Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Danmarkstur i Peugeot iOn

Startet av Carl Anton Stenling, fredag 27. mai 2011, klokken 18:30

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

Thinken er klar for en skikkelig vårpuss. Ifølge instruksjonsboka skal man ikke behandle plasten med voks el.l. Thinken har imidlertid en litt blass plast på sidene.

Noen som har forslag til behandling for å gjenskape den fine plastfinishen den hadde som ny?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

el nino

Hei, to forslag som ikke er "etter boka"------spray et tynt lag med crc, eller vinylglans fra Biltema, og tørk av med fille. ;)

commiesoft

Vinylglans før bestod av trikloretylen som delvis løste opp plasten, så det med
kjemikalier på boks tror jeg ikke er så lurt.

Jeg kommer til å prøve med såpe, lett høytrykkspyling og vask med såpe/flytende
voks og vannslange, ikke polering :)

arv

Hei

Har du testet med grønnsåpe, jeg synes det fungerer. Såpen er feit og gir tlbake noe av den gamle glansen.
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Carl Anton Stenling

Sitat fra: arv på søndag 01. mai 2011, klokken 18:07
Har du testet med grønnsåpe
Jeg er litt redd grønnsåpe pga. at den er sterkt basisk. Har tatt på litt matolje på et område for å se om det gjenskaper finishen.

Noen som har prøvd Biltemas plast- og gummivoks?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

el nino

Sitat fra: commiesoft på søndag 01. mai 2011, klokken 15:58
Vinylglans før bestod av trikloretylen som delvis løste opp plasten, så det med
kjemikalier på boks tror jeg ikke er så lurt.

Jeg kommer til å prøve med såpe, lett høytrykkspyling og vask med såpe/flytende
voks og vannslange, ikke polering :)

Jeg har brukt vinylglans på en liten skade i "lakken" på støtfangeren----nå er skaden usynlig og rødfargen som før ;D

POSi411

Sitat fra: el nino på søndag 01. mai 2011, klokken 22:52
Jeg har brukt vinylglans på en liten skade i "lakken" på støtfangeren----nå er skaden usynlig og rødfargen som før ;D
Husk at støtfangerne er i et annet materiale (PP) enn resten av karosseriet (ABS/ASA).
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

elektrolux

Bruker selv Biltema sin kaldavfetting etterfulgt av Biltema sin voksvask. Turbospøyten på høytrykksyleren fjerner der kaldavfettingen løser opp.

Omvandler en bil full av veisalt og asfalt til et blankt glissom kan forveksles med en ny bil.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA