Hovedmeny

software 2017.40.1

Startet av o.b.lix, tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:35

« forrige - neste »

daktari

Nei, du oppdaterer bilen fra bilen . Den kan ikke kjøres da. Tar rundt en time, stort sett mindre.
Trykk på gult utropstegn inne i bilen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tuxedo

Når appen melder at en oppdatering er tilgjengelig, betyr det at den er lastet ned i bilen og er klar for installasjon. Selve installasjonen må settes igang manuelt fra storeskjermen. Dette fordi bilen ikke er kjørbar under installasjonsprosessen, så du vil helst ikke at dette skjer automatisk.

MrBacardi

Sitat fra: Espelectric på fredag 27. oktober 2017, klokken 09:35
Hei

Tesla rookie her så bare et spørsmål. Får hele tiden melding fra appen at en oppdatering er tilgjengelig men når jeg trykker meg inn i appen via den ser jeg ikke at det går an å starte installasjon av denne.
Forstår at bilen vil oppdatere seg selv når den føler for det. Er det noen måte å styre dette manuelt på? Som på telefon liker jeg best at en oppdatering har vært ute ei uke eller to før jeg installerer selv da man ofte ser at det kommer diverse bugs.

Du kan ikke starte en oppdatering fra appen, man får kun beskjed om at det har kommet en oppdatering som er klar til installasjon. Du må inn i bilen og trykke på den gule klokken på toppen av skjermen for å sette i gang installasjonen (evt. sette en planlagt tid for installasjon) av en oppdatering.

Så sånn sett kan det fungere som du ønsker, du kan vente et par uker før du starter selve oppdateringen som ligger klar.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA