Hovedmeny

Er du gått lei?

Startet av Celter, tirsdag 17. oktober 2017, klokken 17:44

« forrige - neste »

o.b.lix

Eldste bilen har passer 100.000 og fra å være feilfri, har den tilbrakt siste halvår på verksted, med stadig nye feil, der man ikke rekker å hente bilen før neste feil dukker opp.

Det som ergrer meg, er at de bruker masse tid på "denne feilen tok lenger å fikse for du har uoriginal mobillader i 12v-uttaket"-problematikk istedet for å løse problemet til avtalt tid.

Hadde jeg bare hatt mulighet for å bruke annet verksted.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

cyber

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 21. oktober 2017, klokken 17:03
Legg merke til at Tesla nå scorer over snittet på consumer index.

Interressant ;
Hvor har du det fra ?  :o

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Lille Lance

Etter første prøvekjøring av model S sommeren 2013, hadde jeg ikke andre tanker i huet enn Tesla de neste 2 årene. Nå har det gått 4,5 år og jeg har begynt å tenke på andre ting for lenge siden. Tesla'n er nå bare et flott framkomstmiddel og jeg tenker svært lite på lading, akselrasjon, mangel på autopilot, osv. Nå har jeg vært svært heldig med bilen og ikke vært mye på verksted (vel, byttet DU 2 ganger) men de gangene jeg har vært der har jeg fått Tesla lånebil og god kundebehandling. Da er jo alt greit, mener jeg.
Selv om jeg i lang tid siklet på en X, så dropper jeg nok den. Har ikke behov for så stor bil lenger, selvom om hengerfeste savnes i ny og ne. Kjøpe en ny S frister mer, men fortsatt funker P85 helt greit.

Så til spørsmålet "Er du gått lei?"  Ja, lei av hypen men ikke lei av å kjøre en Tesla.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

OK

Alle biler levert på det norske marked sliter. Ja sliter med oss forbrukere som har et helt spesielt forhold til bil. Vi er blitt innpodet av myndigheter, foreldre og naboer at bil er luxus. Dermed stiller vi krav til produktet som kanskje noen ganger overgår det som er realistisk.

Det vi imidlertid ikke skal akseptere er å bli avvist av leverandør med usaklig argumentasjon det være seg i store eller små ting vi har på hjertet.

Det kan nok bli litt mye av hypen her inne til tider men ikke for mye av  å cruise i Tesla
2022 Kia EV6 GT-Line Bestilt
2020 Kia Soul EV Exklusive
2015 Kia Soul EV Exklusive
2015 TMS 85D

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hgs på mandag 23. oktober 2017, klokken 23:09
Sitat fra: cairnz på mandag 23. oktober 2017, klokken 19:03
Har egentlig gått lei av all diskusjonen som alle og alt skal synse noe om. Men etter 230.000km er jeg langt fra lei bilen. Kanskje jeg er en av få som har vært skånet for det seriøse trøbbelet...

Støtter den. Vi har selv passert 147000 nå, og ironisk nok er vi stadig sjeldnere innom verkstedet. Virker som om mye av barnesykdommene har blitt fikset også på de eldre bilene. Eneste som bekymrer litt er uvisse rundt reparasjonskostnader når bilen er ute av reklamasjonsfristen, ellers ser jeg ingen grunn til ikke å beholde den lenge. Selv om de nye modellene er betydelig forbedret synes jeg de gamle står seg godt.

Så, hvis du har kjørt 147.000 så er du vel over i Betal-perioden for en stund siden? Jeg fikk forøvrig en mail i vår som sa at de til sommeren skulle begynne å tilby forlengede garantier, men har ikke hørt noe mer. Noen som har fått tilbud på det? Hva er i så fall pris / vilkår? Noen som har måttet betale for reparasjonene? Erfaringer?
Tesla Model Y                         2021-

Jejl

Betalingsperioden starter vel hovedsaklig fra bilen er 5 år. Det er jo 5 års reklamasjon på det meste.
Jeg tror at Tesla kommer til å fikse mange av de mest kjente feilene gratis, også etter 5 år.
Hvis ikke kan de få et dårlig rykte når de for alvor skal begynne å selge biler når Model 3 kommer.

tallyho

Sitat fra: OK på onsdag 25. oktober 2017, klokken 08:53
Alle biler levert på det norske marked sliter. Ja sliter med oss forbrukere som har et helt spesielt forhold til bil. Vi er blitt innpodet av myndigheter, foreldre og naboer at bil er luxus. Dermed stiller vi krav til produktet som kanskje noen ganger overgår det som er realistisk.

Det vi imidlertid ikke skal akseptere er å bli avvist av leverandør med usaklig argumentasjon det være seg i store eller små ting vi har på hjertet.

Det kan nok bli litt mye av hypen her inne til tider men ikke for mye av  å cruise i Tesla
At alle biler levert på det norske markedet sliter stemmer ikke. Min S90D 2016 har gått 31.000 feilfrie km :). Og det tror jeg gjelder de aller fleste. Jeg har ikke hørt noen i min omgangskrets som klager. Tvert om bare lovord å høre. Derimot er jeg lei av å høre på de få som er misfornøyd :-X
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

Jeronan

Sitat fra: tallyho på torsdag 26. oktober 2017, klokken 11:20
At alle biler levert på det norske markedet stemmer ikke. Min S90D 2016 har gått 31.000 feilfrie km :). Og det tror jeg gjelder de aller fleste. Jeg har ikke hørt noen i min omgangskrets som klager. Tvert om bare lovord å høre. Derimot er jeg lei av å høre på de få som er misfornøyd :-X

This is on par with every user forum. Just look on any other car manufacturer user forum. You will find plenty of complain topics there too.
I had my fair share of issues and problems too with the two Volvo's I have owned the past 6-7 years. If I had to visit the Volvo Service Center less than 2 times a year, I consider it a good year! lol.  :-X

People that have problems or a bad experience tend to complain and vent their frustration on a forum (and often rightfully so), while people that are happy and experience little to no issue.... well they continue driving and are happy. You won't see many of those posting on user forums. I have quite a few colleagues with a Tesla (both S and X) and almost all of them are very happy with the car, few issues here and there. That's it.

People usually get annoyed when people create topics about how happy they are with the car and having no issues. They rather see complain topics, since people just love drama. That is just how it is.
Why you think tabloid news is selling so well?  ::) :-X
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Elbil fundamentalist

Jeg er lei av slike sutretråder...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Tesley

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på onsdag 18. oktober 2017, klokken 19:06
Jeg går da motsatt vei etter nesten 4 år med Porsche der jeg hele tiden har vært ganske skeptisk mtp overgang til elbil. Jeg har samtidig vært skeptisk til finishings (som jeg har skrevet om mye her). Etter to uker med bilen er jeg svært overrasket over hvor fornøyd jeg er med kvaliteten. Synes setene er mye bedre enn fryktet (ser at P setene er litt annerledes med bla en annen headrest) og savner ikke knappene overhodet.

Kjørte til fjellet for første gang forrige helg og det var fantastisk deilig å slippe bompenger og bensinkosnader, samtidig som jeg opplevd ikke at bilen var støyete overhodet på motoveien (noe jeg også var ganske redd for). Kom frem til Hafjell med 204 km igjen, ladet på hytte og hadde 274 når jeg var tilbake i Oslo. Det er nok litt tidlig å si, men tror jeg er ferdig med bensin/diesel biler :)
Når det er sagt, satt jeg meg selv på listen for Porsche E-mission i dag, så det kan hende at Tesla'en ryker om noen år  ;D

Når det gjelder problematikken med å kjøre rundt i en bil som mange andre i oslo... det er såpass mange som kjører rundt i luksus biler i Oslo at du må nesten opp til Bentley nivå og den slags for å skille deg ut i mengden.

Gått lei?

https://www.finn.no/107827837
S75D - bekreftet 20. august

Jeronan

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

E_S

Når hva andre mener og synes om bilen man kjører tydeligvis er så viktig for enkelte er det rart de kjøper bil i en så trist farge, da.. :P
:)

M@rtin

2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA