Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vedlikeholdslading, hvordan verker det ?

Startet av arnejorg1, mandag 30. mai 2011, klokken 10:41

« forrige - neste »

arnejorg1

http://www.tu.no/motor/article264933.ece

Dette ble publisert 22.10.10. :o
Er det noen som har lest noe mer enn dette. 600 km i gjennomsnittlig 90. Dette høres utrolig ut, så jeg håper disse betteriene kommer på markedet snart. Her vil man jo virkelig kunne erstatte bensinbilen. 8)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Ladefabrikken

Hørte rykter om at bilen brant opp. Men om det stemmer vet jeg ikke
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

hens

Hvis en prøver å lade 75 kilowatt på 6 minutter er det meget sannsynlig at bilen brant opp.
Vi har problemer med varmgang i våre 10 A ladeinntak, hva så når det blir snakk om kiloampere?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Thomas Parsli

http://www.allcarselectric.com/blog/1053848_dbm-energys-electric-audi-destroyed-in-fire-cause-unknown


"...DBM energy has released a statement saying its ultra-high capacity Hummingbird Lithium-polymer based battery was not in the vehicle at the time of the fire. "

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

jkirkebo

Sitat fra: arnejorg1 på tirsdag 03. mai 2011, klokken 21:49
http://www.tu.no/motor/article264933.ece

Dette ble publisert 22.10.10. :o
Er det noen som har lest noe mer enn dette. 600 km i gjennomsnittlig 90. Dette høres utrolig ut, så jeg håper disse betteriene kommer på markedet snart. Her vil man jo virkelig kunne erstatte bensinbilen. 8)

Det er jo ikke så imponerende mye mer enn Teslas Model S som skal klare 480km, og Model S er en mye større bil. Den bruker forøvrig 3.1Ah utgaven av Panasonics 18650-batterier, 3.4Ah og 4.0Ah er på vei. Montert i samme batteripakka vil disse gi en rekkevidde på hhv. 565 og 620km.

For min del holder 480km lenge. Kunne egentlig klart meg med 370km-utgaven også men siden kapasiteten synker med årene er det greit å ha litt mer å gå på.

Med en hurtiglader på Dokka klarer jeg meg med nesten hva som helst av rekkevidde. Lurer på når den kommer ? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

arnejorg1

Vel. Vi får vel bare vente og se om den kommer. Kunne jo kjøpt Teslas Model S, problemet er bare at den ikke akkurat er noe for min lommebok.
Regner med det blir en laef i første omgang, ialefall dersom ikke prisen blir så avskrekkende. :)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

EL-Piano

Nissan Leaf kjøpt juli-12. 8300 km pr 1/1-13
Tidligere: Renault Kangoo - 2004 m/Range Extender kjøpt 2009 brant opp på E18 april-12, 32000 km
Renault Kangoo - 2001 kjøpt nov 2003, 35000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA