Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Folie fra fædrelandet...?!?

Startet av torboer, torsdag 26. mai 2011, klokken 11:43

« forrige - neste »

torboer

Er det noe som vet om det er mulig å kjøpe takstativ eller sykkelstativ for å feste bak på MIEV``en? Kan man f.eks kjøpe noe universalt fra Thule eller må man kjøpe originalt som garantert er overpriset?
Mitsubishi i-Miev

xzornixz

Finnes originalt takstativ, men dyrt, ca 5.200 kr...

Kanadier

Har noen funnet takstativ som passer (bortsett fra originalt)? Thule har IKKE noe til i-MiEV ennå.
i MiEV eier siden september 2011

Go-carter

Hør med Whispbar. De har iallefall til Think.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Ernie

Original i-MiEV takstativ koster ca. kr. 3000 i f. eks. Irland siste gang jeg sjekket.



Bergen - El-bil: i-MiEV fra Sept 2011   El-sykkel: Over 15000km siden 2008

Go-carter

Jula har tilbud på universalt takstativ til 349,- nå, som jeg kjøpte til Think'en. En anelse jalla, men det fungerer :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Ernie

Bergen - El-bil: i-MiEV fra Sept 2011   El-sykkel: Over 15000km siden 2008

Go-carter

Det er vel 2900 pluss frakt og mva... som da fort blir godt over 4000.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Ernie

Bergen - El-bil: i-MiEV fra Sept 2011   El-sykkel: Over 15000km siden 2008

Stjerneglis

#9
Det er over 1000 trillinger på norske veier for tiden, er det virkelig ingen som har kommet over en brukbar løsning på takstativ/skistativ problematikken for denne bilen?

Jeg har viktigere ting å bruke pengene på enn å betale 5-6000,- for det originale alternativet

Jeg prøvde Jula stativet på vår i-Miev i romjula. Endte med at det ble levert tilbake. Det så ut til å passe, men på bilen fikk jeg ikke festekloene til å passe skikkelig i døråpningen. Kan ikke kjøre rundt med løse takstativer...

Thule har ikke
Biltema sitt er enda mer jalla enn Julas
Magnetholdere er stygge og lager riper i lakken. Dessuten tar de bare 2 par ski.

Har ikke testet om skiene passer inne i Mjauen heller...
Kan jo ikke kjøre fossilbil ut i marka !?
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Go-carter

Som du kanskje la merke til, så er stativet til Jula litt på kanten ja. Men nå har jeg brukt den i et-par måneder både på Think'en og sist uke også på Fiestaen jeg har på låns fra R&S med fullastet skiboks oppå, og bare den skrus HARDT fast sitter den :) Er litt egen teknikk på innfesting. Jo lavere vinkel mellom fot og festehake ned i kanalen, jo bedre.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Stjerneglis

Sitat fra: Go-carter på mandag 02. januar 2012, klokken 12:56
Som du kanskje la merke til, så er stativet til Jula litt på kanten ja. Men nå har jeg brukt den i et-par måneder både på Think'en og sist uke også på Fiestaen jeg har på låns fra R&S med fullastet skiboks oppå, og bare den skrus HARDT fast sitter den :) Er litt egen teknikk på innfesting. Jo lavere vinkel mellom fot og festehake ned i kanalen, jo bedre.

På Mjauen var det slik at jo hardere jeg skrudde til, jo mer utfra bilen kom festehaken, og dermed løsnet stativet. Jeg kunne sikkert modifisere (bøye til med slegge og skrustikke :) ) festehakene for bedre tilpasning på bilen, men avstod fra dette. Ikke noe moro hvis bilen foran torpederes av ski og stativ ved en bråbrems...

Thinken har muligens en alubjelke langs taket og man trenger ikke være så redd for lakk og riper. Slik er det ikke på Mitsubishien...

Synes Thule burde komme med et kit snart...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB


Mr.Zero

Sitat fra: Stjerneglis på mandag 02. januar 2012, klokken 13:23
Sitat fra: Go-carter på mandag 02. januar 2012, klokken 12:56
Som du kanskje la merke til, så er stativet til Jula litt på kanten ja. Men nå har jeg brukt den i et-par måneder både på Think'en og sist uke også på Fiestaen jeg har på låns fra R&S med fullastet skiboks oppå, og bare den skrus HARDT fast sitter den :) Er litt egen teknikk på innfesting. Jo lavere vinkel mellom fot og festehake ned i kanalen, jo bedre.

På Mjauen var det slik at jo hardere jeg skrudde til, jo mer utfra bilen kom festehaken, og dermed løsnet stativet. Jeg kunne sikkert modifisere (bøye til med slegge og skrustikke :) ) festehakene for bedre tilpasning på bilen, men avstod fra dette. Ikke noe moro hvis bilen foran torpederes av ski og stativ ved en bråbrems...

Thinken har muligens en alubjelke langs taket og man trenger ikke være så redd for lakk og riper. Slik er det ikke på Mitsubishien...

Synes Thule burde komme med et kit snart...

Thule har føtter og stenger som passer, men føttene ligger inntil "takstolpen" og ikke nede i renna. Kjenner et par som bruker dette - og de er fornøyd. Delenumre finnes her på forumet ett eller annet sted. :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

svingen

Fikk fint plass til fjellskia mine på 2m inn i bilen. Så du må ikke ha tastativ. :-) (var da 2 barn og 2 voksne med) sykkel så har man stativ bak :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA