Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spørsmål om VIN skilt

Startet av Casa, tirsdag 31. mai 2011, klokken 00:12

« forrige - neste »

Casa

Et lite spørsmål... Bilen min, en Think Classic, startet lading som normalt, men har i løpet av natten stoppet på 80 %. Den viser ingen feilmeldinig ved start, og kunne kjøres som normalt. Lade derimot, er dødt. Hva kan det skyldes?
Think 2001 Classic. Kjører Drøbak - Oslo, ca 8 mil t/r, lader i Oslo. Har kjørt elbil i 6 år.

hkaspenberg

#1
Starter lading, men så stopper den igjen eller er det helt dødt? Hvis dødt, sjekk om det er strøm i kontakten. Er det det kan det være flere ting. Mest sannsynlig har det gått for lenge siden du har tatt vannservice slik at bilen nå er i en modus der den ikke vil overlade. Du bør foreta vannservice snarest!

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Casa

Jeg forsøkte flere kontakter hjemme, men helt dødt i alle. Den skal ha vannservice nå, så jeg kan jo ha såpass flaks at det er kun det :) Det er ikke for lenge siden, helt på skjema.
Think 2001 Classic. Kjører Drøbak - Oslo, ca 8 mil t/r, lader i Oslo. Har kjørt elbil i 6 år.

hkaspenberg

Regna med det. Da har antakelig sikringen i laderen gått. Du får håpe at det er feilen og at ikke hele laderen har tatt kvelden da det er svært vanskelig å skaffe nye. Kanskje andre på forumet kan bidra her?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Casa

Ja, det håper jeg virkelig! Vil det si at dersom hele laderen er gåen så er det liten sjanse til å få den i orden på en stund? Uansett, Thinken skal vel snart byttes ut med en nyere modell :)
Think 2001 Classic. Kjører Drøbak - Oslo, ca 8 mil t/r, lader i Oslo. Har kjørt elbil i 6 år.

Caspar


Er det ikke slik at bilen selv stopper på 80% og at dette resettes med diagnoseapparatet uten at det er noe sikring som har gått ?
Det forutsetter at du kan lade opp igjen til 80% når du bruker bilen
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Casa

Det var ikke mulig å lade. Ingen lyd eller lys og helt "dødt", dessverre..
Think 2001 Classic. Kjører Drøbak - Oslo, ca 8 mil t/r, lader i Oslo. Har kjørt elbil i 6 år.

Rav4_EV

Feilen er defekt ladekabel, ladeinntak eller sikring/koblingsboks.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

cra

Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 05. mai 2011, klokken 17:00
Feilen er defekt ladekabel, ladeinntak eller sikring/koblingsboks.

Og alle disse tre er heldigvis ting som er kurante å fikse selv  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA