Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

BrandNew

Neppe..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Cirion

Nå ble min flyttet:
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

geear

Sitat fra: Cirion på mandag 23. oktober 2017, klokken 05:07
Nå ble min flyttet:
Fra?

Cirion

Cirion

Epleskreller

Ciron, har du bestilt X 100D?

Konfigurerte en på søndag som var, står jo slutten av desember levering fremdeles for dem.. Må forske litt i løpet av uka mtp om jeg skal kansellere eller ei..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cirion

Dette er hva som står på bilen jeg venter på:

Bestillingen med aksept av vilkår elektronisk 07/09/2017
Bilens design bekreftet 14/09/2017
Model X 100D

olavxxx

Sitat fra: Cirion på mandag 23. oktober 2017, klokken 05:07
Nå ble min flyttet:
Når låste du design?

olavxxx

Sitat fra: Cirion på mandag 23. oktober 2017, klokken 14:06
Dette er hva som står på bilen jeg venter på:

Bestillingen med aksept av vilkår elektronisk 07/09/2017
Bilens design bekreftet 14/09/2017
Model X 100D
Ja.. var nok veldig usannsynlig med 2017 på den. De som låste i august har nov/des. Så sept er nok januar-ish for de fleste.

Cirion

Det stod fortsat sen nov- desember på fredag, og bilen har vært i produksjon siden forrige helg.

Så da rakk den vel ikke å komme med november båten :(

Sidewinder

Tesla selgerne er vel akkurat som andre selgere...
Nesten lovnader om det ene og det andre, når bestillingen er låst
blir det stille. Satt 1t 25min i tlf kø idag uten svar... Ville bare høre om det var noe mer konkret enn det at Tesla gjør det di kan for å få levert alt før den evnt avgiftsøkningen. Hadde vært skøy å vite om de faktisk gjør noe, eller bare lener seg tilbake og håper på det beste

Havebigfun

Da det ble avgift på elbiler i Danmark for to år siden gjorde Tesla alt de kunne for å få flest mulig biler i landet før 31.12.15 En del norske kunder måtte vente noen ekstra uker fordi danskene fikk prioritet. Jeg regner med at det samme skjer her. Tiltaket i Danmark ble antakelig satt igang fra Tesla sentralt. Vi kan ikke regne med at salgspersonalet har noe info pdd. Avgiften er heller ikke vedtatt.
Tesla vet at det blir mye smerter om kundene skal betale flere titusen ekstra om bilene leveres forsinket- med avbestillinger og krangling til følge. De er smarte nok til å innse at det bør de prøve å unngå. Ser man hvor mange inventory som ble solgt ila noen timer må man regne med at trykket i salgsleddet er meget høy i disse dager. Ikke knekk de helt ved å  ringe de ned mtp ting de ikke får gjort noe med. ;)
Det er flere her som har fått levert bilen 2 mnd etter finalisering- det er altså fullt mulig at bilene er på norsk jord i tide. Dessuten utøver Tesla internt et enormt trykk for å få utlevert flest mulig biler innen Q4- jeg tror altså at de som har bestillt bil ila de siste ukene har gode sjangser for å få bilen uten avgift- om avgiften kommer ;)

k1

Hei,
Ny her.
Bestilte min TMX 100d (med alt, minus siste oppgraderte selvkjøring) d.02.oktober. Låst uken etter. Da stod det levering December-early January.
2 dager etter kom VIN frem, og 21.oktober endret estimert levering seg til: late november-december.

Ang siste post fra Sidewinder ang selgerne/kundeservice, er jeg forferdet over hvor dårlig det er. Rent umulig å få kontakt, verken på tlf eller mail. Eneste som fungerer er å troppe opp i butikken.
Det, i kombinasjon med:
-Mulig Tesla avgift (77k) annonsert få dager etter låst bestilling
-Ingen oppfølging på innbyttebil
-Ekstrem motvilje til fleksibilitet rundt påmontering av egne vinterdekk (Orginale Tesla slipstreams, men med andre dekk enn valget i konfiguratoren)
-Vanskelig å få forsikring, flere selskaper som ikke vil forsikre 100d!? Andre er svært dyre.
Gjør at jeg synes opplevelsen av å synke 1 million i en bil ikke bare smaker godt - blir litt ambivalent til det hele.

Allikevel gleder jeg meg jo til den kommer...

razeac

Sitat fra: k1 på mandag 23. oktober 2017, klokken 19:52
Hei,
Ny her.
Bestilte min TMX 100d (med alt, minus siste oppgraderte selvkjøring) d.02.oktober. Låst uken etter. Da stod det levering December-early January.
2 dager etter kom VIN frem, og 21.oktober endret estimert levering seg til: late november-december.

Ang siste post fra Sidewinder ang selgerne/kundeservice, er jeg forferdet over hvor dårlig det er. Rent umulig å få kontakt, verken på tlf eller mail. Eneste som fungerer er å troppe opp i butikken.
Det, i kombinasjon med:
-Mulig Tesla avgift (77k) annonsert få dager etter låst bestilling
-Ingen oppfølging på innbyttebil
-Ekstrem motvilje til fleksibilitet rundt påmontering av egne vinterdekk (Orginale Tesla slipstreams, men med andre dekk enn valget i konfiguratoren)
-Vanskelig å få forsikring, flere selskaper som ikke vil forsikre 100d!? Andre er svært dyre.
Gjør at jeg synes opplevelsen av å synke 1 million i en bil ikke bare smaker godt - blir litt ambivalent til det hele.

Allikevel gleder jeg meg jo til den kommer...

min blir bekreftet 7.Okt - x75D. Fikk beskjed i dag at produksjon blir 18 Desember ..................................

:-[ :-[ :-[

Ser at de har kanskje prioriting av 100D biler. Håper at bilen din kommer før nyttår.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA