevnte han 1.980 per i dag.

For ordens skyld vil jeg gjerne presisere:

Opplysningene stammer fra telefonstamtale med selger hos Skodtvedt i Drammen i dag morges og står helt og holdent for denne selgerens regning og jeg referer kun til samtalen, intet annet.

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Limodriver

Selgeren jeg snakket med for kort tid siden opplyste at de som forhandler ikke fikk noen opplysninger fra Bertel O Steen om hvor mange som står på venteliste.

Jeg tviler på at noen forhandlere får slik informasjon og andre ikke får det. Det kan selvfølgelig hende at Skotvedt har innhentet informasjon, men det er lite trolig med såvidt skjev informasjon fra importør til forhandlere.

lirekassa

Ifølge facebookgruppa så var det 1986 som hadde innbetalt depositum per i går.

Når det gjelder resten av informasjonen fra selger (via forumbruker), så er det vanskelig å motsi noe som helst når man ikke vet - jeg tror dog vi ikke vil bli særlig overrasket designmessig eller på andre måter ved lansering til høsten. Det store ubesvarte spørsmålet vil være pris, og når Hyundai fortsatt ikke vet pris på Kona etter lansering, så kan neppe Kia vite det seks måneder før.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA