Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

geear

Jaja, plutselig kommer nyheten om at det ikke blir Teslaskatt allikevel, så jubler alle fordi de får registrert bil i 2018 i stedet. ;)

RunnerM5

Vi kan være glade en av de større problemene våre er å bekymre oss over når vi får luksusbilen vår, er vel kanskje selve bildet på et i-landsproblem.

2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

oto

I dag endret status seg til «...på et skip og er på vei til Europa». sen nov - des. Mon tro hvilken båt? Fra SanFran eller Baltimore?
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

morpheus

Sitat fra: oto på fredag 10. november 2017, klokken 23:34
I dag endret status seg til «...på et skip og er på vei til Europa». sen nov - des. Mon tro hvilken båt? Fra SanFran eller Baltimore?

Bilen din står mest sannsynlig på havna på east eller west coast. Normalt er bilen på båt først 2 -3 dager før du får en 14 dagers uteleverings intervall i mytesla ala ´ din bil utlevers mellom 30 november og 14 desember´
TMX75D Nov 2017- in waiting
Fremtiden er elektrisk !
Nåtiden er Dieseltastic !

schcar

Venter på bil jeg også. Forsto på delivery at den kanskje kom med på en båt som skulle gå fredag fra San Fransisco og at det var siste mulighet for levering før jul. Den eneste roro båt for biler som var i havnen i San Fransisco var Antares Leader og den har reist og på vei nordover! På kartet her  http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-122.134/centery:38.043/zoom:19 ser det ut som Teslaene fortsatt står på havnen, men her er det mye spekulering.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

Vhagar

schcar
Ser ut som Teslaene fortsatt står på havnen? Du kan ikke mene at du basert på et gammelt satelittbilde fra Google maps har noen som helst mulighet til å vurdere status på den kaia for siste dagene. Bildene er rett nok fra 2017 nå men ikke så rykende ferske at en slik konklusjon er i nærheten av å være mulig å trekke.

En annen ting, som kanskje kan være greit for flere nå å gjøre slik at prosessen går fortest mulig, er å følge rådet fra delivery om å sørge for at forsikringen er aktivert og lagt inn på mytesla slik at registreringen går raskere. Generelt at alle punktene på mytesla er fylt ut slik at ting går raskt og effektivt i den hektiske perioden vi alle går inn i nå.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

T.K

Nå er det bare å håpe på januarlevering. Såfremt ikke Venstre får et avlat fra Høyre/FrP så blir det AP som berger elbilpolitikken.
https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/oJoLR/Ap-sier-nei-til-Tesla-avgift

Larsebass

Bilen min ble flyttet fra februar/mars til januar/februar nå. Det går i alle fall fremover :)
Tesla X75D.

Ny bil på vei

Er det andre som har fått statusendring på my tesla i dag?
Model x 75D bekreftet 29.09. håper den kommer i år

TGV2000

Sitat fra: T.K på søndag 12. november 2017, klokken 16:22
Nå er det bare å håpe på januarlevering. Såfremt ikke Venstre får et avlat fra Høyre/FrP så blir det AP som berger elbilpolitikken.
Skal FRP og Høyre samarbeide med AP om å få i land et statsbudsjett kan det bli en lang høst... det er vel KRF og Venstre som avgjør dette, APs standpunkt er vel ikke spesielt interessant?

schcar

Sitat fra: Vhagar på lørdag 11. november 2017, klokken 17:14
schcar
Ser ut som Teslaene fortsatt står på havnen? Du kan ikke mene at du basert på et gammelt satelittbilde fra Google maps har noen som helst mulighet til å vurdere status på den kaia for siste dagene. Bildene er rett nok fra 2017 nå men ikke så rykende ferske at en slik konklusjon er i nærheten av å være mulig å trekke.

En annen ting, som kanskje kan være greit for flere nå å gjøre slik at prosessen går fortest mulig, er å følge rådet fra delivery om å sørge for at forsikringen er aktivert og lagt inn på mytesla slik at registreringen går raskere. Generelt at alle punktene på mytesla er fylt ut slik at ting går raskt og effektivt i den hektiske perioden vi alle går inn i nå.
Takk for tilbakemelding selv om jeg ikke liker måten du skriver på. Jeg skjønner at det er totalt skiveboom fra min side, men som unnskyldning ble jeg i farten og stresset med å få min bil til Norge før 1/1 forledet til å tro at når båttrafikken var interaktiv var resten også. Så feil kan man ta.
Min registrering er 5/5 så jeg er klar jeg, men bilen har stått i produksjon 3 uker nå. Jeg får vel ringe Tesla.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

T.K

Sitat fra: TGV2000 på søndag 12. november 2017, klokken 23:45
Skal FRP og Høyre samarbeide med AP om å få i land et statsbudsjett kan det bli en lang høst... det er vel KRF og Venstre som avgjør dette, APs standpunkt er vel ikke spesielt interessant?

Trodde slikt måtte ha stortingsflertall. I fall AP hadde vært for hadde det ikke hatt noen hensikt at Venstre og/eller KrF hadde vært mot. Tenkte jeg. Men nå har jeg ikke satt meg helt inn i det parlamentariske systemet. Så korriger meg om jeg tar feil.

Luring

Poenget er at heile statbudsjettet må ha fleirtall, det er er ikkje mange enkeltsaker som skal stemmes over separat.

Crazor

Jeg forstår ikke helt at det er noe å håpe på januarlevering uansett avgift eller ikke. En bil som er registrert i des vs jan er kun en måned eldre og dette synet forventer jeg også at de som selger/kjøper Tesla bruktbil har. Jeg vil i hvert fall ha bilen så raskt som mulig selv om avgiften ikke blir innført.
Tesla modell X, 7-seter, 2017

Jærbuen

Sitat fra: Crazor på mandag 13. november 2017, klokken 14:23
Jeg forstår ikke helt at det er noe å håpe på januarlevering uansett avgift eller ikke. En bil som er registrert i des vs jan er kun en måned eldre og dette synet forventer jeg også at de som selger/kjøper Tesla bruktbil har. Jeg vil i hvert fall ha bilen så raskt som mulig selv om avgiften ikke blir innført.

Det tar seg jo bedre ut med 2018 i vognkortet, enn 2017, det er en psykisk greie.
Og på finn.no kommer de opp ifm forskjellige søk
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA