Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

es

Sitat fra: Larsebass på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 10:55
Akkurat samme som meg, es. Bekreftet X75D 8/10 her. Utrolig frustrerende! Har du vært i kontakt med delivery?

Har fått svar i to e-poster fra Delivery. (Over en uke etter jeg sendte).  (Fikk endelig lånepapirene).

Men angående levering skriver de at min produksjonsplan skal være ferdig innen en uke og at de vil sende så mange biler som mulig i desember.
MEN det er bare for å ha noe å skrive. Det er over 14 dager siden.
Tesla Model S 85 2014 - bestilt Model Y LR

razeac

ser at mangen her har samme status som meg. Februar/mars. Det er mangen snakk om at de skal sende som mange biler som mulig i desember. Jeg har veldig lite å tro på det siden jeg har fått info både fra selger og delivery at bilen skal under produksjon 18 Desember. Skjønner ingenting her. Samme på tmc forums, da har det en del og som har bestilt tidlig oktober og har leveringstid Desember - men de bor i USA.

Håper det skjer noe denne uke.

Larsebass

Satser på hurtig bygging og deretter transport med hyperloop eller SpaceX. :-)
Tesla X75D.

Obba

Min 75D ble bekreftet 7/10.
Står fortsatt ingenting om "beregnet leveringstid" på Tesla konto hos meg.
Status har vært "Bestillingen din av Tesla-en er bekreftet og planlagt for produksjon ved fabrikken vår" siden den ble bekreftet.

Hvis bilen virkelig var planlagt for produksjon burde de vel kunne angitt leveringstid...

Luring

Samme med min (bekreftet 4.10), men selgeren har opplyst til meg at den er planlagt ferdig produsert 6 november.
Står med sein des/januar levering på Teslasidene.

T.K

Sitat fra: Obba på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 19:17
Min 75D ble bekreftet 7/10.
Står fortsatt ingenting om "beregnet leveringstid" på Tesla konto hos meg.
Status har vært "Bestillingen din av Tesla-en er bekreftet og planlagt for produksjon ved fabrikken vår" siden den ble bekreftet.

Hvis bilen virkelig var planlagt for produksjon burde de vel kunne angitt leveringstid...

Slik er det med mange flere produkter enn Tesla. Bestill noe på dealextrem eller fra andre nettbutikker fra Kina, og planlagt leveringstid er mellom én og tre måneder. Produktene er på lager, men det er høyst usikkert når de blir levert. Jeg bestilte en del til en vaskemaskin på Elkjøp, og det var helt i det blå når den ble levert, ingen visste. Det tok litt over én måned, delen kom fra Sverige. Og hva med alle de tusen som har ventet på sin Opel eAmpera, opelforum koker like mye som her. De hører ingenting, og får vel ikke levert bil overhodet. Velkommen til moderne logistikk.

Luring

Tull og tøys; stort sett får ein leveringstida opplyst umiddelbart, og er det på lager er det stort sett kun forsendelsetida som kjem i tillegg. Ein nettbutikk er fort historie om dei ikkje klarer å levere.

Dette gjeld DE, Ebay, Aliexpress etc  og mange andre.

Om Elkjøp ikkje har orden på sakene, har dei fleste andre det.

Obba

Sitat fra: T.K på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 19:24Velkommen til moderne logistikk.
Sant nok, men synes fortsatt det er litt rart at jeg ikke har fått noe estimat på Tesla-konto. Det virker som de fleste får dette når bestillingen blir bekreftet.

Ny bil på vei

Bestilte min mod X75D 29. sept. I kveld endret statusen seg til at bilen var i produksjon. Estimert leveringstid er ikke endret fra sen Des - januar 2018. fikk WIN-nr ikke lenge etter jeg bekreftet bestillingen. Håper jo på at bilen dukker opp i desember men det får bare gå sin gang.
Model x 75D bekreftet 29.09. håper den kommer i år

Luring

Sitat fra: Ny bil på vei på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 20:06
Bestilte min mod X75D 29. sept. I kveld endret statusen seg til at bilen var i produksjon. Estimert leveringstid er ikke endret fra sen Des - januar 2018. fikk WIN-nr ikke lenge etter jeg bekreftet bestillingen. Håper jo på at bilen dukker opp i desember men det får bare gå sin gang.

Samme her, min var bekreftet 4.10 og status endra seg til i produksjon i kveld.

schcar

Sitat fra: Luring på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 20:17
Sitat fra: Ny bil på vei på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 20:06

Samme her, min var bekreftet 4.10 og status endra seg til i produksjon i kveld.
Samme her bestilt 29. september låst 5. oktober.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

Jeronan

Just posted in Delivery topic as well:

I read on the US forums ( TMC ), that their orders had been pushed back due to current production priority for Europe (Norwegian market).
So it seems that all current locked in Norwegian orders will be produced in coming weeks.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Domis

Min endret seg også i dag. Fikk beskjed de antagelig vet mer vedr. levering om et par uker. Håper de ikke rusher produksjonen slik at det det går utover kvaliteten. Men dette var gode news :)

ØHN

Sitat fra: Domis på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 22:49
Håper de ikke rusher produksjonen slik at det det går utover kvaliteten.

En grundig sjekk av alt det kosmetiske, før man godtar utlevering, er obligatorisk. Slikt er vanskeligere å få ordnet i etterkant.

Tekniske problemer er vi sikret mot, gjennom kanskje verdens beste forbrukerrettigheter.

Påpeker man eventuelle riper, skader og lakkfeil før man tar i bruk bilen, er det liten grunn til bekymring. :)
Tesla Model X 100D i bestilling

morpheus

Ble ringt av Delivery idag. Uoppfordret !
Ble informert om at bilen befant seg i Baltimore og forventet levering primo Desember ( as planned). Spurte etter forsikring osv og informerte om at Tesla lån var i orden som jeg ble også fortalt av selger ved bestilling. Virker som om de ringte mest for mersalg da jeg ikke har tatt med vinterdekk. Det ble informert kort rundt bilforsikring også. Ble fortalt at jeg vil høre mer når bilen lander på norsk jord. Han mente at bilen vil en liten tur til Belgia først.
Til info: bestilte TMX75D 8 august og bekreftet etter en uke. MyTesla har lenge stått på « bilen har ankommet Tilburg i Nederland». Levering planlagt nov- tidlig desember
Jeg gleder meg !
TMX75D Nov 2017- in waiting
Fremtiden er elektrisk !
Nåtiden er Dieseltastic !

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA