Hovedmeny

software 2017.40.1

Startet av o.b.lix, tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:35

« forrige - neste »

SabreMan

Sitat fra: DagfinnN på fredag 20. oktober 2017, klokken 16:14
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:26
Har ikke mottatt oppdateringer på to måneder jeg, så begynner nesten å bli paranoid. Er på 2017.32.6 ennå
Ta det helt med ro - lite nytt, bortsett fra camper modus.
Det varierer veldig hvor fort/langsomt dette kommer. Jeg har bilen på wifi i garasjen. Noen ganger er jeg tidlig ute, andre ganger langt etter andre.
Kos deg med bilen og la update komme når det kommer.

Posisjonen til nakkestøtten lagres nå i profilen. Det er kjekt hvis det er stor høydeforskjell mellom sjåførene.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Hodetelefoner

o.b.lix

Har vært bug på nakkestøtteposisjon, har de fikset den?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

sims

Fikk denne releasen igår. På noen lokalveier jeg kjører mye i Oslo, så virker det som om bilen finner veimerkingen på veier der det ikke er kantmerking / dårlig merking - og hvor bilen før ikke har sett kantene. Har ikke fått kjørt med AP enda, men skal bli spennende å kjøre noen av teststrekningene jeg pleier å benchmarke på. Har AP2.0.

cra

Mellom Ålesund og Moa klarer den nå å holde seg i høyre/opprinnelige felt der det går over til å bli to felter på veg østover. Tidligere var den ganske stressa og ville over i venstre felt, selv om merkinga på stedet er tydelig på begge sider. Nå fungerer det som det skal på dette punktet i alle fall.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jazzwheel

Tidligere har jeg klart meg uten å tenke stort på siste release, men nå som jeg har AP og bruker det så ofte som mulig er det helt ulidelig å måtte vente.. Har fortsatt .36..

MeTesla

Etter å ha lagt inn denne versjonen har Homelink begynt å krangle. Vil ikke åpne garasjeporten. Har noen andre erfart det?

aguro

Etter siste oppgradering har er styringen blitt helt forferdelig. Den er tung og en må bruke kraft for å får den over 2-3 punkter på rattutslaget.
Jeg har setting til Comfort
Er det noen andre som varm merket det?

krl

Forsøk en power off og vent noen minutter før bilen startes igjen. Enkelte SW-oppdateringer har introdusert små bugs som forsvinner ved en power-off. Hvis ting ikke fungerer normalt etter en slik omstart, så er det nok greit å få sjekket dette på verkstedet..

Hodetelefoner

Sitat fra: aguro på lørdag 21. oktober 2017, klokken 23:15
Etter siste oppgradering har er styringen blitt helt forferdelig. Den er tung og en må bruke kraft for å får den over 2-3 punkter på rattutslaget.
Jeg har setting til Comfort
Er det noen andre som varm merket det?

Hva slags bil? Servoen kan ikke bare bli tung på noen punkter. Ville anbefalt deg en tur innom tesla. Noen biler må bytte et ledd i ratt stammen

ELsvein

Sitat fra: MeTesla på lørdag 21. oktober 2017, klokken 16:13
Etter å ha lagt inn denne versjonen har Homelink begynt å krangle. Vil ikke åpne garasjeporten. Har noen andre erfart det?

Det er det samme hos meg, prøvde å restarte men fortsatt likt.
2018 X100D

Hodetelefoner

De har sluttet å sende ut denne oppdateringen pga homelink bug :)

cairnz

Sitat fra: DagfinnN på fredag 20. oktober 2017, klokken 16:14
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:26
Har ikke mottatt oppdateringer på to måneder jeg, så begynner nesten å bli paranoid. Er på 2017.32.6 ennå
Ta det helt med ro - lite nytt, bortsett fra camper modus.
Det varierer veldig hvor fort/langsomt dette kommer. Jeg har bilen på wifi i garasjen. Noen ganger er jeg tidlig ute, andre ganger langt etter andre.
Kos deg med bilen og la update komme når det kommer.
Lite nytt? De har jo ødelagt ett-tallet !  :o
Elbilist

Hodetelefoner

Ny update tilgjengelig nå. Da har de antagelig fikset homelink buggen
Edit: og retting av feil med luftfjæring

Espelectric

Hei

Tesla rookie her så bare et spørsmål. Får hele tiden melding fra appen at en oppdatering er tilgjengelig men når jeg trykker meg inn i appen via den ser jeg ikke at det går an å starte installasjon av denne.
Forstår at bilen vil oppdatere seg selv når den føler for det. Er det noen måte å styre dette manuelt på? Som på telefon liker jeg best at en oppdatering har vært ute ei uke eller to før jeg installerer selv da man ofte ser at det kommer diverse bugs.
X75D (85kWh)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA