Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

Quiste1

Min ble bekreftet 14. okt. Ikke hørt noe etter det? Hvor lang tid kan det ta egentlig. Ikke fått noe VIN-nummer engang....  :-\
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

Frisco

Sitat fra: Jærbuen på tirsdag 07. november 2017, klokken 21:21
Noen som vet hvor lang tid det tar fra fabrikken til havna? Går vel med tog?

Det der er helt bingo. De skrur av GPS etter prod, og det virker som om statusen på MyTesla er helt random. Går 2 båter i morgen, har du ikke 14-dagers intervall på levering over helgen kan du ta utgangspunkt at den i er transit eller står igjen på havnen i Baltimore. Neste båt går da 26. november, det skal holde hardt om noen med bil på den båten får den utlevert før januar.

Sitat fra: Quiste1 på onsdag 08. november 2017, klokken 10:15
Min ble bekreftet 14. okt. Ikke hørt noe etter det? Hvor lang tid kan det ta egentlig. Ikke fått noe VIN-nummer engang....  :-\
Forstått det slik at produksjon går i bolker basert på bestilt konfig (f.eks 5-seter, så 6-seter osv osv). Jeg registrerer kjøpere som har bekreftet før meg har fått sin i produksjon etter meg, og omvendt.

Her kan du se min tidslinje:
31.08: Bestilt
03.09: Bekreftet
05.10: Gikk i produksjon
09.10: Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

Lurker

Ser ut til at jeg har bestilt en dag eller to for sent. Bekreftet 06/10.

Estimert levering var opprinnelig sen desember, tidlig januar.
Etter jeg fikk VIN ca to dager etter bekreftelse (HF0735xx), så forsvant hele estimatet, det står ingenting om levering.
TMX75D, 6 seter med alt unntatt FSD.

Snakket med Delivery i dag (som svarte på mindre enn ett ring på tlf!), og de kunne fortelle meg at bilen var planlagt produsert 08. Januar.

Reinertsen

Ser avgangene flytter litt på seg.

Her er siste status på de 4 neste avgangene fra Baltimore -> Zeebrugge

09.11.2017 -> 20.11.2017 (11 dager) Parisfal
10.11.2017 -> 21.11.2017 (11 dager) Tijuca
26.11.2017 -> 13.12.2017 (17 dager) Tamerlane
03.12.2017 -> 15.12.2017 (12 dager) Tysla

Kilde: https://www.2wglobal.com/
Tesla Model X 75D - levering des/jan-18
Trondheim

Frisco

Jeg kan strengt tatt ikke se for meg at de får utlevert biler som ikke blir med på båt 09 eller 10 november. Med klargjøring i Belgia + transport + ny klargjøring i Norge går det jo fort 2-3 uker. Er vel ikke å forvente folk skal tilbringe juleferien på jobb.
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

schcar

Sitat fra: Frisco på onsdag 08. november 2017, klokken 12:54
Jeg kan strengt tatt ikke se for meg at de får utlevert biler som ikke blir med på båt 09 eller 10 november. Med klargjøring i Belgia + transport + ny klargjøring i Norge går det jo fort 2-3 uker. Er vel ikke å forvente folk skal tilbringe juleferien på jobb.
Pratet med delevery i Drammen i dag og de fortalte at det går en båt fra San Francisco førstkommende fredag 10. november og at det er siste båt med biler til Norge. Er ikke bilen din med på den båten får du ikke bil før jul.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

RunnerM5

Dere som har fått endret status med at bilen er på båt, skjedde dette samme dag som den blir lastet eller er det lagg før MyTesla oppdateres? Min har vært i transitt i ca 2 uker nå, står fortsatt at den er i transitt fra Freemont til havnen.

Min bil står som sen nov/tidlig des, ble endret fra sen des/tidlig jan da den ble bygget.

Og fungerer track n trace mot VIN nummer på Wilhelmsen sidene?
2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

smurf

Jeg opplevde at det var 3 dager lagg i fht når båten gikk og MyTesla ble oppdatert.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Frisco

Min fikk 14-dagers intervall 4 dager etter at Grand Sapphire gikk fra Baltimore. Dvs, båten gikk 02. november status endret seg 06. november
Merk: statusen på MyTesla sier ikke noe om at bilen er på båt, den har stått med Tilburg-status siden den var ferdigprodusert  :o
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

geear

Sitat fra: Frisco på onsdag 08. november 2017, klokken 14:08
Min fikk 14-dagers intervall 4 dager etter at Grand Sapphire gikk fra Baltimore. Dvs, båten gikk 02. november status endret seg 06. november
Merk: statusen på MyTesla sier ikke noe om at bilen er på båt, den har stått med Tilburg-status siden den var ferdigprodusert  :o
Samme her.

Har ikke fått bekreftet at bilen er på Grand Sapphire, men antar det.

Reinertsen

I tillegg til evnt. lagg er det verdt å merke seg at det ikke er noen statuser mellom etappene. F.eks. mens bilen venter på frakt til havn vil den iflg MyTesla fortsatt være i produksjon. Derfor vil noen biler tilsynelatende bruke mer tid i produksjon og/eller frakt enn andre.

Tilburg-status er en feil, og vil ikke nødvendigvis komme hos alle.

For meg virker det som at alt som skjer før bilene kommer til Drammen er godt planlagt, mens det i Norge fort blir en flaskehals og ett kaos (ihvertfall før kvartalsslutt), og jeg håper derfor at bilene blir registrert i Drammen ved ankomst? Eller gjøres det hos utlevering?
Tesla Model X 75D - levering des/jan-18
Trondheim

Havebigfun

Hvis det blir avgift gjør Tesla alt de kann for å unngå at det blir skatt på bilene som er på vei. I tillegg har de Q4 som insentiv.

spirrevipp

Sitat fra: Reinertsen på onsdag 08. november 2017, klokken 14:36
(snip) ...og jeg håper derfor at bilene blir registrert i Drammen ved ankomst? Eller gjøres det hos utlevering?

Bilene registreres typisk noen dager i forkant av utlevering. Bilene må være fortollet før de kan registreres, men utover det så tror jeg ikke det er noe i veien for at bilene kan registreres tidligere. Ikke sikker på om det er mulig å få fortollet bilene før de faktisk har ankommet landet.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

asKaasa

Er vel bare å innse at vi ikke får bil før i 2018.  :'(
Ikke skjedd noe på MyTesla siden bestillingen ble låst 17.10.:
"Bestillingen din av Tesla-en er bekreftet og planlagt for produksjon ved fabrikken vår."

Var i kontakt med selger på Skøyen i for noen dager siden, og han skulle sjekke opp saken med delivery. Om ikke det er slik at det plutselig skjer store fremskritt uten at de oppdaterer MyTesla da...

Vanskelig denne ventetida altså! (Og jeg har jo bare ventet i en liten måned)

Sidewinder

Føler med deg, er i samme situasjon selv. snakket med de i går. Jeg bestilte 12.okt... Jeg får ikke. Alt bestiltit etter 12, blir produsert neste år iflg delivery. Dette etter at jeg ble satt på
vent en hel del ganger mens de skulle sjekke for å være sikker... Det blir en lang vinter

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA