Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW i3 Remote App

Startet av DanC, søndag 22. oktober 2017, klokken 18:55

« forrige - neste »

DanC

God kveld,

forstår jeg riktig at man må ha valgt "Connected Services" ekstra utstyr for å ha mulighetil til å fjernstyre varmen og se statistikken via appen på mobilen?

Det er vel heller ikke mulig å "ettermontere" hvis man ikke har Connected Services?

Viks

Det er nok riktig. Fjernstyring (Remote Services) er en del av BMW ConnectedDrive-tjenester

DanC

JorgenM

Nei, det stemmer vel ikke helt?

Tilgang til tjenestene i appen er vel standard på ALLE i3 som selges. 6AP er utstyrskoden for Remote Services.

Connected Drive har kode 6AK.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

DanC

Jeg har visst brukt feil søkeord. Fant fram til den gamle tråden her på forumet samtidig som du skrev svar JorgenM. Men da er det avklart. Takk for svaret.

Viks

Sitat fra: JorgenM på søndag 22. oktober 2017, klokken 20:25
Nei, det stemmer vel ikke helt?

Tilgang til tjenestene i appen er vel standard på ALLE i3 som selges. 6AP er utstyrskoden for Remote Services.

Connected Drive har kode 6AK.

I stand corrected. :)

PionerThink

Apropos fjernstyring så fikk jeg ikke kontakt med Server via appen til morran i dag ::)
Dermed fikk jeg ikke startet klimatiseringen på en sørlandsfuktig bil dessverre :'(
Noen andre som opplevde det samme, eller er det bare meg?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

Viks

Sitat fra: PionerThink på mandag 23. oktober 2017, klokken 08:40
Apropos fjernstyring så fikk jeg ikke kontakt med Server via appen til morran i dag ::)
Dermed fikk jeg ikke startet klimatiseringen på en sørlandsfuktig bil dessverre :'(
Noen andre som opplevde det samme, eller er det bare meg?

Starta kl.7:30 og ikke merket noe nedetid. Men nå bruker jeg ikke klimatiseringen ennå. Ikke så kaldt her.

Klykken

Anbefaler å benytte tidsinnstilt forvarming hvis det lar seg gjøre. De fleste har fast tid de drar til og fra jobb, og med tidsinnstilt forvarming vil også batteri få optimal temp før avreise.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

PionerThink

Bruker stort sett forhåndsinnstilt klimatisering når det er litt kaldere i været, men i det siste har jo morratempen variert så veldig at noen dager har ikke behovet helt vært der ::)
Har heller ikke lengre enn 18 km til jobb, så derfor er ikke behovet for at batteriet skal være forhåndsklimatisert så veldig egentlig ???
Er jo uansett sikkert greit å sette i gang og legge inn avreisetidspunkt nå siden temperaturen bare går nedover :+1:
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

Viks

Ja, det er klart, vi er snart i november så blir den schedulerte klimatiseringen mye mer aktuell

Agmuns

Hvilken app anbefales til i3? Ser det finnes 3 ulike apper fra BMW som (trolig) kan benyttes, men de har alle helt ræva score på Google Play og 2 av dem oppdateres veldig sjeldent. Den med høyest rangering er faktisk den som har gått lengst uten oppdatering (sikkerhetsrisiko).

BMW i Remote (3,8 stjerner): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bmwi.remote
Mest nyttige kommentarer: "2,5 years now with no functional updates" og "Veldig nyttig app, men den er for lite brukervennlig."
BMW Remote (2,6 stjerner): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bmw.remote
Mest nyttige kommentarer: "Av et premiummerke som BMW hadde jeg forventer noe flere funksjoner" og "Realy unstable"
BMW Connected (2,3 stjerner): https://play.google.com/store/apps/details?id=de.bmw.connected
Mest nyttige kommentarer: "Good that your app crashes more often than your cars." og "Har stoppet 42 ggr i dag. Svært ustabil og elendig app"

koltor

Sitat fra: Agmuns på mandag 23. oktober 2017, klokken 11:03
Hvilken app anbefales til i3? Ser det finnes 3 ulike apper fra BMW som (trolig) kan benyttes, men de har alle helt ræva score på Google Play og 2 av dem oppdateres veldig sjeldent. Den med høyest rangering er faktisk den som har gått lengst uten oppdatering (sikkerhetsrisiko).

BMW i Remote (3,8 stjerner): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bmwi.remote
Mest nyttige kommentarer: "2,5 years now with no functional updates" og "Veldig nyttig app, men den er for lite brukervennlig."
BMW Remote (2,6 stjerner): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bmw.remote
Mest nyttige kommentarer: "Av et premiummerke som BMW hadde jeg forventer noe flere funksjoner" og "Realy unstable"
BMW Connected (2,3 stjerner): https://play.google.com/store/apps/details?id=de.bmw.connected
Mest nyttige kommentarer: "Good that your app crashes more often than your cars." og "Har stoppet 42 ggr i dag. Svært ustabil og elendig app"

De to første er vel bortimot dekommisjonert tror jeg.
Selv bruker jeg BMW Connected, og den er stabil hos meg. Har opplevd et par ganger at den ikke får forbindelse med bilen, men det kan like gjerne være på serversiden hos BMW.
Jeg kjører den på en Samsung Galaxy S7 Edge med siste Android.
- 2014 F20 116d (ex)
- 2017 i3 Fully Charged (Maraton Edition) (ex)
- 2021 330e xDrive (ex og sårt savnet)
- 2025 Enyaq 85x Sportline

Viks

Sitat fra: koltor på mandag 23. oktober 2017, klokken 11:29
...
Selv bruker jeg BMW Connected, og den er stabil hos meg.
...

Ditto.

Har i Remote og installert men bruker BMW Connected.

Autowinder

Samme her, men stabil nå i det siste, den har ikke hatt hikke på en stund. Men bruker forhåndsinnstilt klimatisering.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA