Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

echrist

Min 100D gikk i produksjon 30/10. Bekreftet bestilling 12/10. Har vin:735XX. Står fremdeles "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon".
Håpet lever for utlevering før 31/12. :)
2020 Mercedes EQC AMG
2019 Model 3LR (solgt)
2017 X100D (solgt)
2016 e-golf (solgt)

Ny bil på vei

Jeg bekreftet min bestilling 29.09 og har WIN-nr 0719xx. så det er rundt 2500 mod X som er bestilt bare på et par uker. Noen som veit transportmønsteret etter produksjon? ser ut til at det går en tid fra bilen er ferdig til den er i transport? men siden det er så mange biler må det nesten gå ukentlig transport.
Model x 75D bekreftet 29.09. håper den kommer i år

Havebigfun

Tror det blir en norsk særløsning hvor Tesla fyller opp en båt på Østkysten og sender den direkte til Drammen. Bar å slappe av for de med levering "sen des- tidl jan". Om det ikke er ekstremvær ordner dette seg for mange. ;)

Baresorgen

Sitat fra: echrist på fredag 03. november 2017, klokken 09:45
Min 100D gikk i produksjon 30/10. Bekreftet bestilling 12/10. Har vin:735XX. Står fremdeles "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon".
Håpet lever for utlevering før 31/12. :)

Da er vi temmelig likt i køen (bekreftet 12.10, VIN 753xx, 100D)

Står fortsatt "under produksjon". Håper også på levering før 2018...
Tesla X100D - bestilt 5. oktober 2017
Nissan Leaf 24 kWt - 2013 - 2017 - solgt

Chriscross

Jeg har en X 75D 7 seter i bestilling med VIN 692XX. Bekreftet 05.09.17. Fikk status «i produksjon 14/10»
Nå endret endelig status seg til «Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA».
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018 - håper på 2017...

oto

Jeg bekreftet 7. sept vår X75D m sju seter og oppgradert AP. Endret status 26. okt til ferdig bygget, på vei fra Fremont til havn, lev nov-tidlig des.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

asKaasa

Bekreftet 17.10.
Fortsatt satt som dette på MyTesla:
Bestillingen din av Tesla-en er bekreftet og planlagt for produksjon ved fabrikken vår.

:-\

asKaasa

Ser at om man legger inn ny bestilling nå, så kommer den februar levering. Dette er uavhengig av om man velger 75 eller 100. Spøker nok for vår del ift. levering i 2017 da...

THE

Sitat fra: Havebigfun på fredag 03. november 2017, klokken 22:34
Tror det blir en norsk særløsning hvor Tesla fyller opp en båt på Østkysten og sender den direkte til Drammen. Bar å slappe av for de med levering "sen des- tidl jan". Om det ikke er ekstremvær ordner dette seg for mange. ;)

Tesla har nok veldig gode salgstall i august, september og oktober, og gjør nok mye for å få registrert bilene i Norge før 31.12 uavhengig av "Tesla-avgiften". Det blir nok tilsvarende løsninger for transport til Sørlandet og Vestlandet som i september der det ble sendt biler med danskebåtene direkte til Bergen, Stavanger og Kristiansand. Bilene som blir produsert nå med destinasjon Norge går nok utelukkende til østkysten og får båtfrakt derfra til Europa.

Kan jo nevne min bil som var ferdig produsert ca. 10. august, og som ble utlevert i Bergen 20. september. Hadde sikkert maks flaks med transport, men det betyr at biler som ruller ut fra Freemont-fabrikken i dag teoretisk kan leveres ut i Norge før jul. Så lenge Tesla klarer å få fortollet bilene i romjula, og kjøpere får ordnet med forsikring o.l., så tror jeg at det vil stå mange ferdigregistrerte Teslaer å vente på utlevering den 31. 12. Mitt tips er at de aller fleste som har biler som blir ferdigprodusert før 10. november vil få bilene sine registrert før nyttår.

Jeg har tro på at Tesla får dette til selv om det virker som om de har store utfordringer med logistikk og kommunikasjon når man er i/prøver å få kontakt med dem.

Det store spørsmålet er om de klarer å slå septembertallene på antall registrerte Tesla i desember, selv med færre registreringsdager.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

BrandNew

Snakket nettopp med delivery. Vår X75 står nå i Belgia. Da kom den med Tarago likevel selv om jeg tidligere fikk beskjed om at den ikke var med. Det er en inventory så har ikke fått noe 14 dagers varsel. Nå blir den, hvis Gud vil levert i løpet av 2-3 uker. Byttet til inventory den 16.10 så da kan det i beste fall bli en leveringstid på ca 1 mnd. Bilen ble produsert 15. Sept. Han glær seg no ja!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Runaraa

Sitat fra: Runaraa på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 00:00
Hei,

Har bestilt x75 12/10 med automatisk bekreftelse 19/10 blå 6-s med Premium og autopilot.

Fikk opplyst pr telefon hos Tesla service center at biler til og med (?) min dato jobbet de med å få til Norge i tide, og de regnet med dette skulle gå bra. De drev fortsatt og la produksjonsplanen.

Har for øvrig ikke mottatt VIN enda.

Hvor mye man skal legge dette tilgrunn er jo uklart - men aner et visst håp uansett  :angel:

Ringte Tesla igjen i dag. Ny dag - justert svar :-)

Bil bestilt 12.10
Bekreftet 19.10

x75, blå, 6s, autopilot og Premium.

Pr i dag ligger den ikke inne i produksjonsplan, kun denne teksten i MyTesla Bestillingen din av Tesla-en er bekreftet og planlagt for produksjon ved fabrikken vår.

I følge ham jeg snakket med ble sannsynligvis ikke bilen produsert og levert før januar 2018.

Ser ut som tiden jeg bestilte på var et kritisk vippepunkt, har fått inntrykk av at en del som har bestilt rett før meg får bil i tide, mens jeg sannsynligvis var litt uheldig/akkurat for sent ute.

Vhagar

Da ble jeg en av de som delivery har ringt for å bekrefte diverse forhold. En opplysning vedkommende ga som jeg ikke var klar over er at bilen er levert på havna i SF, den skal tydligvis med båt derfra. Likvel ble jeg forespeilet en levering ca medio desember.

Noen som vet hvilke båter dette kan være snakk om? Hvor lang tid tar det ev. fra havnen i SF gjennom Panamakanalen og opp til ny havn, ev. helt til Europa? Blir det omlastning på østkysten av USA igjen før transport over dammen?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Cirion

Ny status i dag:

Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa.
Beregnet leveringstid: December 5, 2017 - December 19, 2017
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Sidewinder

Sitat fra: Runaraa på mandag 06. november 2017, klokken 15:03
Sitat fra: Runaraa på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 00:00
Hei,

Har bestilt x75 12/10 med automatisk bekreftelse 19/10 blå 6-s med Premium og autopilot.

Fikk opplyst pr telefon hos Tesla service center at biler til og med (?) min dato jobbet de med å få til Norge i tide, og de regnet med dette skulle gå bra. De drev fortsatt og la produksjonsplanen.

Har for øvrig ikke mottatt VIN enda.

Hvor mye man skal legge dette tilgrunn er jo uklart - men aner et visst håp uansett  :angel:

Ringte Tesla igjen i dag. Ny dag - justert svar :-)

Bil bestilt 12.10
Bekreftet 19.10

x75, blå, 6s, autopilot og Premium.

Pr i dag ligger den ikke inne i produksjonsplan, kun denne teksten i MyTesla Bestillingen din av Tesla-en er bekreftet og planlagt for produksjon ved fabrikken vår.

I følge ham jeg snakket med ble sannsynligvis ikke bilen produsert og levert før januar 2018.

Ser ut som tiden jeg bestilte på var et kritisk vippepunkt, har fått inntrykk av at en del som har bestilt rett før meg får bil i tide, mens jeg sannsynligvis var litt uheldig/akkurat for sent ute.

Fikk samme beskjed  :-[
Er vel bare og finne frem 70-80.000 å legg på bordet

Ny bil på vei

Da ville jeg snakket med en selger hos Tesla å fått kjøpt en invntory bil som allerede er kommet til Norge. slik at en ikke mister forhandsbetalt beløp.
Model x 75D bekreftet 29.09. håper den kommer i år

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA