Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

Vhagar

Jærbuen, det er uansett biler produsert i 2017 så januarlevering har ingenting å si for "årsmodell". Bare registreringsdato. Dessuten kommer begge opp på finn så de som bryr seg kan lett se at det dreier seg om 2017 biler som er registrert i 2018 i såfall. Så jeg heller skjønner det ikke. Hadde man ønsket/krevd en 2018 modell måtte en ventet med bestilling til at man var trygg på at tildeling av VIN ikke hadde skjedd i 2017.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

ChrML

Sitat fra: Vhagar på mandag 13. november 2017, klokken 15:57
Jærbuen, det er uansett biler produsert i 2017 så januarlevering har ingenting å si for "årsmodell". Bare registreringsdato. Dessuten kommer begge opp på finn så de som bryr seg kan lett se at det dreier seg om 2017 biler som er registrert i 2018 i såfall. Så jeg heller skjønner det ikke. Hadde man ønsket/krevd en 2018 modell måtte en ventet med bestilling til at man var trygg på at tildeling av VIN ikke hadde skjedd i 2017.
Søkeresultater vises på registreringsår. De fleste legger inn filter på årsmodell når de skal ha bil, og har derfor betydning for hvor mange som får den opp. 1.jan er derfor bedre for salg enn 31.des.

Øggen

Sitat fra: Vhagar på mandag 13. november 2017, klokken 15:57

Bila produsert november/Desember får normalt "neste års kode" i VIN.
Altså I for 2018 og ikkje H som e 2017.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Vhagar

ChrML
Søkefeltet heter jo "årsmodell" og ikke "1.gangs registrert" (som er de 2 datofeltene for biler på finn), mener du at en 2017 årsmodell (i VIN) registrert 1. januar 2018 ikke vil dukke opp om en søker på 2017 men kun 2018? Det er i såfall motsatt av min erfaring på finn og grunnen til at jeg ikke skjønner dette og derfor jeg spør. (Sitter og søker nå for å finne grunnlag for hva som er rett her).

Øggen
Det vet jeg, men Tesla oppererer ikke på den måten etter det jeg har fått med meg så da blir det urelevant for et senere salg å ønske seg 2018 "1.gangsregistrert" på en 2017 årsmodell. For det er jo VIN en må gå etter og ikke når den ble registrert på norske skilt vel? Personlig ville jeg hvertfall ikke godtatt en 2018 førstegangsregistrert om det i VIN stod 2011 f.eks. for å dra det litt langt for å vise poenget mitt.

Hadde Tesla satt 2018 VIN på modeller produsert nå på slutten av året så hadde jeg skjønt det, men da snakker vi igjen om VIN og årsmodell og ikke 1.gangsregistrert som det virker folk er mest opptatt av.

Uansett så er poenget mitt her at dersom en så sterkt hadde ønsket seg en 2018 (VIN) så var det vel litt optimistisk å bestille bil såpass tidlig?

Et annet scenario er jo om Tesla setter VIN til 2018 på biler produsert nå og ut året men klarer å få de registrert første gang i desember og da får en omvendt problemstilling. 2018 modeller førstegangsregistrert i 2017. Det kan jeg skjønne føles rart.

Jaja, jeg blir vel ikke klok på det uansett.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Larsebass

Min BMW er vel 2006-modell, men registrert i 2005. Ikke uvanlig for fossilprodusentene, i alle fall.

http://www.tv2.no/a/8728813/
Tesla X75D.

Sherek9

Sherek9

Ser ut som jeg får bil før nyttår. Bil ble låst 14. september [emoji593]

Sent from my iPhone using Tapatalk

larssr

Når var denne ferdig produsert? Dvs. når fikk du statusendringen?

Min ble låst 2.10 og var ferdig produsert for en uke siden. I følge delivery stod den i går på fabrikken og ventet på transport, men i følge han jeg snakket med har ikke de innsyn i noe som har med logistikk å gjøre (synes dette virket litt merkelig ut i fra all informasjon andre virker å kunne få?). Datoen han fant var 25.12, men jeg er nå veldig spent på hvor sannsynlig det er at den skal komme før årsskiftet.

Runaraa

Sitat fra: Runaraa på mandag 06. november 2017, klokken 15:03
Sitat fra: Runaraa på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 00:00
Hei,

Har bestilt x75 12/10 med automatisk bekreftelse 19/10 blå 6-s med Premium og autopilot.

Fikk opplyst pr telefon hos Tesla service center at biler til og med (?) min dato jobbet de med å få til Norge i tide, og de regnet med dette skulle gå bra. De drev fortsatt og la produksjonsplanen.

Har for øvrig ikke mottatt VIN enda.

Hvor mye man skal legge dette tilgrunn er jo uklart - men aner et visst håp uansett  :angel:

Ringte Tesla igjen i dag. Ny dag - justert svar :-)

Bil bestilt 12.10
Bekreftet 19.10

x75, blå, 6s, autopilot og Premium.

Pr i dag ligger den ikke inne i produksjonsplan, kun denne teksten i MyTesla Bestillingen din av Tesla-en er bekreftet og planlagt for produksjon ved fabrikken vår.

I følge ham jeg snakket med ble sannsynligvis ikke bilen produsert og levert før januar 2018.

Ser ut som tiden jeg bestilte på var et kritisk vippepunkt, har fått inntrykk av at en del som har bestilt rett før meg får bil i tide, mens jeg sannsynligvis var litt uheldig/akkurat for sent ute.

Sjekket med delivery igjen i dag, fortsatt ikke VIN, men foreløpig planlagt produksjon var midten av januar. Som igjen skulle bety levering slutten av februar.

Han slengte på at de jobbet med å fremskynde produksjonen, hyggelig det men jeg tror jeg bare innstiller meg på slutten av februar uansett. Matcher for øvrig estimat på nye bestillinger nå på nettsiden deres.

Cirion

Endrer dato rimelig ofte:

Beregnet leveringstid: November 30, 2017 - December 14, 2017
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

schcar

Sitat fra: larssr på tirsdag 14. november 2017, klokken 08:23
Når var denne ferdig produsert? Dvs. når fikk du statusendringen?

Min ble låst 2.10 og var ferdig produsert for en uke siden. I følge delivery stod den i går på fabrikken og ventet på transport, men i følge han jeg snakket med har ikke de innsyn i noe som har med logistikk å gjøre (synes dette virket litt merkelig ut i fra all informasjon andre virker å kunne få?). Datoen han fant var 25.12, men jeg er nå veldig spent på hvor sannsynlig det er at den skal komme før årsskiftet.
Min ble låst 5/10 også ferdigprodusert for en uke siden. Nå ble leveringstid endret til: Beregnet leveringstid: Sen november - desember - Yes! Fra sen desember - tidlig januar
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

jokke

Sitat fra: Cirion på tirsdag 14. november 2017, klokken 12:26

Samme estimat som meg, båten legger til kai i Zeebrugge i morgen  :+1:

Crazor

Sitat fra: jokke på tirsdag 14. november 2017, klokken 18:57
Sitat fra: Cirion på tirsdag 14. november 2017, klokken 12:26

Samme estimat som meg, båten legger til kai i Zeebrugge i morgen  :+1:

Mitt estimat er 3.des til 17.des. Er kanskje på samme båt eller den som gikk 10.nov.
Tesla modell X, 7-seter, 2017

geear

Gjetter på Grand Sapphire. Jeg har 5. til 19. desember, og min fikk den statusen et par dager etter Grand Sapphire gikk fra Baltimore.

De som skal ha utlevering i Drammen får nok de tidligste utleveringsestimatene, mens vi som skal ha bilene fraktet avgårde Kåre får litt senere estimat.

mecanica vergara

Sitat fra: gr på onsdag 15. november 2017, klokken 00:44
Gjetter på Grand Sapphire. Jeg har 5. til 19. desember, og min fikk den statusen et par dager etter Grand Sapphire gikk fra Baltimore.

De som skal ha utlevering i Drammen får nok de tidligste utleveringsestimatene, mens vi som skal ha bilene fraktet avgårde Kåre får litt senere estimat.
Jeg har fått info om at bilen vår kommer med båten som ankommer Drammen 3 desember.

De regner da 1 til 14 dager på levering av bilene som kommer med denne båten. Hvis deres biler kommer med Grand Shappire skal de sikkert hvile en stund i Belgia før de sendes med båt videre til Norge.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA