Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stereoanlegg i Soul - forskjell på utgavene?

Startet av Batteritralla, tirsdag 17. oktober 2017, klokken 21:01

« forrige - neste »

Batteritralla

God lyd havner høyt på listen hos meg.

Vet lite om anlegget som er montert i Soul.

Finnes det forskjellige type avhengig av utrustings nivå?

Er det noen som har gjort noen form for oppgraderinger?
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

AW

Sitat fra: Batteritralla på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 21:01
God lyd havner høyt på listen hos meg.

Vet lite om anlegget som er montert i Soul.

Finnes det forskjellige type avhengig av utrustings nivå?

Er det noen som har gjort noen form for oppgraderinger?

Det er dårlig og så vidt jeg vet så finnes det kun en variant.
Kia Soul EV 2015 Exclusive

Usikker

Vil ikke si det er dårlig i forhold til mange andre biler, men det finnes bedre, har ikke sett noe annet en en type på 18 utgaven.
Hvis det er bass du er på jakt etter... finn noe annet eller bygg om med andre høytalere og ei trekasse baki med en 12"
Nok av muligheter for en krativ person
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

HowieX

Er ikke anlegget i Exclusive versjonen noe bedre enn i vanlig utgave? Uansett må man ikke glemme at anlegget også kommer med discoring (lysring rundt høyttaler som blinker i takt med musikken ::))
Selv synes jeg faktisk anlegget er ganske bra sett i forhold til andre biler i samme priskategori. Men det er selvfølgelig ikke et premiumanlegg.
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

AW

_OE_

Sitat fra: AW på torsdag 19. oktober 2017, klokken 20:28
Fravær av cdspiller trekker også ned.
Jøzz ikke hørt om avspilling fra minnepinne? Den er da utstyrt med USB inngang

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

AW

Joda, men det er da langt enklere å ta med seg en håndfull cd'er ut i bilen enn å overføre til en minnepinne. Jeg har rundt 1500 cd'er, men spotify funker det også, men det er sikrere og enklere å bytte cd enn å finne andre band på telefonen.

_OE_

Sitat fra: AW på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:20
Joda, men det er da langt enklere å ta med seg en håndfull cd'er ut i bilen enn å overføre til en minnepinne. Jeg har rundt 1500 cd'er, men spotify funker det også, men det er sikrere og enklere å bytte cd enn å finne andre band på telefonen.
Ok.... Godt å høre at CD'r fortsatt i live... Lenge siden jeg brukte det

Zeta_r

Jeg er enig att cd spiller kan være kjekt å ha, men fravær av cd spiller gjelder vel stort sett på det meste av nye biler?

jkirkebo

Sitat fra: Zeta_r på fredag 20. oktober 2017, klokken 16:50
Jeg er enig att cd spiller kan være kjekt å ha, men fravær av cd spiller gjelder vel stort sett på det meste av nye biler?

Det vil jeg tro. Har knapt brukt en CD siden 90-tallet selv. Trodde ikke Leafen hadde CD-spiller heller før vi en gang etter 2-3 års eierskap plutselig kom borti en knapp og hele fronten vippet ned og avslørte en CD-slot ;) Hadde ikke vært et savn for å si det slik...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Karl-Wilhelm

Har brukt Miev sin CD-spiller stadig vekk da jeg slipper ordne med telefon eller minnepenn, men det er både fordi jeg ikke er så begeistret for radio og fordi radio i Miev er litt stusselig. Det er ikke mangelvare om det ikke er tilgjengelig, men folk må få lov til å sette pris på dette uten spydigheter =)
i-Miev 2012
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"

AW

Sitat fra: jkirkebo på fredag 20. oktober 2017, klokken 16:56

Det vil jeg tro. Har knapt brukt en CD siden 90-tallet selv. Trodde ikke Leafen hadde CD-spiller heller før vi en gang etter 2-3 års eierskap plutselig kom borti en knapp og hele fronten vippet ned og avslørte en CD-slot ;) Hadde ikke vært et savn for å si det slik...

Joda, jeg skjønner veldig godt at det ikke er standard lenger, men det burde vært mulig å krysse av som ekstrautstyr. Jeg samler så her går det i både cd og vinyl, men selvsagt også spotify.

_OE_

Sitat fra: AW på fredag 20. oktober 2017, klokken 18:34
Sitat fra: jkirkebo på fredag 20. oktober 2017, klokken 16:56

Joda, jeg skjønner veldig godt at det ikke er standard lenger, men det burde vært mulig å krysse av som ekstrautstyr. Jeg samler så her går det i både cd og vinyl, men selvsagt også spotify.
Sikkert mulig å få tak i løs CD spiller med USB/12VDC grensesnitt på Ebay.... Men tror nok det er begrenset marked for dette... Er jo masse DAB stasjoner om dagen som burde passe de fleste

Batteritralla

Mulig spørsmålet var litt dårlig formulert, men jeg tenker primært på lyd kvaliteten.

CD er ikke avleggs hos meg, jeg koser meg med gamle utgivelser og den enorme forskjellen det er i lydkvalitet, for eksempel sett opp mot avspilling via Mini Jack plugg på mobil telefon . .

Kvaliteten på DAB nøyer jeg med å beskrive som: Greit nok til nyheter . .

Om noen kunne si noe om muligheten til å få ut linje nivå signaler fra head unit, evt å oppgradere denne så er det av stor interesse.

Bilen kommer til å bli brukt i en årrekke til daglig lang pendling, så god lyd er et "must"

Jeg kvir meg ikke for i skifte ut de originale høyttalerene og sett inn en ekstra sub, det er oftest head unit og hvordan denne er satt opp mot resten av bilen som er utfordringen.

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

_OE_

Sitat fra: Batteritralla på fredag 20. oktober 2017, klokken 19:56
Mulig spørsmålet var litt dårlig formulert, men jeg tenker primært på lyd kvaliteten.

CD er ikke avleggs hos meg, jeg koser meg med gamle utgivelser og den enorme forskjellen det er i lydkvalitet, for eksempel sett opp mot avspilling via Mini Jack plugg på mobil telefon . .

Kvaliteten på DAB nøyer jeg med å beskrive som: Greit nok til nyheter . .

Om noen kunne si noe om muligheten til å få ut linje nivå signaler fra head unit, evt å oppgradere denne så er det av stor interesse.

Bilen kommer til å bli brukt i en årrekke til daglig lang pendling, så god lyd er et "must"

Jeg kvir meg ikke for i skifte ut de originale høyttalerene og sett inn en ekstra sub, det er oftest head unit og hvordan denne er satt opp mot resten av bilen som er utfordringen.
Fant denne
http://www.kisouman.com/external_amplifier_components-1884.html

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA