Hovedmeny

Nytt om Hyundai KONA

Startet av BOStrand, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

gigafactory

Oppgitt 0-100 mellom forskjellige bilfabrikanter har da aldri vært noen eksakt vitenskap du kan bestemme materialet i bakluka ut fra. Er også forskjell på hvor snill mappinga i de forskjellige bilene er med drivverk/dekk. Masse andre detaljer er også relevante, la tidelene ligge ;)

tuono

Fysiske lover er vanskelige å gjøre så mye med, men for dem som har sett hva de har fått til med Ioniq, så er det tydelig at Hyundai får til ting på elbilfronten som andre produsenter så langt ikke har klart å knekke koden på.

Gå på forumdelen til nye Leaf og les spekulasjonene rundt vintertesten til Teknisk Ukeblad  :)

Gnilre

Fra den italienske videoen fikk jeg med meg «trente mille Euro» eller noe lignende. Betyr vel 30.000 Euro, og er formodentlig for 39 kWh forhåpentlig inkludert moms.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Goggen123

Var det litt teit vinkel/løsning på dekselet til ladetilkoblinga? Ser jo ut som det er åpen invitasjon til regn og snø inn i systemet.

trykkertor

Sitat fra: adam.berg.1337 på tirsdag 27. februar 2018, klokken 18:27
Kanskje den beste videoen av bilen her:
https://www.youtube.com/watch?v=L-kaEXYsa7I
Feil språk men meget godt filmet.
Sett på youtube tekst "cc".
Spol frem til 3:55.

Sier han at 40kWh koster 30.000 Euro og 64kWh koster 35.000 Euro??
Vil det si at flere land allerede har "forhandlet ferdig" prisen, og at det i Norge fortsatt er forhandlinger??

HPSE

og disse prisene er vel med mva? Mao burde den bli billigere i Norge..
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Mobileum

Sitat fra: HPSE på tirsdag 27. februar 2018, klokken 22:34
og disse prisene er vel med mva? Mao burde den bli billigere i Norge..

Tipper de tilpasser prisene etter konkurransen på det norske markedet.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

e-curious

På ca 3:40 sier han at prisene ennå ikke er offisielle.  Prisene han antyder er kun hans forventninger.

Gimlar

Tor S.

Helt nye KONA electric har en rekke funksjoner for maksimal kjørekomfort, blant annet forseter med 8-veis elektrisk innstilling. Førersetet har også 2-veis elektrisk korsryggstøtte. Men står ingen ting om forhåndsprogrammering av innstillingene...

tuono

Sikkert ikke dårligere enn Ioniq. Bilen står hjemme, men jeg mener det er to minner for seteinnstilling på den. Med forbehold om hukommelse siden det kun er jeg som bruker den, så funksjonen er ikke den mest brukte.

Tor S.

Sitat fra: tuono på onsdag 28. februar 2018, klokken 14:21
Sikkert ikke dårligere enn Ioniq. Bilen står hjemme, men jeg mener det er to minner for seteinnstilling på den. Med forbehold om hukommelse siden det kun er jeg som bruker den, så funksjonen er ikke den mest brukte.
Mener å huske at det var 2 minner på den ja...

tuono

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA