Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: AVIC-F320BT mikrofon problemer

Startet av gbzdoc, onsdag 01. juni 2011, klokken 23:50

« forrige - neste »

commiesoft

Det jeg savner er en tjeneste hvor jeg og andre kan ta bilde av stikkontakter vi finner med en gps mobil eller gps kamera, sende til ei nettside, og så senere logge på nettsida, oppgi destinasjon og få et Google maps kart med alle stikkontaktene i området som kan benyttes til litt lading.

Enkelt og greit, nettbasert sånn at alle mobiler funker, og ingen apper i sikte.

Elmo

Vet du ikke om denne http://www.ladestasjoner.no/ - eller er du ute etter en forbedring/videreutvikling ???

Der kan du laste ned både til mobil og GPS -  og sende inn bildene du tar Tips oss om ladestasjoner
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

commiesoft

En som virker overallt, ikke bare i Norge, og som funker for alle stikkontakter
folk finner som de kan lade fra, ikke  bare offisielle 'ladestasjoner'.

Her jeg bor kryr det av stikkontakter, de fleste er for motorvarmere osv, men
de funker fint til litt lading, bare folk husker, eller vet hvor de er..

..Nå har jeg nettopp registrert et uviklingsverktøy for iPhone, iPad og Android, så
kanskje jeg kan knote sammen en app allikevel.  ;)

jkirkebo

Sitat fra: commiesoft på lørdag 07. mai 2011, klokken 19:30
Her jeg bor kryr det av stikkontakter, de fleste er for motorvarmere osv, men
de funker fint til litt lading, bare folk husker, eller vet hvor de er..

Ja, gjør de faktisk det ? Jeg mener å ha sett at ganske mangle slike motorvarmerkontakter er sikret med 4 eller 6A. Da går det vel dårlig...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

commiesoft

Sitata, gjør de faktisk det ?

10A er det på de jeg har sett på til nå. Er de på 4 el 6A er det ingen grunn til å notere seg hvor de er plassert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA